نورعلی‌ئی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۱۳ فقره پروانه فعالیت بهره‌برداری معدن با ذخیره ۱۷ میلیون تن و اشتغال ۱۱۱ نفر در شهرستان تویسرکان صادر شده که برخی از آن‌ها فعال هستند، افزود: این در حالیست که بهره‌برداری از این معادن نه تنها هیچ عایدی خاصی برای شهرستان تویسرکان ندارد بلکه به راه‌های ارتباطی و برخی باغ‌های این شهرستان نیز آسیب‌هایی وارد می‌کند.
کد خبر: ۵۷۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 11 March 2018
مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان گفت: بهره‌برداری از معادن در شهرستان نه تنها هیچ عایدی خاصی برای تویسرکان ندارد بلکه به راه‌های ارتباطی و برخی باغ‌های این شهرستان نیز آسیب‌هایی وارد می‌کند

به گزارش ایسنا؛ روانبخش نورعلی‌ئی اظهار کرد: امسال و پس از اعلام تخصیص اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت برای اشتغالزایی در استان همدان، تعداد ۱۲۴ مورد پرونده در بخش‌های مختلف تولیدی از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت با مجموع برآورد اعتباری معادل ۱۴۴ میلیارد و ۷۲ میلیون تومان با پیش‌بینی اشتغال ۹۵۲ نفر به مراجع مرتبط معرفی شدند.

وی افزود: از این تعداد پرونده، ۴۹ طرح برای دریافت اعتباری افزون بر ۲۸ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان با ایجاد اشتغال برای ۸۷ نفر به بانک‌های‌عامل معرفی شده‌اند.

نورعلی‌ئی یادآور شد: در طول سالجاری تعدادی از طرح‌های تولیدی با حضور مسئولان و مقام‌های کشوری و استانی در شهرستان تویسرکان کلنگ‌زنی یا افتتاح شده‌اند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به شرکت‌های هگمتان‌دارو، تدبیردارو، الوندشیمی، فاز جدید فاران‌شیمی، الیاف‌سازان، مهان‌کاغذ و تجهیزات پزشکی شکوهی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد هشت طرح در راستای حفاظت از محیط زیست و در حوزه‌های مختلف در شهرستان تویسرکان در حال فعالیت یا تکمیل شدن هستند، ادامه داد: طرح‌های بازیافت کاغذ، پلاستیک و پوست گردو از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌روند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان تأکید کرد: اکنون شرکت‌های تولیدی فاران‌شیمی و سرکان‌شانه در حوزه صادرات محصولات در شهرستان تویسرکان فعال هستند و با راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های تولیدی هگمتان‌دارو، تدبیردارو و فیلترسرکان، این شرکت‌های تولیدی نیز به فهرست شرکت‌های صادرکننده اضافه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۰ واحد تولیدی برخوردار از پروانه فعالیت از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرستان تویسرکان، پروانه ۱۴ واحد تولیدی در مقطع زمانی سال‌های ۹۴ تا ۹۶ صادر شده و مدیریت ۲۵ واحد صنعتی در این شهرستان را جوانانی با میانگین سنی ۳۰ تا ۳۵ سال عهده‌دار هستند.

نورعلی‌ئی تصریح کرد: امسال ۴۵ فقره جواز تأسیس معتبر در بخش‌های مختلف تولیدی با پیش‌بینی ایجاد یک هزار و ۶۷۶ نفر اشتغال و با برآورد سرمایه‌ای بیش از ۳۰۵ میلیارد تومان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرستان تویسرکان صادر شده که تعدادی از آن‌ها مشغول ساخت‌وساز هستند.

وی اظهار کرد: تویسرکان یکی از شهرستان‌های دارای ذخائر و ظرفیت‌های معدنی غنی و متنوع در سطح کشور به شمار می‌آید که در برخی از مواد معدنی از جمله گرانیت، دولومیت، سیلیس و سنگ لاشه از مزیت‌های بالایی برخوردار است.

نورعلی‌ئی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۱۳ فقره پروانه فعالیت بهره‌برداری معدن با ذخیره ۱۷ میلیون تن و اشتغال ۱۱۱ نفر در شهرستان تویسرکان صادر شده که برخی از آن‌ها فعال هستند، افزود: این در حالیست که بهره‌برداری از این معادن نه تنها هیچ عایدی خاصی برای شهرستان تویسرکان ندارد بلکه به راه‌های ارتباطی و برخی باغ‌های این شهرستان نیز آسیب‌هایی وارد می‌کند.

وی اذعان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان هیچ‌گونه اختیار قانونی برای نظارت بر کم و کیف و نحوه فعالیت معادن این شهرستان ندارد و نظارت بر کار این معادن به صورت متمرکز و از سوی مرکز استان صورت می‌گیرد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان تصریح کرد: اکنون معادن دره‌مروارید، لامیان، برفیان و امامزاده هارون (ع) روستای کرزان با برداشت سنگ لاشه‌های آهکی، آلوسان و کلنجان با برداشت سنگ‌آران و سنگجوزان با برداشت گرانیت مشکی، سرابی با برداشت سنگ‌های تزئینی و کهنوش با برداشت گرانیت خاکستری در شهرستان تویسرکان فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار