مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: با انتخاب کتابخانه عمومی «فرهنگ» روستای حسین‌آباد بهار در میان برگزیدگان روستا‌های دوستدار کتاب، استان همدان برای چهارمین سال پیاپی در جمع برگزیدگان کشوری قرار گرفت.
کد خبر: ۵۷۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 01 March 2018
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: با انتخاب کتابخانه عمومی «فرهنگ» روستای حسین‌آباد بهار در میان برگزیدگان روستا‌های دوستدار کتاب، استان همدان برای چهارمین سال پیاپی در جمع برگزیدگان کشوری قرار گرفت.

به گزارش فارس، عاطفه زارعی از انتخاب کتابخانه عمومی «فرهنگ» روستای حسین‌آباد کارخانه قند در بین ۶ کتابخانه روستایی برگزیده کشوری خبر داد و اظهار کرد: برای چهارمین سال پیاپی افتخار دیگری نصیب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان شده و نام یکی از کتابخانه‌ها در جمع برگزیدگان کشوری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دو روز پیش مراسم معرفی چهارمین پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب برگزار شد، گفت: این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دیگر مدیران ارشد وزارت ارشاد، در تالار وحدت تهران برگزار شد که بار دیگر نام استان همدان در لیست برگزیدگان درخشید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه در این مراسم هیأت داوران جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب با حضور مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ۱۰ روستا را به عنوان روستای دوستدار کتاب ایران در سال آینده انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: در این میان ۶ روستا با ارائه طرح‌هایی از سوی کتابداران نهاد و با محوریت کتابخانه‌های عمومی مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: زهرا باقری مدام؛ کتابدار کتابخانه عمومی فرهنگ روستای حسین‌آباد کارخانه قند، دهیار و رئیس شورای روستای حسین‌آباد شهرستان بهار از استان همدان به دلیل برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه و منسجم و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، فرهنگی و هنری در میان برگزیدگان روستا‌های دوستدار کتاب معرفی و تقدیر شدند.

زارعی با بیان اینکه روستا‌های شهرک سلگی از شهرستان نهاوند و زاغه از شهرستان بهار نیز به جمع ۴۰ روستای برگزیده نیمه نهایی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب کشوری راه یافته بودند، گفت: جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس هر سال ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند، گفت: برای شرکت در این جشنواره، روستا‌ها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان هدف جشنواره را حمایت از اقدام‌های انجام شده در روستا‌ها و پشتیبانی از پیشنهاد‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستا‌ها عنوان کرد و افزود: معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا یا پیش‌بینی اجرای آن برای سال آینده مورد توجه بوده است.

وی یکی از اهداف این جشنواره را تلاش برای تأمین بودجه‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتابخوانی در روستا‌ها دانست و افزود: توجه دادن مردم و نهاد‌های روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستا‌ها و نیز پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

زارعی گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نه تنها باعث بروز خلاقیت‌ها خواهد شد بلکه روش‌های مختلف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را به عموم معرفی خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار