مدیرکل مرکز صدا و سیمای همدان با اشاره به اینکه پیاده راه‌های بوعلی، میدان امام (ره) و اکباتان محلی برای اجرای گروه‌های مشهور تلویزیونی هستند تا مردم از نزدیک برنامه‌ها را ببینند بیان کرد: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره از مفاخر استان همدان تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 08 April 2018
مدیرکل مرکز صدا و سیما همدان گفت:با آغاز فراخوان ارسال آثار از ۵ ماه پیش تا کنون هزار و ۱۱ عنوان برنامه در قالب نزدیک به ۴ هزار و ۳۰۰ اثر در ۹ بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گزارش تسنیم، مهدی دهقان نیری در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره ملی انیمیشن اظهارداشت: این جشنواره از ۱۸ اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و تا ۲۰ این ماه نیز ادامه می‌یابد.

 وی افزود: با آغاز فراخوان ارسال آثار از ۵ ماه پیش تا کنون هزار و ۱۱ عنوان برنامه در قالب نزدیک به ۴ هزار و ۳۰۰ اثر در ۹ بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل مرکز صدا و سیما همدان عنوان کرد: آثار ارسال شده به دبیرخانه در دو مرحله داوری شده که در مرحله نخست ۲۵۰ اثر و در مرحله نهایی نیز ۱۱۰ اثر انتخاب می‌شوند.

 وی با اعلام اینکه مرحله نهایی داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه تا پایان فروردین ماه انجام می‌شود ابراز کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره از ۱۱۰ اثر برگزیده تقدیر و تجلیل می‌شود.

دهقان نیری گفت: ما می‌توانستیم این برنامه را به صورت ساده‌تر برگزار کنیم، اما از آنجا که این جشنواره ذیل بزرگترین اتفاق استانی یعنی دو رویداد بزرگ بین المللی انجام می‌شود تلاش کردیم برنامه‌های جذابی را در حاشیه آن برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: برگزاری نخستین جشنواره ملی انیمیشن می‌تواند سرآغاز خوبی برای حرکت و اجرای دو رویداد بزرگ گردشگری ۲۰۱۸ در استان همدان باشد.

مدیرکل مرکز صدا و سیمای همدان با اعلام اینکه برنامه‌های جانبی جشنواره از عید مبعث آغاز می‌شود ابراز کرد: علاوه بر برگزاری جشن "پرواز آرزوها"، از گروه‌های برنامه ساز ممتاز برای ساخت برنامه و پخش آن در شبکه‌های سراسری دعوت به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های نخستین جشنواره ملی انیمیشن در دو کاخ برگزار می‌شود عنوان کرد: در نظر داریم یک کاخ در دهکده گنج‌نامه ایجاد کنیم تا ضمن اجرای پنل‌های آموزشی و پخش برنامه‌های زنده از این مکان، در آینده با خرید زمین این مکان تبدیل به دهکده انیمیشن شود.

دهقان نیری افزود: دومین گام جشنواره محلی برای پخش انیمیشن‌ها در سینما‌های سراسر استان و داوری آن‌ها توسط خود مردم است تا در نهایت از انیمیشن برگزیده از نگاه مردم در مراسم اختتامیه نیز تجلیل شود.

وی با اعلام اینکه دو گروه داوری کودک و نوجوانان و مادران انیمیشن‌های راه یافته به مرحله نهایی را داوری می‌کنند ابراز کرد: در بخش دفاع مقدس و آثار ساخته شده در حوزه معرفی شخصیت پیامبر اکرم (ص) نیز به آثار برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.

مدیرکل مرکز صدا و سیمای همدان با اشاره به اینکه پیاده راه‌های بوعلی، میدان امام (ره) و اکباتان محلی برای اجرای گروه‌های مشهور تلویزیونی هستند تا مردم از نزدیک برنامه‌ها را ببینند بیان کرد: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره از مفاخر استان همدان تجلیل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار