نیکبخت گفت: دکتر مولاوردی حقوقدان عالمی است که در زمینه عدالت محوری و رعایت حقوق شهروندی سعی کرد آنچه را که شایسته حکومت مردم سالاری دینی است در این منشور تدوین و به خوبی مسئولیت‌ها را آنطور که شایسته برابری حقوق زن و مرد در جامعه است ایفا کند.
کد خبر: ۵۷۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 01 March 2018
استاندار همدان گفت: حقوق شهروندی منشور کرامت انسانی و اقدام ماندگار دولت تدبیر و امید است و در هدف نهایی این مسیر به اشاعه بشردوستی در کره زمین منتهی می‌شود.

به گزارش ایرنا محمدناصر نیکبخت در شورای اداری استان همدان اظهار کرد: در این بین برخی مدعی بودند حقوق شهروندی آنقدر اهمیت ندارد و آقای رئیس جمهور خیلی این مورد را بزرگ جلوه داده است، اما رئیس جمهوری در راستای رعایت محوری و رعایت حقوق ملت ایران، سختی‌ها را تحمل کرد و با کمک حقوقدانان فرهیخته از جمله دکتر مولاوردی نسبت به تدوین این منشور اقدام کرد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ دکتر روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود وعده تدوین حقوق شهروندی را به مردم دادند و این مهم برایشان فراموش نشدنی بود و برهمین اساس طی سه سال گذشته تدوین آن با رعایت تمام زوایای حقوق شهروندی آماده و اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی در سال ۶۱ با دستور ۹ ماده‌ای امام راحل اعلام و مبنای حقوق شهروندی در اصل ۱۳۴ قانون اساسی گنجاده شد.

استاندار همدان افزود: حتی در سال ۵۷ نیز امام راحل (ره) در بیانات خود فرمودند که 'امیدوارم روزی برسد که این کشور از چنگال ظلم به در آمده و احساس آزادی، استقلال و رعایت حقوق خود را بکند'.

وی در ادامه با تمجید از فعالیت‌ها و اقدامات 'شهین دخت مولاوردی' دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی یادآور شد: اقدامات ایشان در تدوین حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید و وفاداری وی به نقطه نظرات رئیس جمهوری قابل تقدیر است.

نیکبخت یادآور شد: دکتر مولاوردی حقوقدان عالمی است که در زمینه عدالت محوری و رعایت حقوق شهروندی سعی کرد آنچه را که شایسته حکومت مردم سالاری دینی است در این منشور تدوین و به خوبی مسئولیت‌ها را آنطور که شایسته برابری حقوق زن و مرد در جامعه است ایفا کند.

وی افزود: منشور حقوق شهروندی ایجاد شده تا شهروندان ارزشمند ایرانی بتوانند به حقوق مدنی و شخصی خود دست یابند و به طور قطع این مسیر راه خود را باز می‌کند و هیچ سنگ و کلوخی در مقابل این سیل عظیم و ارزشمند جاری برای ایجاد حقوق شهروندی تاب مقاومت نخواهد آورد.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست:در تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات شهروندان تلاش کنند تا شهروندان تحقق این منشور را ببینند و باور داشته باشند که حقوق شهروندی بر روی کاغذ نیست.

وی به برگزاری سه رویداد مهم بین المللی در سال آینده به میزبانی همدان اشاره کرد و افزود: در این سه رویداد به دنبال میزبانی شایسته از مهمانان خارجی و انتقال حقوق شهروندی کشورمان به آنان هستیم.

گفتنی است؛ شورای اداری استان همدان امروز با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی برگزار شد.

مولاوردی امروز به همدان سفر کرده و حضور در شورای اداری استان و همایش' نقش حقوق شهروندی در توسعه گردشگری' از برنامه‌های سفر یک روزه اوست.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار