معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان خبر داد
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان از برگزاری نوروزخوانی و اجرای بازی‌های بومی و محلی یادآور شد: سایت باستان‌شناسی ویژه کودکان و نوجوانان برای بررسی و آشنایی با تاریخ در هگمتانه ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۵۷۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 03 March 2018
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان از هوشمندسازی موزه‌ها و اماکن تاریخی خبر داد و گفت: در موزه‌ها و ابنیه تاریخی اپلیکیشنی نصب می‌شود تا افراد بدون حضور راهنما نیز به اطلاعات صوتی و تصویری موزه دست یابند.

به گزارش فارس؛ علی خاکسار با بیان اینکه بالغ بر ۱۵۰ برنامه نوروزی برای عید ۹۷ پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: با توجه به رویداد ۲۰۱۸ نوروزگاه امسال بسیار متفاوت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و آئینی در نوروز ۹۷ تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی در نقاط مختلف شهر و شهرستان‌های استان همدان نیز در ایام نوروز از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان از برگزاری نوروزخوانی و اجرای بازی‌های بومی و محلی یادآور شد: سایت باستان‌شناسی ویژه کودکان و نوجوانان برای بررسی و آشنایی با تاریخ در هگمتانه ایجاد می‌شود.

وی از هوشمندسازی موزه‌ها و اماکن تاریخی خبر داد و گفت: در موزه‌ها و ابنیه تاریخی اپلیکیشنی نصب می‌شود تا افرادی که به داخل موزه می‌روند، بدون حضور راهنما نیز به اطلاعات صوتی و تصویری موزه دست یابند.

خاکسار استفاده از ظرفیت پیاده‌راه و مسیر «آرامگاه بوعلی تا هگمتانه» برای اجرای برنامه‌ها در مقاطع مختلف زمانی را مهم دانست و افزود: وجود درشکه‌ای برای گردش و جذابیت‌بخشی به پیاده‌راه آرامگاه بوعلی تا هگمتانه باید شهرداری وارد عمل شود.

وی با تأکید بر اینکه ارشاد با اجرای نمایش و تئاتر‌های شهری در نوروزگاه امسال برنامه دارد، خاطرنشان کرد: جنگ شادی نیز در چند نقطه از شهر از جمله آرامگاه باباطاهر و مقابل ستاد تسهیلات نوروزی اجرا می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در نوروز ۹۷ در همه شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در همدان نیز چند نقطه برای برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی پیش‌بینی شده که هنوز مکان‌های آن مشخص نیست و سیاه‌چادر‌هایی نیز در تپه باستانی هگمتانه در نظر گرفته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار