شرکت شیشه همدان به عنوان یکی از واحد‌های صنعتی مهم و قابل‌توجه در استان همدان که همواره در بحث اشتغال‌زایی، صادرات و تولید نقش مهمی در حوزه صنعت استان دارد در سال گذشته در کنار بحث تولید، فروش، صادرات، توسعه و اشتغال‌زایی توجه ویژه‌ای به مباحث زیست‌محیطی داشته است.
کد خبر: ۵۸۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 11 April 2018
شرکت شیشه همدان به عنوان یکی از واحد‌های صنعتی مهم و قابل‌توجه در استان همدان که همواره در بحث اشتغال‌زایی، صادرات و تولید نقش مهمی در حوزه صنعت استان دارد در سال گذشته در کنار بحث تولید، فروش، صادرات، توسعه و اشتغال‌زایی توجه ویژه‌ای به مباحث زیست‌محیطی داشته است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی کارخانه شیشه همدان؛ در سال گذشته با راه‌اندازی و فعال کردن کمیته مدیریت پسماند اقدامات قابل‌توجهی در این راستا در مجموعه شیشه همدان شکل گرفت و بحث تفکیک زباله از مبدأ به‌صورت جدی پیگیری و در حال انجام است.

وجود سطل‌های جداگانه به‌منظور تفکیک زباله این شرایط را برای کارکنان فراهم کرد تا به شکل مناسب و بهتری بتوانند پسماند‌های خود را در سطل مربوطه بیندازند و مجموعه شرکت نیز با توجه لازم به این موضوع توانست در برخی بخش‌ها با مدیریت پسماند درواقع هزینه‌های مختلف را مدیریت و یا از محل فروش پسماند‌ها برخی هزینه‌ها را جبران نماید و پسماند‌های قابل بازیافت را نیز به چرخه بازگرداند.

توجه ویژه به فضای سبز در مجموعه شیشه همدان از دیگر اقداماتی بود که در سال ۹۶ به شکل جدی دنبال شد و در کنار هرس درختان مثمر و دیگر درختان و کاشت گل و گیاه در نقاط مختلف کارخانه به‌منظور ایجاد طراوت و شادابی برای کارکنان، فضای سبز کارخانه به شکل حیات دوباره یافت.

در سال ۹۶ در هفته منابع طبیعی و به مناسبت روز درختکاری تعداد ۷۰۰ اصله نهال در کارخانه شیشه همدان به شکل کاملاً اصولی و استاندارد با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوروزی و ۵۹۵ شهید کارگر استان همدان در قسمت ورودی کارخانه کاشته شد و این محل بوستان سپهر نام گرفت. البته گفتنی است که در روز غرص نهال‌ها در هفته منابع طبیعی مهندس عربی سرپرست اداره کل حفاظت از محیط‌زیست استان همدان به همراه دکتر صفی خانی معاون این اداره کل و رییس اداره منابع طبیعی شهرستان همدان به همراه کارشناس مربوطه در کارخانه حضور داشتند و مراسم غرص ۷۰۰ اصله نهال انجام شد.

در سال ۹۶ به‌منظور نشان دادن عشق و علاقه کارکنان مجموعه شیشه همدان به محیط‌زیست برنامه پاک‌سازی طبیعت (بام همدان) بوستان الوند با همکاری تشکل مردم‌نهاد رفتگران طبیعت انجام شد و در این برنامه پاک‌سازی نیز مدیر محترم کارخانه شیشه همدان، جمعی از کارکنان مجموعه و دکتر محمدی مدیرکل وقت حفاظت از محیط‌زیست استان همدان در این برنامه حضور داشتند.

دومین برنامه پاک‌سازی با حضور کارکنان مجموعه شیشه همدان در داخل کارخانه انجام شد و با حضور جمعی از کارکنان محوطه کارخانه از زباله و پسماند پاک‌سازی شد. البته گفتنی است که زباله و پسماند موجود در کارخانه شامل پسماند‌هایی بود که با باد جابجا و محوطه کارخانه مانده بود.

مجموعه شیشه همدان همواره در کنار تولید توجه ویژه‌ای به حفاظت از محیط‌زیست داشته و این مهم در برهه‌های مختلف زمانی مورد تأیید مدیران وقت دستگاه‌های مربوطه نیز قرارگرفته است.

شایان‌ذکر است که به همت واحد فضای سبز کارخانه و با حمایت ویژه مدیریت مجموعه در اقدامی نمادین و قابل‌توجه در پایان سال گذشته به‌تمامی کارکنان کارخانه یک گلدان گل ناز اهدا شد. 

مجموعه شیشه همدان به‌طورقطع در سال جاری نیز برنامه‌های زیست‌محیطی متعددی را در دست برنامه‌ریزی و اجرا دارد و پایه و اساس همه برنامه‌ها این است که شیشه همدان همان‌گونه که با تولید مظروف‌های شیشه‌ای پیام‌آور سلامتی است می‌خواهد نشان دهد که ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای محیط‌زیست قائل است.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار