فرماندار ملایر نیز گفت: سرمایه گذاری، مهمترین اولویت کشور در حوزه تولید و اشتغال است و دولت تلاش‌های زیادی در این زمینه داشته است.
کد خبر: ۵۷۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 03 March 2018
مدیرعامل شرکت آهن و سیلیس آذرخش ملایر گفت: در حال حاضر ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۳۰۰ نفر هم به‌طور غیرمستقیم در این واحد تولیدی- صنعتی در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محسن طوبایی پنجشنبه ۱۰ اسفند در حاشیه بازدید ائمه جمعه ملایر، جوکار و ازندریان و جمعی از مسئولان شهرستان از شرکت آهن و سیلیس آذرخش، افزود: فاز دوم کارخانه با ظرفیت ۱۸ هزار تن به‌زودی آغاز بکار می‌کند که با این احتساب، مجموع ظرفیت کارخانه به ۳۰ هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان این که ظرفیت تولید این کارخانه در سال ۱۸ هزار تن است، ادامه داد: از نظر تولیدی این کارخانه در کشور بسیار مهم و تأثیرگذار است و می‌تواند در ایجاد رونق اقتصادی در منطقه تأثیرگذار باشد. 

مدیرعامل شرکت آهن و سیلیس آذرخش ملایر تصریح کرد: به جز نیرو‌های تخصصی که در منطقه وجود نداشت و مجبور شدیم از استان‌های هم‌جوار بگیریم، بیشتر نیرو‌های این کارخانه مردم بومی منطقه هستند. 

طوبایی با اشاره به تولید ۲ محصول شامل فروسیلیس که بیشتر برای صنایع فولادسازی و چدن‌سازی استفاده می‌شود و دیگری تولید میکروسیلیس برای صنایع عمرانی به عنوان ماده اولیه فرآورده‌های نسوز، خاطرنشان کرد: تولیدات این کارخانه هم مصرف داخلی و هم مصرف خارجی دارد و امیدواریم در سال آینده ضمن صادرات بتوانیم ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشیم.

کارخانه آهن و سیلیس آذرخش ملایر قابلیت ارزآوری دارد

فرماندار ملایر نیز گفت: سرمایه گذاری، مهمترین اولویت کشور در حوزه تولید و اشتغال است و دولت تلاش‌های زیادی در این زمینه داشته است.

عبدالعظیم رضایی با بیان اینکه شهرستان ملایر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، افزود: سرمایه گذاری در این حوزه از کار‌های با ارزشی صورت گرفته در این منطقه است و در آینده باعث رونق اقتصادی در شهرستان می‌شود.

وی اظهار کرد: کارخانه آهن و سیلیس آذرخش ملایر، با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد تومان تأسیس‌شده که ظرف مدت ۳ سالی که از زمان آغاز به‌کارش می‌گذرد، هیچ گونه توقفی نداشته است.

رضایی تصریح کرد: این یک گام موفق در اشتغال‌زایی در سطح منطقه است که علاوه بر تولید و تأمین نیاز‌های داخل کشور پیش‌بینی برای صادرات هم صورت گرفته و قابلیت ارزآوری دارد و به زودی به طور رسمی آغاز به‌کار خواهد کرد.

فرماندار ملایر ضمن دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان بیان کرد: این کارخانه جزء چند شرکت معتبر و مهم فروسیلیس در کشور است.

رضایی با بیان اینکه تأسیس این کارخانه از کار‌های موفقی است که در استان پیگیری شده و به سرانجام رسیده و باعث شده که از خام‌فروشی جلوگیری به عمل آید، گفت: برای تأسیس و راه‌اندازی این کارخانه زحمات زیادی کشیده شد و پیگیری‌های زیادی توسط نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در استان و شهرستان صورت گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار