با حضور خانواده مرحوم فرشچیان انجام گرفت
با حضور خانواده مرحوم فرشچیان دانشکده فناوری‌های نوین «محمدعلی فرشچیان» در دانشگاه صنعتی همدان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۷۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 08 March 2018
با حضور خانواده مرحوم فرشچیان دانشکده فناوری‌های نوین «محمدعلی فرشچیان» در دانشگاه صنعتی همدان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه صنعتی همدان در آئین افتتاحیه، زمان تکمیل پروژه ساخت دانشکده فناوری‌های نوین را ۱۸ ماه برشمرد و اظهار کرد: دانشگاه صنعتی همدان یکی از ۲۱ دانشگاه‌های صنعتی کشور است و ۱۹۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در این مرکز آموزشی در حال تحصیل هستند.

دکتر محمود نیلی با اشاره به اینکه خانواده فرشچیان کار فرهنگی بزرگی را در استان همدان پایه‌گذاری کردند، گفت: اعتماد عمومی معیاری برای پیروزی ملت‌هاست و بنیاد فرشچیان این اعتمادسازی را در میان ارگان‌ها و جامعه همدان نهادینه کرده است.

وی استفاده از حمایت خیرین در راستای توانمندسازی استان را از جمله اهداف و اقدامات دانشگاه مطرح کرد و یادآور شد: بنیاد فرشچیان با حمایت از این حرکت و حمایت از دانشگاه از شکست جامعه جلوگیری می‌کند و توانمندی آموزشی و اطلاع‌رسانی تنها راه پیروزی جوامع است.

نیلی با تأکید بر لزوم توجه به توانمندسازی و نشاط جوانان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تحویل تحصیلکرده‌های بیکار به جامعه باید در اعتمادسازی مسئولان نسبت به دانشگاه تلاش کنیم.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منایع انسانی استاندار همدان نیز گفت: استان همدان با همه شایستگی‌هایی که دارد، در بخش‌هایی دارای عقب‌ماندگی‌هایی است که بخش صنعت نیز یکی از این زمینه‌هاست.

رضا قیاسی با بیان اینکه در آموزش عالی خوب پیش رفته‌ایم، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی یکی از افتخارات استان است و راه‌اندازی این دانشگاه و دانشگاه‌های D۸ به توسعه استان کمک می‌کند.

وی دانشگاه صنعتی را کمک بزرگی در چرخه توسعه و برون‌رفت از جاماندگی‌های استان دانست و تأکید کرد: امیدواریم با همدلی و همراهی آحاد استان شرایط بهتری را برای استان رقم بزنیم و بتوانیم از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

معاون استاندار وضعیت استان همدان را در مجلس شورای اسلامی و کشور خوب ارزیابی کرد و گفت: با کمک خیرین و افرادی که فرصت کوتاه عمر را به انجام کار‌های خیرخواهانه و ماندگار می‌پردازند، فرهنگ خیریه را در استانمان نهادینه کنیم.

در ادامه مراسم متن تفاهم‌نامه مشارکت در ساخت دانشکده برق و کامپیوتر توسط بنیاد علمی و هنری فرشچیان با دانشگاه صنعتی همدان قرائت شد که طی آن زمینی افزون بر ۶ هزار مترمربع با ردیف اعتباری در آموزش عالی و حمایت خیرین به احداث پروژه دانشگاه برق و کامپیوتر این دانشگاه اختصاص یابد و تا سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

طی توافق‌نامه‌ای با استانداری همدان نیز مقرر شد میهمانسرا‌های استانداری همدان واقع در ضلع جنونی دانشکاه صنعتی به احداث فضای سبز و محیط آموزشی این دانشگاه اختصاص یابد.

در بخش پایانی مراسم وزیر بهداشت به همراه استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از همراهان به محل برگزاری مراسم آمد و در سخنانی گفت: ادب و اخلاق مهمترین ارزش و زیباترین زینت هر انسان و بزرگترین میراث ما ایرانیان است و خانواده فرشچیان این زینت را دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار