استاندار همدان با بیان اینکه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳ رویداد بزرگ را در استان همدان داریم افزود: باید به دنیا منتقل کنیم که حقوق شهروندی در کشور ما به خوبی رعایت می‌شود و چه فرصتی بهتر از رویداد‌های بزرگ آسیایی و گردشگری جهانی که در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 01 March 2018
همدان| تا دروازه شهر همدان به استقبال سرمایه‌گذار می‌روم
استاندار همدان گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار استان همدان قرار دارد و از سوی دیگر سرمایه‌گذار باید احساس امنیت داشته باشد و این کار بر عهده مدیران است و من تا دروازه شهر به استقبال سرمایه گذار می‌روم.

به گزارش تسنیم، محمد ناصر نیکبخت در شورای اداری استان همدان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی برگزار شد اظهار داشت: حقوق شهروندی در دین اسلام به خوب یآمده است و اگر فرمان حضرت امام در سال ۶۱ را ببینیم همان دستور حقوق شهروندی است.

وی بیان کرد: در این کشور می‌بایست انتخابات آزاد و سالم به طور مستمر در کشور اجرا شود که این امر در کشور وجود دارد و امیدواریم هر دوره سالم‌تر از قبل شود و همه این موارد به این سبب است که حقوق شهروندی به قدری مهم است که هدف غایی آن به بشر دوستی و کرامت انسان‌ها در زمین منتهی می‌شود.

نیکبخت عنوان کرد: وقتی رئیس جمهور موضوع حقوق شهروندی را مطرح کردند و حقوقدانان بسیاری در این زمینه بررسی‌های خود را انجام دادند و رونمایی از حقوق مردم در ایران رونمایی شد برخی مدعی شدند این موضوع آن چنان اهمیت ندارد و رئیس جمهور آن را بزرگ کرده است پس ببینید که چه گلوگاه‌ها و مسائلی را داشتیم و داریم، ولی با اهتمام رئیس جمهور و اینکه ما مردم سالاری دینی را به عنوان هدیه انقلاب قبول داریم این سنگ اندازی‌ها هم به اتمام می‌رسد چرا که بشر هیچ چیزی را به اندازه آزادی و حفظ حقوق خود دوست ندارد.

استاندار همدان با بیان اینکه هیچ سنگ و کلوخی در برابر این سیل ارزشمند و جاری حقوق شهروندی تاب مقاومت نخواهد داشت افزود: همگی باید تلاش کرده و همت کنیم تا هر کدام به سهم خود حقوق شهروندی مردم را رعایت کنیم و این امیدواری را به آن‌ها دبهیم که حقوقشان رعایت می‌شود و در این زمینه باید از خود شروع کنیم.

نیکبخت تصریح کرد: انتظار دارم که مدیران در مورد تکریم ارباب رجوع و شهروند تمام تلاش را به کار گیرند تا شهروند باور داشته باشد که تنها این موارد بر روی کاغذ نیست، ضمن اینکه اجرای حقوق مردم و شنیدن و دنبال کردن مسائل مردم و در بین مردم قرار گرفتن از دیگر حقوق آن‌ها است.

وی بیان کرد: ملزم کردیم تا تمام مدیران و کارشناسان استانداری آموزش حقوق شهروندی را بگذرانند که تا امروز ۴۵۰ نفر نفر مورد آموزش قرار گرفتند و از تمام دستگاه‌ها درخواست دارم تا این آموزش‌ها را انجام دهند.

*باید برای دنیا قطب رعایت حقوق بشر و شهروندی شویم

استاندار همدان با بیان اینکه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳ رویداد بزرگ را در استان همدان داریم افزود: باید به دنیا منتقل کنیم که حقوق شهروندی در کشور ما به خوبی رعایت می‌شود و چه فرصتی بهتر از رویداد‌های بزرگ آسیایی و گردشگری جهانی که در همدان برگزار می‌شود.

نیکبخت تصریح کرد: میهمانان اجلاس باید اجرای حقوق شهروندی را در همدان به خوبی ببینند چرا که بهترین و شایسته‌ترین محمل برای انتقال پیام ما به دنیا این اجلاس است که میزبانی و بیانات ما باید حقوق شهروندی را به خوبی به دنیا نشان دهد.

وی با بیان اینکه باید برای دنیا قطب رعایت حقوق بشر و شهروندی شویم افزود: در اردیبهشت ماه جشنواره پویا نمایی کشور را برای نخستین بار در استان همدان داریم که در آن نیز جوانان، بانوان و صاحب نظران حضور خواهند داشت، یک هزار و ۱۱ مقاله تا کنون به دبیرخانه جشنواره پویا نمایی رسیده که در بخش‌های مختلف است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دانشگاه کشور‌های D۸ در همدان ایجاد شده است گفت: با توجه به همه بستر‌های مناسب و شرایط ارزشمند همدان این ظرفیت به همدان سپرده شد و ترم آینده همدان از کشور‌های مسلمان در مقطع دکترا دانشجو می‌پذیرد که به همراه خانواده در آن حضور می‌یابند.

نیکبخت اظهار داشت: در مورد گردشگری استانی را به آمادگی استان همدان در کشور نداریم، آب و هوا و طبیعت آن چهار فصل است ضمن اینکه ۱۸۰۰ اثر تاریخی از تمام دوران و اعصار در همدان وجود دارد و از سوی دیگر سایر استان‌هایی که گردشگر خیز معرفی می‌شوند تنها یک الی دو دوره تاریخی را دارند، ولی در همدان تمام اعصار وجود دارند.

وی گفت: تدوین دانشنامه ۱۲۰ جلدی تنها برای معرفی مشاهیر و مفاخر همدان پیش بینی شده بود و اکنون آن را به ۱۴۰ جلد افزایش می‌دهیم چرا که مردم همدان فرهنگی بوده و این استان در گردشگری می‌تواند قطب باشد.

* تا دروازه شهر همدان به استقبال سرمایه گذار می‌روم

استاندار همدان گفت: اکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار استان همدان است و از سوی دیگر سرمایه گذار باید احساس امنیت داشته باشد و این کار بر عهده مدیران است و من تا دروازه شهر به استقبال سرمایه گذار می‌روم.

نیکبخت عنوان کرد: شهرداران برای زیباسازی شهر‌ها و ساماندهی ورودی‌های شهر اقدام کنند، راهداری و حمل و نقل مسیر‌های استان را به خوبی امن کنند، پلیس در شهر همدان و شهر‌ها همچنان حفظ امنیت را داشته باشد و جرایم خودرو‌ها را کاهش دهیم و بیشتر به سمت ارشاد و راهنمایی رانندگان حرکت کنیم.

وی بیان کرد: ارزاق مردم در مورد ایام پایان سال و ایام نوروز تأمین شده، ولی باید نظارت خوبی بر روی بازار انجام گیرد و سرکشی‌های روزانه از شهر‌ها و بازار انجام شود و هیچ مدیری که در مورد ستاد تنظیم بازار مسئولیت دارد نباید در تمام تعطیلات نوروزی از استان خارج شود تا خدمات رسانی خوبی به میهمانان نوروزی انجام شود.

استاندار همدان با بیان اینکه وارث متولدین دهه ۶۰ هستیم افزود: امروز آن‌ها از ما کار می‌خواهند و باید تمام تلاش خود را بر این قرار دهیم تا بیکاری را در همدان و کشور کاهش دهیم طبق قولی که به رئیس جمهور دادم و تا پایان سال ۹۷ نیز باید ۳۰ هزار شغل در همدان ایجاد شود ضمن اینکه پاشنه آشیل ما، خواسته رهبر، رئیس جمهور و مردم رفع بیکاری است.

به گزارش تسنیم، استاندار همدان در پایان این شورا به بیان معارفه‌های اخیر در همدان پرداخت و گفت: محمدی فر به ریاست دانشگاه بوعلی سینا، مهندس شهیدی به مدیرعاملی شرکت توزیع نیروی برق استان، ربانی مهر به عنوان مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان، صوفی به عنوان شهردار همدان، سلامتی به عنوان فرماندار رزن و خانم کاویانی به عنوان معاون فرماندار رزن منصوب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار