رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه قنادی‌ها و شیرینی پزی‌ها از اماکن حساس و مورد توجه ما هستند٬ اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم که شیرینی‌های خود را از مراکز معتبر و دارای پروانه بهداشتی خریداری کنند.
کد خبر: ۵۷۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 04 March 2018
رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۲۲ نفر از کارشناسان بهداشت محیط استان بر سلامت اماکن حساس و غیر حساس استان نظارت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، حسینعلی نوروزی اظهار داشت: از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فرورین٬ ۱۲۲ نفر از کارشناسان بهداشت محیط استان در ساعات اداری و غیر اداری بر سلامت و بهداشت مواد غذایی٬ اماکن عمومی٬ رفاهی٬ رستوران‌ها و ... نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر نظارت‌هایی که در ساعات اداری انجام می‌شود٬ در ساعات غیر اداری نیز از ساعت ۱۴ تا ۲۰ شب و از ساعت ۲۰ الی ۲۳ شب٬ کارشناسان بهداشت محیط از اماکن حساس و غیرحساس بازدید و‌نظارت می‌کنند. تیم‌های شبانه در شهرستان‌های ملایر و همدان فعال هستند.

رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سامانه شبانه روزی ۱۹۰ نیز به شکل شبانه روزی به همه شکایات در سطح کشور رسیدگی می‌کند. مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با سامانه رایگان ۱۹۰ تماس بگیرند و تخلف را گزارش کنند.

 کشیک نوروزی آزمایشگاه‌های بهداشت آب و مواد غذایی

نوروزی تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروزی آزمایشگاه‌های بهداشت آب و مواد غذایی برای کنترل سلامت آب شرب شبکه‌های شهری٬ روستایی و مراکز اقامتی در حالت کشیک قرار دارند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مواد غذایی سازمان غذا و دارو نیز در ایام نوروز فعال است٬ ابراز کرد: در این آزمایشگاه موارد مشکوک را بدون وقفه مورد مورد آزمایش قرار می‌دهند.

رئیس گروه بهداشت‌محیط و حرفه‌ای دانشگاه‌علوم پزشکی همدان اظهار داشت: مهم‌ترین اهداف ما کنترل بهداشت مواد غذایی در اماکن تهیه٬ توزیع و‌عرضه غذا٬ بهداشت محیط اماکن طبخ غذا و کنترل سامانه‌های آبرسانی از حیث کلرسنجی و میکروبی است.

نوروزی‌با بیان اینکه در تمام ایام سال با عرضه قلیان برخورد کرده این٬ گفت: در ایام نوروز نیز نظارت‌های ما بر اماکن عرضه قلیان دو چندان می‌شود. اماکن مسقف از اولویت‌های اصلی ما است، اما تیم‌های ما اماکن غیر مسقف عرضه قلیان را نیز کنترل می‌کنند.

 از همه هتل ۲‌ها و مسافرخانه‌ها بازدید می‌شود

وی گفت: تمام هتل‌ها و مسافرخانه‌های سطح استان از نظر مباحث بهداشتی٬ نظافت اتاق ها٬ سرویس‌های بهداشتی٬ دفع زباله و پسماند بازرسی و نظارت می‌شوند.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از همه اماکن حداقل یک بار بازدید و سرکشی خواهیم کرد٬ گفت: این بازدید‌ها در اماکن حساس در این ایام به دو بار خواهد رسید. اماکن حساس شامل مکان‌های پخت و طبخ غذا است.

نوروزی در خصوص نوع برخورد با نواقص بهداشتی٬ ابراز کرد: نواقص بهداشتی به دو دسته بحرانی و غیر بحرانی تقسیم می‌شود. نواقص بحرانی مربوط به نواقصی است که در همان لحظه مشکل ایجاد می‌کند، اما موارد غیر بحرانی در دراز مدت آسیب رسان هستند.

وی افزود: آلوده بودن آب و مواد غذایی تاریخ‌گذشته از نواقص بهداشتی بحرانی‌هستند اشکال در نوع سرامیک اماکن و رنگ آمیزی آن مربوط نواقص غیر بحرانی است. نواقص بحرانی را در همان لحظه پلمب می‌کنیم.

قنادی‌ها جزو اماکن حساس هستند

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه قنادی‌ها و شیرینی پزی‌ها از اماکن حساس و مورد توجه ما هستند٬ اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم که شیرینی‌های خود را از مراکز معتبر و دارای پروانه بهداشتی خریداری کنند.

نوروزی از سامانه اطلاع رسانی وضعیت بهداشتی رستوران‌ها خبر داد و گفت: مسافران با نصب این سامانه بر روی تلفن همراه خود می‌توانند از محدوده یک کیلومتری وضعیت بهداشتی اماکن اقامتی را در تلفن همراهشان رصد کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار