رئیس هیئت هندبال استان‌همدان با اشاره به استعداد‌های هندبال همدان بیان کرد: با توجه به استعداد بالقوه استان‌همدان و شرایط جسمانی فرزندان این دیار با حمایت مسئولان استانی سال گذشته جشنواره هندبال را در فصل تابستان برگزار کردیم که با استقبال پرشور علاقه‌مندان به هندبال روبرو شد و امسال نیز قطعاً این جشنواره را برگزار می‌کنیم.
کد خبر: ۵۷۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 03 March 2018
رئیس هیئت هندبال استان‌همدان از تشکیل ۲۱ کانون هندبال در این استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۳ کانون مختص بانوان است.

به گزارش مهر؛ حمید کرم بیگی با اشاره به قدمت رشته هندبال در استان‌همدان اظهار داشت: همدان سابقه طولانی در ورزش هندبال دارد و طی سال‌های اخیر در رده‌های پایه و به‌ویژه رده نوجوانان همواره چندین نوجوان همدانی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شدند.

وی افزود: سال گذشته با تلاش ورزشکاران و مربیان فعال این هیئت و اجرای برنامه‌های منسجم، موفقیت‌هایی در رده‌های سنی مختلف در بخش‌ آقایان و بانوان کسب شد.

رئیس هیئت هندبال استان‌همدان با اشاره به نقش مدارس در گسترش ورزش هندبال گفت: مدارس نقش مهمی در کشف استعدادهای ورزش دارند و با تشکیل کانون هندبال آموزشگاه‌ها و تعامل با هیئت‌ها می‌توان به این مهم دست‌یافت.

کرم بیگی عنوان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در پیشرفت هندبال استان تشکیل ۲۱ کانون هندبال در استان بوده که ۸ مورد مربوط به آقایان و ۱۳ مورد مربوط به بانوان بوده تا با استعدادیابی و پرورش استعدادها شاهد رشد و درخشش ورزشکاران استان باشیم.

مشکلات مالی باعث سقوط تیم لیگ برتری هندبال همدان شد

وی با اشاره به اقدامات هیئت هندبال استان‌همدان بیان کرد: برگزاری مسابقات استانی، اعزام تیم به خارج از استان، برگزاری یک دوره کارگاه آموزش مربیگری آقایان و بانوان در تویسرکان، برگزاری کلاس مربیگری درجه ۳ بانوان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط هیئت هندبال به شمار می‌رود.

رئیس هیئت هندبال استان‌همدان با اشاره به سقوط تیم هندبال آقایان از لیگ برتر گفت: با تلاش‌های بازیکنان پس از سال‌ها سرانجام تیم هندبال آقایان سال ۹۴ به لیگ برتر راه یافت که این مهم نشان از انگیزه بالای هندبالیست‌های استان داشت اما متأسفانه به دلیل مشکلات مالی این تیم در همان سال نخست به لیگ یک سقوط کرد.

کرم بیگی عنوان کرد: سال ۹۵ نیز قصد شرکت در لیگ یک را داشتیم اما ۳۰ میلیون تومان ورودی شرکت در مسابقات باشگاهی مانع از حضور تیم همدان در لیگ یک شد.

وی با گلایه از وضعیت مالی هیئت هندبال بیان کرد: حاضر نبودن تیم همدان در لیگ برتر و لیگ یک حاکی از ضعف تیم همدان نیست بلکه ناتوانی در پرداخت ورودی‌های مسابقات مانع از ورود تیم‌های همدانی به لیگ برتر شده است.

رئیس هیئت هندبال استان‌همدان یادآور شد: اگر بی‌پولی نبود، این بازیکنان الان در یک تیم همدانی بازی می‌کردند و با حضور یک تیم همدانی در لیگ برتر هندبال، بازیکنان با استعداد همدانی هم در تیم ملی حاضر می‌شدند.

کرم بیگی با اشاره به مسابقات هندبال بیان کرد: مسابقات هندبال به دو روش قهرمانی و باشگاهی برگزار می‌شود که در روش باشگاهی این خود تیم‌ها هستند که هزینه‌ها پرداخت می‌کنند و در روش دوم هیئت باید برای اعزام‌ها هزینه کند که هیئت نیز متأسفانه با مشکلات عدیده مالی روبرو است.

استان‌همدان هندبالیست‌های مطرحی در دو بخش آقایان و بانوان دارد

وی افزود: استان‌همدان هندبالیست‌های مطرحی در دو بخش آقایان و بانوان دارد و درخشش آن‌ها در رقابت‌های مختلف سبب حضور برخی از بازیکنان در اردوهای تیم ملی شده است.

رئیس هیئت هندبال استان‌همدان با اشاره به حضور هندبالیست‌های استان در اردوهای تیم ملی عنوان گفت: در حال حاضر مهدی خوش‌قدم تنها ورزشکار دعوت‌شده به اردوی تیم ملی هندبال ساحلی و یکی از هندبالیست‌های خوب استان است.

کرم بیگی یادآور شد: نیاز امروز ورزش استان همدان وجود حامیان مالی در این بخش است اما متأسفانه تنها بار مالی در ورزش بر دوش هیئت‌ها و اداره کل ورزش‌ و جوانان است.

وی با اشاره به توان هیئت هندبال استان‌همدان بیان کرد: نیروی انسانی خوبی در هندبال داریم و همه هندبالیست‌ها باتجربه و دوره دیده هستند و هندبالیست‌ها باوجود کمبود امکانات و نبود سالن اختصاصی همواره بهترین نتایج را کسب می‌کنند و خوشبختانه سال ۹۵ علیرغم مشکلات مالی اکثر تیم‌ها را در رده‌های مختلف سنی به مسابقات کشوری اعزام کردیم.

رئیس هیئت هندبال استان‌همدان عنوان کرد: باوجود وضعیت بد مالی هیئت هندبال استان‌همدان؛ تیم‌های هندبال شهرستان‌های همدان با جدیت به کار خود ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنیم این رشته جذاب ورزشی در سایر شهرستان‌های دیگر استان‌همدان معرفی و علاقه‌مندان بیشتری به این رشته جذب شود.

برگزاری جشنواره هندبال درهمدان

کرم بیگی با اشاره به استعدادهای هندبال همدان بیان کرد: با توجه به استعداد بالقوه استان‌همدان و شرایط جسمانی فرزندان این دیار با حمایت مسئولان استانی سال گذشته جشنواره هندبال را در فصل تابستان برگزار کردیم که با استقبال پرشور علاقه‌مندان به هندبال روبرو شد و امسال نیز قطعاً این جشنواره را برگزار می‌کنیم.
شة
وی عنوان کرد: استان‌همدان دارای ظرفیت خوبی در بخش ورزش هندبال است و امیدواریم با حمایت مسئولان و ورزش دوستان استان از هندبال، هر روز بیش از گذشته شاهد پیشرفت ورزشکاران این رشته و توسعه این ورزش در استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار