کد خبر: ۵۸۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 03 April 2018

رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی دکتر بروجردی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تلگرام تا پایان فروردین فیلتر دائم و کلی خواهد شد! خبری که باعث تنش‌های سیاسی و طیفی شد ...
 
قصد ورود به بحث‌های طیفی و سیاسی که قاعدتاً از منطق به دور و به احساس نزدیک است را ندارم، اما بد نمی‌بینم یادآوری کنم که در دهه‌های پیشین با همین سبک مقابله با پدیده‌های فنّاوری نتیجه برعکس برای مدیران فرهنگی حاصل شد که در جای خود بحث مفصلی دارد!
بستن فضای رقابت پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی راهی است که پیش‌ازاین در صنعت خودروسازی رفته‌ایم و به شکست رسیده‌ایم! از تعرفه‌های وارداتی بالا برای خودروهای خارجی نه تنها خودروسازی ایران رشدی نکرد بلکه نتوانست محصولات دهه هشتاد میلادی پژو و... را مونتاژ باکیفیت نیز کند! یقیناً اگر سروش، بیسفون و دیگر پیام‌رسان‌ها خواهان سهم بیشتری از مسائل تجاری بازار الکترونیک هستند باید در رقابت با همین تلگرام و... جلو بزنند و اعتماد عمومی را جلب!
 
در سال حمایت از کالای ایرانی بد نیست مجلس شورای اسلامی، دولت محترم و شورای عالی فضای مجازی به فکر رونق دادن به همین هزاران هزار فعال اقتصادی که بر بستر تلگرام و اینستاگرام روزگار می‌گذرانند باشد وگرنه بستن سفره همین تعداد افرادی که با خلاقیت خود درآمد کسب می‌کنند که هنری نیست ...
 
برای تکمیل سخن اجازه دهید به یکی از مواتد منشور حقوق شهروندی اشاره داشته باشم و توضیحی مهم در باب این موضوع: ماده ۳۳- حق شهروندان است که آزادانه و بدون تبعیض از امکان دسترسی و برقراری ارتباط و کسب اطلاعات و دانش در فضای مجازی بهره‌مند شوند. این حق ازجمله شامل احترام به تنوع فرهنگی، زبانی، سنت‌ها و باورهای مذهبی و مراعات موازین اخلاقی در فضای مجازی است. ایجاد هرگونه محدودیت (مانند فیلترینگ، پارازیت، کاهش سرعت یا قطعی شبکه) بدون مستند قانونی صریح ممنوع است.
 
فیلتر گزینشی و غیر فراگیر بر اساس این منشور پذیرفتنی نیست در صورتی است که پیام‌رسان توئیتر برای عموم مردم فیلتر و غیرقابل استفاده است لکن مقامات بلندپایه کشور از اجرایی و قضایی و... از آن به‌راحتی استفاده فعال و دائم دارند و این عیناً مصداق تبعیض نارواست! 
 
رهبری معظم انقلاب در سخنرانی خود در حرم مطهر رضوی (ع) با اشاره به‌ضرورت آزادی بیان تبعیضات ناروا را درشان نظام جمهوری اسلامی ندانسته و به مسئولین بابت آن تذکر دادند!
 
در پایان انتظار ویژه استفاده‌کنندگان از پیام‌رسان‌های خارجی از شخص رئیس‌جمهور به‌عنوان پاسدار قانون اساسی است، زیرا ایشان در رأس برنامه‌های خود عدم فیلترینگ را وعده دادند و مجلس شورای اسلامی که اکثریت آن نمایندگان هم‌طیف با دولت نیز هستند باید به این میثاق طیفی خود با مردم وفادار باشند تا گمان این نرود بعد از موفقیت‌های طیف دولت در سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ حالا که مرکب حزبی از پل گذشته وعده‌های چاپ‌شده بر پوستر را باد.
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار