قائم مقام ستاد بازسازی عتبات در امور اربعین حسینی وحدت مذاهب را مهمترین اثر و نتیجه اربعین عنوان کرد و گفت: پیاده روی اربعین به عنوان یکی از سنت‌های عراق بوده است و امروز ما شاهد آن هستیم که محبت سیدالشهدا(ع) موجب شده حتی مسیحیان و اهل سنت عراق نیز در پذیرایی از زائرین اربعین نقش ایفا کنند و یا عشایر اهل سنت سامرا با ایجاد موکب از زائران پذیرایی کنند.
کد خبر: ۵۷۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 03 March 2018
قائم مقام ستاد بازسازی عتبات در امور اربعین حسینی گفت: محبت سیدالشهدا(ع) موجب شده حتی مسیحیان و اهل سنت عراق نیز در پذیرایی از زائران اربعین نقش ایفا کنند و این وحدت مذاهب مهمترین اثر پیاده روی اربعین است.

به گزارش ایکنا ، جمشید گودرزی، قائم مقام ستاد بازسازی عتبات در امور اربعین حسینی در آئین اختتامیه نخستین سوگواره پیاده تا خورشید ضمن تأکید بر لزوم برگزاری هدفمندانه این نوع مراسم اظهار کرد: امروز اگرچنین مراسمی برگزار می‌شود برای جزع و فزع بر امام نیست بلکه هدف، امتداد فرهنگ و تفکری است که با نام واقعه کربلا آغاز شده بود.

وی سوگواره علمی، ادبی و هنری پیاده تا خورشید را نخستین کنگره با مشارکت دانشگاهیان در مفهوم اربعین برشمرد و افزود: ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است که باید با جهت گیری مناسب و هدفمند، آثار واصله را در سال‌های آتی به سمت معرفی و ترویج فرهنگ اربعین سوق داده و افراد بیشتری را به این فضا جذب کنیم.

این مقام مسئول وحدت مذاهب را مهمترین اثر و نتیجه اربعین عنوان کرد و گفت: پیاده روی اربعین به عنوان یکی از سنت‌های عراق بوده است و امروز ما شاهد آن هستیم که محبت سیدالشهدا(ع) موجب شده حتی مسیحیان و اهل سنت عراق نیز در پذیرایی از زائرین اربعین نقش ایفا کنند و یا عشایر اهل سنت سامرا با ایجاد موکب از زائران پذیرایی کنند.

وی عنوان کرد: با سقوط رژیم بعث در عراق، پیاده روی اربعین شکل تازه ای به خود گرفت و زمینه برای حضور ایرانیان و مسلمانان سایر کشورها نیز در این مراسم فراهم شده است و حالا زائر به چشم ملیت خود دیده نمی شود بلکه او را با نگاه زائر امام حسین(ع) می بیینند بنابراین این همبستگی باید در آثار ارسالی به این سوگواره نمود بیشتری داشته باشد.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین حسینی متذکر شد: چنانچه بتوانیم با کارهای علمی و ادبی، این فرهنگ را در جامعه تسری دهیم اقدام مؤثری در تقویت بنیه های فرهنگی، وحدت مذاهب و واکسینه کردن اعتادات شیعی صورت می گیرد که برای آیندگان نیز ارزشمند خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار