یک بانوی مسلمان شده آمریکایی گفت:گروهی از مسیحیان در آمریکا بودند که زنان آنان دارای حجاب کامل بودند آن‌ها زمین‌هایی در تگزاس آمریکا برای زندگی خریداری کردند که پس از یک هفته ماموران دولت به آن محل آمده و به آن‌ها گفتند تنها یک ماه برای تخلیه فرصت دارید، اما آن‌ها در طول این یک ماه از آنجا خارج نشده و کسی را پذیرا نشدند تا اینکه پس از یک ماه ماموران گفتند اگر تخلیه نکنید شلیک خواهیم کرد، پیرزنی با دو فرزندش تسلیم شدند، اما بقیه مسیحیان از تخلیه محل سر باز زده و اجتناب کردند، در اتفاق آن روز، سی هزار آمریکایی که تنها دینشان مسیحی بود کشته شدند. آیا به راستی این آزادی است؟ آن روز‌ها من در ایران و خانواده‌ام در کالیفرنیا و نیویورک بودند هیچ یک نمی‌دانستیم که به راستی چه شد و چه چیزی سبب این کشتار عظیم شد؟
کد خبر: ۵۷۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 04 March 2018
آمریکا برای فساد آزاد است

یک بانوی مسلمان شده آمریکایی گفت: وقتی می‌شنوم جوانان ایرانی به دنبال آن هستند که به آمریکا بروند چراکه آزاد است، ناراحت می‌شوم چرا که آن‌ها نمی‌دانند آمریکا تنها و تنها برای فساد آزاد است.

به گزارش ایکنا از همدان، سوزان اوبری، با نام اسلامی صدیقه جمیله الفرقان بانوی مسلمان شده آمریکایی امروز در همایش «نگاهی به جایگاه زن در اسلام و فرهنگ غرب» که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شده بود، اظهار کرد: من متولد شیطان بزرگ هستم خانواده من بسیار دین‌دار و کاتولیک بودند اوضاع زندگی خوبی داشتم چراکه ۱۲ سال در مدارس خصوصی آمریکا درس خواندم.

وی افزود:، اما بعد از گذر زمان احساس کردم چیزی در دین ما کم است، به همین خاطر شروع به مطالعه دین‌ها کردم، ۱۲ سال که داشتم برادرم به دین اسلام روی آورد و مسلمان شد و تعریف‌ها و آموزش‌های او باعث ایجاد علاقه در من شد.

سوزان اوبری با اشاره به اینکه در خانواده‌اش اجازه بیرون رفتن به تنهایی را نداشت گفت: برادرم به من گفته بود وقتی با من بیرون می‌آیی باید دامنی بلندتر بپوشی، به هر حال ما مسیحیان در کلیسا حجاب داشتیم، اما نه به اندازه اسلام، من هم برای گریز از تنها ماندن در خانه دامنی بلندتر پوشیده و با برادرم به بیرون می‌رفتم.

مهربان‌تر و مودب‌تر شدن برادرم بعد از مسلمان شدنش مرا به اسلام ترغیب می‌کرد

وی در ادامه بیان کرد: برادرم بعد از اسلام خیلی مهربانتر و با ادب‌تر شده بود و همین امر سبب ایجاد علاقه‌ام به اسلام می‌شد. بعد از مسلمان شدن برادرم، طولی نکشید که بار‌ها و بار‌ها دستگیر و زندانی شد و خانواده‌ام مجبور می‌شدند پول‌های هنگفتی را برای آزادی او بدهند، اما سوالی برایم ایجاد شده بود، به پدرم گفتم «برادر من قبل از اسلام هرگز به زندان نیافتاده بود حال آنکه در طول روی آوردنش به اسلام چندبار زندانی شد، آیا مسلمانان انسان‌های بدی هستند؟ آیا اسلام دین بدان است؟»

سوزان اوبری ادامه داد: در جواب پدرم گفت: «اسلام دینی خالص و مسلمانان بسیار انسان‌های خوبی هستند، زندانی شدن برادرت بیهوده است علتش مخالفت دولت آمریکا با رشد اسلام در اینجا است. مردم ایران زیر پرچم اسلام در تمام زمینه‌ها حق دارند و می‌توانند آزاد باشند، اما در آمریکا فقط افراد کادر دولت انتخاب می‌کنند و هیچ شهروندی حق انجام کار سرخود ندارد».

وی افزود: در پی صحبت‌های پدرم در تلاش تغییر آن دولت بودم، اما پدرم بخاطر تنها بودنم مخالفت کرده و گفت: «باید دعا کنیم رهبری عادل بیاید و حق ما مسلمانان را از ظالمان بگیرد» بعد از آن تعداد متعددی مقاله راجع به انقلاب امام خمینی منتشر شد و کنفرانسی در ایران تشکیل شد که گفتند روحانی شبیه عیسی مسیح می‌آید و ما را نجات می‌دهد چراکه دنیا در ظلم است.

اوبری خانشان کرد: البته من در زمان شاه و چهار یا پنج سال قبل از انقلاب یک بار به ایران سفر کردم، اما باز به آمریکا برگشتیم.

وی در ادامه اذعان کرد: در آمریکا، ما چند همسایه از فلسطین داشتیم که وقتی به آن‌ها می‌گفتیم چرا کشورتان را به اسرائیل دادید و دفاعی نکردید پاسخ می‌دادند «ما کشوری ضعیف بودیم چه از نظر اعتقاد و چه از نظر ابزار جنگی، برای ما یک روز بی حجاب بودن و نماز نخواندن مهم نبود».

وی با اشاره به اینکه در ایران برعکس آمریکا، زمین‌های زیادی را برای شهدا گذاشته و آن‌ها را تکریم می‌کنند اظهار کرد: در آمریکا شهدای ما قبری نداشتند. زمانی که پسرم تصمیم گرفت برای تحصیل به قم بیاید تا حوزه‌های علمیه تحصیل کند، هنگام وداع با دوستانش ترور شد.

اوبری بیان کرد: وقتی می‌شنوم جوانان ایرانی به دنبال آن هستند که به آمریکا بروند چراکه آزاد است، ناراحت می‌شوم چرا که آن‌ها نمی‌دانند آمریکا تنها و تنها برای فساد آزاد است.

فرزندم را به آتش کشیدند چراکه حتی از قبر شهدا می‌ترسند

وی افزود: هنگام شهادت پسرم به هیچ یک از ما اجازه ندادند که او را ببینیم و در شب وقتی همسرم، برادرم و چند روحانی برای تحویل میت رفته تا او را دفن کنیم اجازه ندادند و جسد او را سوزاندند، چراکه آن‌ها حتی از قبر شهدا نیز می‌ترسند و فرزندم را به آتش کشیدند.

وی افزود: در آمریکا تعداد زیادی شهید بود که قبور آن‌ها را تخریب کرده و رفتن به سرمزار آن‌ها را قدغن کردند، من نیز در آنجا چهار بار به زندان افتادم و اولین سوال آن‌ها از ما این بود که یاران امام مهدی شما چه کسانی اند؟ چراکه از ایشان می‌ترسند.

این بانوی مسلمان عنوان کرد: ما در انجمن‌های اسلامی بسیار فعالیت داشتیم و مقاله‌های اسلامی را در بین عموم توزیع می‌کردیم، روزی همسرم تماس گرفت و گفت: در کتابخانه‌ام کتابی راجع به امام مهدی (عج) است برو تا کسی نیامده آن را پنهان کن، اما من هرچه گشتم آن را نیافتم تا اینکه به زور وارد خانه شدند و تمام آنچه که داشتیم را به غارت بردند.

وی بیان کرد: کتاب همسرم به چند زبان زنده نوشته شده بود و عکس یک کشتی نجات روی آن بود، اما تمام آن‌ها را به غارت بردند.

وی با تاکید بر آنکه بعداز ظهور حضرت مهدی (ع) آزادی واقعی رخ خواهد داد گفت: شما بسیار راحت‌تر از هر مردم دیگر می‌توانید در خدمت اسلام و حضرت مهدی (ع) باشید راحت‌تر از هرکسی می‌توانید به صراط مستقیم روید، در آمریکا نه تنها مسلمانان بلکه تمام مردم با هر دین و آئینی تحت فشار هستند در آنجا حتی گروه‌های آزاده و بی دین نیز حقی برای خود ندارند.

به خاطر داشتن حجاب در بیمارستان مجبور به دو برابر کار کردن شدم

اوبری با اشاره به داستانی گفت: گروهی از مسیحیان در آمریکا بودند که زنان آنان دارای حجاب کامل بودند آن‌ها زمین‌هایی در تگزاس آمریکا برای زندگی خریداری کردند که پس از یک هفته ماموران دولت به آن محل آمده و به آن‌ها گفتند تنها یک ماه برای تخلیه فرصت دارید، اما آن‌ها در طول این یک ماه از آنجا خارج نشده و کسی را پذیرا نشدند تا اینکه پس از یک ماه ماموران گفتند اگر تخلیه نکنید شلیک خواهیم کرد، پیرزنی با دو فرزندش تسلیم شدند، اما بقیه مسیحیان از تخلیه محل سر باز زده و اجتناب کردند، در اتفاق آن روز، سی هزار آمریکایی که تنها دینشان مسیحی بود کشته شدند. آیا به راستی این آزادی است؟ آن روز‌ها من در ایران و خانواده‌ام در کالیفرنیا و نیویورک بودند هیچ یک نمی‌دانستیم که به راستی چه شد و چه چیزی سبب این کشتار عظیم شد؟

وی با اشاره به اینکه در آغاز تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه، حجاب کاملی نداشت گفت: کمی بعد از انقلاب ایران، تلویزیون آمریکا چهره امام خمینی را نشان داد (به راستی که برای لحظاتی احساس کردم حضرت مسیح برگشته است) چرا که ایشان بسیار نورانی و مهربان بودند. اسم ایشان روح الله بود و شباهتش به نام حضرت مسیح خوشنودم می‌کرد. امام خمینی فرمودند: «مسلمانان حجاب کنند» مردم آنجا به اشتباه فکر کردند باید چادر بپوشند، اما تنها حجاب کامل مدنظر امام بود.

صدیقه جمیله الفرقان ادامه داد: من در حین تحصیل در بخش زنان بیمارستانی مشغول به کار بودم و پس از شنیدن پیام امام نمی‌توانستم چادر بپوشم بنابراین مادرم مقنعه‌ای بلند را برایم دوخت که پوشیدن آن در محل کار سبب تعجب مافوقانم می‌شد.

وی افزود: در جواب رئیسم گفتم این قسمتی از دینم است با توجه به اینکه در ماه رمضان بودیم گفت: «چون این ماه برای شما عزیز است اشکالی ندارد، اما از ماه بعد این چیز را بر سرت دوست ندارم ببینم» وقتی گفتم شما همواره آن را خواهید دید، از ماه بعد مجبور به دو برابر کار کردن شدم و واقعا تحت فشار بودم، اما در محل کار و دانشگاه حجابم را رعایت می‌کردم که همین امر باعث می‌شد اساتیدم نمرات کمی به من بدهند.

این زن مسلمان شده آمریکایی با تاکید بر آنکه ایران، در واقع بعد از انقلاب آباد شد بیان کرد: واقعا ایران ارزشی والا دارد، ایران نسبت به کشور‌های دیگر دنیا واقعا پیشرفته‌تر است. انقلاب برای شما یک نعمت بزرگ است، اشک برای اهل بیت و ائمه یک نعمت است به کمک آن نگذاشتید انقلاب از بین برود نگذاشتید کشورتان مانند کشور فلسطین به دست دشمنان بیافتد.

این بانوی آمریکایی مسلمان شده در پایان با خطاب به بانوان حاضر در جمع خاطرنشان کرد: زنان در آمریکا به تنهایی نمی‌توانند ملکی را بخرند حتی اگر ثروت بسیاری داشته باشند، بسیاری از آن‌ها را می‌شناسم که تنها برای خرید ملک ازدواج موقت کردند و به مردان پول می‌دهند تا معامله ملکی انجام شود، قدر آزادی زنانه خود در ایران را بدانید.

گفتنی است؛ در این مراسم فاطمه افشاریان شاعر آئینی و فرزند سردار شهید مجید افشاریان اشعاری را خواند و از چند بانوی نمونه، مادران و همسران شهدا به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) تقدیر صورت گرفت.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار