کاظمی با اشاره به اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور گفت: ما در این زمینه با پیگیری‌هایی که داشتیم از زندان اوین بازدید کردیم همچنین با توجه به اینکه تعدادی از بازداشتی‌ها از استان همدان بودند در این زمینه نیز بازدید‌هایی را از زندان همدان و زندان ملایر داشتیم و با تعدادی از متهمینی که در این اغتشاشات حضور داشتند از نزدیک صحبت کرده‌ایم.
کد خبر: ۵۷۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 04 March 2018

محمدکاظمی گفت: تصویب موافقت‌نامه‌های جدید حول محور حقوق بشر و حقوق کودکان را ازجمله مباحث مطرح‌شده در سفر ژنو عنوان کرد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: محمدکاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس اسلامی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به سفر اخیر خود و جمعی از مسئولان قضایی کشور به مقر سازمان ملل اظهار داشت: این سفر باهدف شرکت در اجلاس سالیانه حقوق بشر که همه‌ساله در ژنو برگزار می‌شود صورت گرفت، در این سفر وزیر دادگستری و مسئولان قضایی ملاقات‌هایی داشتند، مسائل مختلف قضایی و حقوق بشر در کشورمان موردبحث و تبادل قرار گرفت.

وی گفت: تصویب موافقت‌نامه‌های جدید حول محور حقوق بشر و حقوق کودکان ازجمله مباحث مطرح‌شده در این سفر بوده است.

کاظمی تصریح کرد: تلاش‌هایی در حوزه حمایت از کودکان به‌ویژه کودکان بد سرپرست وزنان سرپرست خانواده صورت گرفته است و ارتباطات مستمر با سازمان‌های مردم‌نهاد و فعال مطالبی پیرامون ایجاد محدودیت‌های جدید قانونی و تثبیت سازوکاری نوین در حوزه مبارزه با مواد مخدر و مجازات اعدام در این زمینه نیز از دیگر مباحث در این دیدار‌ها بود.

نایب‌رییس کمیسیون قضایی مجلس افزود: بازدید مداوم از ندامتگاه‌ها و زندان‌ها را نتیجه تعامل سازنده مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه است که از رهگذر آن دستاورد‌های مطلوبی حاصل‌شده است.

حوادث اخیر تلنگری برای مسئولین است

کاظمی با اشاره به اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور خاطرنشان کرد: ما در این زمینه با پیگیری‌هایی که داشتیم از زندان اوین بازدید کردیم همچنین با توجه به اینکه تعدادی از بازداشتی‌ها از استان همدان بودند در این زمینه نیز بازدید‌هایی را از زندان همدان و زندان ملایر داشتیم و با تعدادی از متهمینی که در این اغتشاشات حضور داشتند از نزدیک صحبت کرده‌ایم.
 
وی در ادامه گفت: بنده گزارش خودم را به مجلس ارائه خواهم کرد و در رابطه با خودکشی سینا قنبری و سید امامی نیز بررسی‌های لازم در حال انجام است. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان مجلس به‌عنوان نماینده همه مردم ایران به همه مسائل کشور حساس هستند، با توجه به ملاقات‌هایی که در ژنو داشتیم از حقوق قضایی خود در کشور دفاع کردیم.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته توسط نمایندگان ملایر در این دوره گفت: در مباحث بهداشت و درمان حرکت‌های موفقی صورت گرفته و با توجه به سفر وزیر بهداشت به ملایر و تأکیدات ایشان در تجهیز مراکز درمانی موفق عمل شده است.

کاظمی تأکید کرد: ما معتقدیم که سازمان اوقاف در راستای تحقق اهداف واقفان خیراندیش و نیت واقف باید درآمد‌های اوقاف را صرفاً برای شهرستان ملایر هزینه کند و با توجه به اینکه ساخت اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان است در این راستا اوقاف و امور خیریه برای اورژانس فعلی و همچنین خرید تجهیزات مبلغ یک و نیم میلیارد را هزینه کرد.

وی همچنین از ساخت مرکز پرتودرمانی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با هزینه و همکاری بخش خصوصی خبر داد و بیان داشت: مجوز این مرکز گرفته‌شده که کلنگ زنی آن نیز در دهه فجر انجام شد.

وی ادامه داد: تجهیزات قابل‌توجهی برای این مرکز خریداری‌شده که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم ملایر خبر داد: ایجاد دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد، پیگیری احداث کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی و.. نیز از دیگر موفقیت‌های اخیر برای ملایر در حوزه بهداشت و درمان است.

کاظمی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ملایر در بخش انگور گفت: ایجاد تاکستان‌های برافراشته و تغییر باغات از خزنده به ایستاده یکی از تأکیدات ما به کشاورزان است.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: بااین‌وجود امیدواریم از این طرح کشاورزان ما استقبال کرده و نسبت به بالا بردن کیفیت محصول و و کمیت محصولات اقدام کنند.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بحث ثبت جهانی انگور ملایر همچنان در حال پیگیری است و در حال حاضر این در مرحله کارشناسی در فایو است و به‌زودی شاهد ثبت جهانی انگور ملایر خواهیم بود.
 
وی پیگیری طرح هادی روستا‌ها و جذب منابع از محل‌های مختلف، پیگیری‌های لازم جذب منابع برای سد کلان، تصفیه‌خانه ملایر، جاده ملایر بروجرد، رفع مشکلات حاشیه شهر ملایر را از دیگر اقدامات نمایندگان ملایر برشمرد و تصریح کرد: رفع مشکلات فاضلاب پشت ناسیونال بااعتبار ۳۵۰ میلیون تومان، رفع مشکلات فاضلاب سر جو بااعتبار ۹۰۰ میلیون تومان، احداث پارک در منطقه شمس‌آباد با ۴۰۰ میلیون تومان، تأمین اعتبار برای محوطه یخچال میر فتاح با ۷۰۰ میلیون تومان و.. نیز از دیگر اقدامات بوده که همه این منابع تأمین‌شده است.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار