مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: استان همدان از استان‌های پیشرو در بهره‌مندی از انرژی خورشید برای تولید برق است.
کد خبر: ۵۸۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 03 April 2018
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: استان همدان از استان‌های پیشرو در بهره‌مندی از انرژی خورشید برای تولید برق است.

به گزارش تابناک همدان؛ محمدمهدی شهیدی افزود: استان همدان آزمونه بهره‌مندی از انرژی خورشیدی برای تولید برق در کشور است و اکنون ۲ نیروگاه ۷ مگاواتی در استان همدان در این حوزه فعال است. در سال گذشته هم ۳ نیروگاه ۷ مگاواتی خورشیدی به‌صورت آزمایشی در مدار مصرف قراردادگرفت که بعد از طی شدن زمان آزمایش امسال به‌صورت رسمی وارد مدار مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: اکنون ظرفیت نیروگاه خورشیدی استان ۳۵ مگاوات است و موفق به دریافت پروانه راه‌اندازی ۱۱۵ مگاوات دیگر هم از سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق که متولی توسعه انرژی‌های تجدید پذیر ایران است هستیم تا در سال ۹۷ به مدار مصرف استان وارد شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این ظرفیت‌سازی در بخش توزیع، در بخش‌های فوق توزیع و انتقال نیز واردشده‌ایم و با مشارکت سرمایه‌گذاران چینی و کره جنوبی مقدمات ساخت دو نیروگاه ۳۰ مگاواتی در شهرستان تویسرکان را فراهم کردیم و برای ساخت یک نیروگاه ۳۰ مگاواتی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان بهار هم برنامه‌ریزی‌شده است.

شهیدی با اشاره بر این‌که برای نیروگاه‌های پراکنده هم در استان همدان برنامه کاری داریم گفت: امسال در دهه فجر موفق به بهره‌برداری از دو نیروگاه با ظرفیت ۷ و ۲/۴ مگاوات در این حوزه شدیم. با توجه به توان نیروگاه‌های استان و ظرفیت‌سازی که در بخش توزیع داریم به لحاظ تأمین انرژی برق کمبودی در استان نداریم، اما به معنای بهینه مصرف نشدن برق نیست و شهروندان باید همیشه مصرف بهینه این انرژی را موردتوجه قرار دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار