حدادعادل با اشاره به اینکه امروز دشمن برای این سه رکن برنامه‌ریزی کرده تا ایمان مردم را سست کند، ادامه داد: دشمنان از طریق شبهه افکنی و فساد اخلاقی به دنبال تیشه زدن به ریشه انقلاب هستند.
کد خبر: ۵۷۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 08 March 2018
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای فکر می‌کردند وقتی برجام امضا شود فردای آن روز خورشید هم از غرب و هم از شرق طلوع خواهد کرد، البته این تجربه نشان داد که ما در بدبینی به دشمنان حق داشتیم و خوش‌بین‌ها باید خود را اصلاح کنند.

به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل در دومین نشست بصیرت‌افزایی و در حضور فعالان فرهنگی استان همدان با بیان اینکه دشمنان انقلاب در بدو پیروزی انقلاب از سوی امام و مردم غافلگیر شدند، اظهار کرد: آن‌ها هیچ وقت در محاسبات خود پیش بینی نکرده بودند که اتفاقی از جنس انقلاب اسلامی به این سرعت رخ دهد.

وی با بیان اینکه دشمن تصور می‌کرد امام (ره) در تبعید است و گروه‌های دیگر نیز توان انچنانی برای مقابله با آن‌ها را ندارند، گفت: با این اوصاف تغییر حکومت را متصور نبودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موج انقلاب که خود را نشان داد، آن‌ها نتوانستند علیه آن برنامه‌ریزی کنند؛ دشمنان همیشه از انقلاب عقب‌تر بودند و تحلیل‌های سطحی هم داشتند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان دیگر طراحی خود را متناسب با رشد اسلام به کار گرفته‌اند، گفت: انقلاب اسلامی سه رکن دارد که شامل ایمان به خدا و دینداری، ولایت و مردم است.

حدادعادل با اشاره به اینکه امروز دشمن برای این سه رکن برنامه‌ریزی کرده تا ایمان مردم را سست کند، ادامه داد: دشمنان از طریق شبهه افکنی و فساد اخلاقی به دنبال تیشه زدن به ریشه انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند جوانان ما را به خود واگذارند و برنامه ریزی وسیعی را در پشت صحنه دارند، افزود: بیشترین توطئه را دشمنان در حق مردم داشتند چراکه می‌خواهند مردم را از صحنه خارج کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه و راهبرد اصلی دشمنان را فشار اقتصادی دانست و گفت: از ابتدای انقلاب این فشار وجود داشت، اما طی چند سال اخیر به صورت سازمان‌یافته این فشار را در قالب فلج‌کننده‌ترین تحریم بر مردم اعمال کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها با تحریم به دنبال ضعیف کردن نظام و ناراضی کردن مردم بودند و با بیکاری و نبود اشتغال می‌خواستند آسیب‌های اجتماعی را تقویت کنند.

حدادعادل نتیحه دیگر فشار اقتصادی دشمنان را ضعف اقتصادی کشور دانست و گفت: برای این مسئله باید بابک زنجانی را مثال زد، زیرا وقتی ارز را برای جابجایی باید دست عمر و زید داد، ۹۰ درصد ممکن است انسان‌های سالم باشند، اما ۱۰ درصد هم ممکن است فساد رخ دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برجام ادامه داد: عده‌ای فکر می‌کردند وقتی برجام امضا شود فردای آن روز خورشید هم از غرب و هم از شرق طلوع خواهد کرد، البته این تجربه نشان داد که ما در بدبینی به دشمنان حق داشتیم و خوشبین‌ها باید خود را اصلاح کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: برنامه دشمنان کم کردن فشار اقتصادی نیست، آن‌ها به دنبال ایجاد هر نارضایتی در کنار تحریم اقتصادی هستند، برای این موضوع پیوست تبلیعاتی و فرهنگی دارند تا اینکه مردم در شدت گرفتاری خسته شوند.

وی با بیان اینکه سعی دشمنان این است که همه این فشار‌ها را پای نظام بگذارند و انگشت اتهام را به سمت رهبری ببرد، افزود: طی سال‌های اخیر به شدت این موضوع را دنبال کردند.

حدادعادل بیان کرد: ما باید دست دشمن را بخوانیم و متناسب با آن حمله و دفاع جانانه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در هر سه زمینه باید کار و تلاش کنیم و در زمینه تقویت اعتقادات مردم باید حساب شده پیش رفت که بهترین خدمت نیز خدمت آموزشی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید در آموزش سرمایه‌گذاری معنوی و مادی صورت گیرد و اطمینان‌بخش‌ترین کار برای آینده سرمایه‌گذاری برای محیط‌های آموزشی است.

وی با تاکید بر اینکه حلقه‌های فرهنگی را حفظ کنید و توسعه دهید، خطاب به فعالان فرهنگی گفت: این محافل را دست کم نگیرید و هر یک در محله و شهر خود نظیر این جلسات را داشته باشید و آگاهی‌بخشی کنید.

حدادعادل ضمن تاکید بر اینکه باید فضای مجازی را مدیریت کرد، گفت: معتقدیم مسولان به وظایف خود در آنچه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، عمل نمی‌کنند.

وی در خصوص بزرگنمایی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، افزود: هر اتفاق جزئی که در کشور می‌افتد، برجسته می‌شود؛ ایجاد ناامیدی و یأس جزو برنامه‌های آنهاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در حال حاضر در فضای مجازی به مقایسه دوران قبل از انقلاب با بعد از انقلاب پرداخته می‌شود و سعی در زیبا جلوه دادن آن دوران و تطهیر پهلوی دارند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم از کشور تجربه و خاطره درستی از انقلاب ندارند در حالی که دشمن از این امر برای مقایسه استفاده می‌کند، تاکید کرد: به جوانان باید گفت که بعد از انقلاب چه شده است و حکومت پهلوی چه بلایی سر کشور آورده است.

حدادعادل به کتاب "محض اطلاع" خود اشاره کرد و گفت: ۱۲ الی ۱۳ سال علم وزیر دربار بوده و ۱۰ ماه قبل از پیروزی انقلاب که اصلا نشانی از پیروزی انقلاب نبوده است در خصوص آن دوران یادداشت‌هایی داشت که بعد از انقلاب خانواده‌اش یادداشت‌های وی را چاپ کرده است که باید این‌ها را خواند تا دید قبل انقلاب چه خبر بوده است.

وی با بیان اینکه آزادی قبل از انقلاب اصلا معنای آزادی نداشت، در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر نیز ترامپ از طرفی تحریم بانکی و فشار اقتصادی اعمال می‌کند و از طرفی به ظاهر برای ملت ایران دلسوزی می‌کند که این نشان از عدم ثبات فکری آن‌ها را دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز با بیان اینکه باید این مسئله را جدی گرفت، گفت: اقتصاد مقاومتی وظیفه‌ای همگانی است و تنها بر عهده دولت نیست، دوری از تجمل و سبک کردن هزینه‌های ازدواج از مباحث اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم مقاومت اقتصادی کنیم، بدون اقتصاد مقاومتی ممکن نیست و اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی محقق نمی‌شود؛ نمی‌توان سبک زندگی غربی داشت و در برابر غرب مقاومت کرد.

حدادعادل در پایان مرحوم سید صادق حجازی، یکی از معلمان و انقلابیون همدان را نمونه‌ای از سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: سید صادق دین داشت و ایمان و زندگی ساده و این سبک زندگی اسلامی پرهیز از تجمل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار