روحانی جانباز مدافع حرم با بیان اینکه خانواده شهدا و به خصوص مادران و همسران شهدا دین بزرگی بر انقلاب و نظام دارند تاکید کرد: نسبت به این نکته و مطلب نباید غافل شد که بانوان نقش کلیدی و مهمی را در مسیر رشد و بالندگی نظام و انقلاب برخوردار هستند و همواره در نگاه کلان مدیریتی کشور نیز برای جایگاه و نقش بانوان در جامعه ارزش خاصی منظور گردیده است.
کد خبر: ۵۷۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 08 March 2018
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بانوان نقش کلیدی و مهمی را در مسیر رشد و بالندگی نظام و انقلاب اسلامی دارند، گفت:مادران و همسران شهدا دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام مرتضی قلیچ خانی‌فرد در ویژه برنامه مادران آسمانی اظهار داشت: شما مادران، همسران و خواهران شهداء اسباب این شدید که جوان‌ها جرات و جسارت حضور در جبه‌های جنگ را پیدا کنند و این جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) نیز می‌فرمایند، شما خواهران ایمانی و مسلمان سبب‌ساز شدید که برادر‌های رزمنده در وادی شهادت، ایثار و جان‌فشانی ورود پیدا کنند.

این جانباز مدافع حرم با بیان اینکه در طول تاریخ نقش و تاثیر‌گذاری بانوان در شکست و پیروزی‌ها به تثبیت رسیده است عنوان کرد: در واقعه جانگداز و تاریخ‌ساز کربلا حضور شیر زنانی هم‌چون حضرت زینب (س) قوت قلب و تسلی بخش لشکر مسلمین بود.

قلیچ خانی فرد گفت: ثمره تربیت و سیره ائمه اطهار (ص) باعث شده است که اکنون شاهد شکل‌گیری بزرگترین لشکر جهان اسلام متشکل از تمام قومیت‌های شیعه و سنی، کشور‌های افغانستان، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و ایران باشیم که با جان و دل و تا آخرین قطره خون از حرم بی بی زینب (س) دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به آسمانی بودن نگاه و تفکر مادران شهداء گرانقدر عنوان کرد: مادر چهار شهید زمانی به محضر امام خمینی (ره) شرف‌یاب شدند و عکس دو شهید را به امام نشان دادند و هنگامی که این مادر بزرگوار و ایثارگر می‌خواستند عکس شهید سوم را نیز خدمت ایشان تقدیم کنند متوجه بغض امام خمینی (ره) می‌شود، مادر چهار شهید عکس‌ها را جمع می‌کند و خطاب به ایشان می‌گوید، چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی نکرده‌ام که اشک رهبر انقلاب را نظاره کنم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید سید حسین علم‌الهدی نمونه و الگویی بارز برای کسانی است که می‌خواهند کار فرهنگی تاثیر‌گذاری را انجام دهند، گفت: این شهید والا مقام ثمره تربیت اسلامی و اخلاقی، مادر و پدری مبارز، نستوه و ایثارگر بود که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل خوش درخشید.

وی افزود: نوع تربیت، نگاه و رفتار والدین برای تربیت فرزندان به‌راه راست بسیار تاثیرگذار است، زیرا بنیه اعتقادی و فرهنگی و اخلاقی والدین زمینه و بستر شکل‌گیری شخصیت آینده‌سازان فردای کشور را رقم خواهد زد.

روحانی جانباز مدافع حرم با بیان اینکه خانواده شهدا و به خصوص مادران و همسران شهدا دین بزرگی بر انقلاب و نظام دارند تاکید کرد: نسبت به این نکته و مطلب نباید غافل شد که بانوان نقش کلیدی و مهمی را در مسیر رشد و بالندگی نظام و انقلاب برخوردار هستند و همواره در نگاه کلان مدیریتی کشور نیز برای جایگاه و نقش بانوان در جامعه ارزش خاصی منظور گردیده است.

وی بزرگترین معضل پیش‌روی جامعه را در شرایط فعلی فضای مجازی برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه فرهنگ استفاده از فضای مجازی در بین افراد جامعه به خوبی تبین و توضیح داده نشده است و دشمن سعی دارد از این فضا سوء استفاده کند.

قلیچ خانی با اشاره به اینکه تساوی حقوق زن و مرد در جامعه میسر و ممکن نیست، عنوان کرد: صحبت از تساوی حقوق زن و مرد یک بازی به‌شدت ابلهانه است، زیرا جنس مونث و مذکر هرکدام دارای توانایی منحصر بفرد هستند و مطرح کردن این صحبت‌ها از جهل و نادانی برخی افرادنشات می‌‎گیرد.

وی گفت: با توجه به ظرافت و توانایی‌های بانوان هیچ‌گاه اسلام حضور در صف اول مبارزه و جهاد را جزء وظایف بانوان محسوب نکرده است و اگر مادری فرزندی مبارز و صالحی را تربیت کند و به میدان نبرد بفرستد بی‌شک در نزد خدای متعال ارج و قرب وی با رزمندگان جهاد و مبارزه یکسان است.

روحانی جانباز مدافع حرم افزود: امیدوارم با یاری و استعانت از خدای متعال و امام عصر (عج) در هرپست و مقامی که هستیم، بتوانیم به خوبی وظایف خود را انجام دهیم و شرمنده امام شهدا، شهدا گرانقدر، خانواده معزز و گرامی شهداء نباشیم.

به گزارش تسنیم در پایان این مراسم با اعطاء لوح تقدیر از خانواده‌های شهیدان والا مقام و معززی همچون شهید حمید و عباس کوروش همدانی، شهید علی اصغر روشن زاده، شهید مصطفی احمدی روشن، شهید محمد رستمی، شهید حسن میرزا آقاجانی شهید سردار ابراهیمی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار