مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: اکثر نسخ خطی در ادارات و دستگاه‌های استان به صورت غیراستاندارد نگهداری می‌شود که در معرض آسیب و تخریب هستند حتی خیلی از کتب کپک زده‌اند و نیاز به ترمیم دارد در همین راستا به تمام مراکز اطلاع دادیم که آماده هستیم آن‌ها را ترمیم و نگهداری و به نام خود سازمان کنیم.
کد خبر: ۵۷۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 07 March 2018
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: ترویج دانایی جز با توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی حاصل نمی‌شود و هر امری که باید در جامعه صورت گیرد، ضرورت دارد بر مبنای دانایی و دانایی‌محوری استوار باشد.

به گزارش ایسنا، مهرداد نادری‌فر در انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان همدان، بیان کرد: آن چیزی‌که جامعه امروز ما به آن نیاز دارد و قرن بیست و یکم بر مبنای آن بنا شده، محور دانایی است و اگر دانایی را گسترش و توسعه دهیم، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترویج دانایی جز با توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی حاصل نمی‌شود، افزود: هر امری‌که باید در جامعه صورت گیرد، ضرورت دارد بر مبنای دانایی و دانایی‌محوری استوار باشد در این صورت آن فعالیت همواره رو به گسترش، به‌روز خواهد بود و آینده‌نگری به سهولت انجام می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اظهار کرد: طرح کتاب و کتابخوانی، طرح بسیار خوب، جامع و کاملی است و موجب انسجام فرهنگی بسیار خوبی بوده و زمینه فرهنگسازی کتابخوانی را فراهم خواهد کرد و چراغ راهی است برای اهدافی که از قبل طراحی کردیم.

وی اضافه کرد: نسخ و کتب خطی میراث مشترک جامعه بشری و جامعه ایران است بنابراین نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم چرا که در مقابل آن‌ها مسئولیت و تکلیف داریم، در کشور‌های توسعه‌یافته این نسخ خطی یک جاذبه توریستی محسوب می‌شود و مورد توجه گردشگران، اساتید و دانشجویان است.

نادری‌فر افزود: پیشنهاد مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور مبنی بر ترمیم و خرید نسخ خطی موجود در ادارات و متولیان و مردم بسیار اقدام مناسبی است و جمع‌آوری این کتب به عنوان گام نخست در کشور می‌تواند اقدامی مبارک و نمونه باشد.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز در این انجمن گفت: اکثر نسخ خطی در ادارات و دستگاه‌های استان به صورت غیراستاندارد نگهداری می‌شود که در معرض آسیب و تخریب هستند حتی خیلی از کتب کپک زده‌اند و نیاز به ترمیم دارد در همین راستا به تمام مراکز اطلاع دادیم که آماده هستیم آن‌ها را ترمیم و نگهداری و به نام خود سازمان کنیم.

علیرضا تکلو خاطرنشان کرد: خیلی از افراد در منزل‌های خود این نسخ را نگهداری می‌کنند که مرکز ما آمادگی دارد این کتب را قیمت‌گذاری کرده و حتی از آن‌ها خریداری می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار