تلاطم ایجاد شده در بازار ارز بر روی قیمت تمام کالا‌ها اعم از کالا‌های اساسی نیز موثر واقع شد به طوری که شاهد افزایش قیمت کالا‌های اساسی و غیراساسی نیز شدیم.
کد خبر: ۵۷۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 01 March 2018
سکه و طلا پس از کاهش نسبی در روز‌های اخیر دوباره روند صعودی و افزایشی خود را در پیش گرفتند.

به گزارش فارس ، پس از افزایش قیمت دلار و خودداری بانک مرکزی از عرضه دلار در بازار قیمت این ارز تاثیرگذار روز به روز با افزایش همراه بود، اما در هفته‌های اخیر با ورود پلیس آگاهی و گشت‌های تعزیرات به بازار دلار تهران و دستگیری دلالان بازار منوچهری التیامی بر این زخم کهن نبود.

البته در همان روز‌های ابتدایی ورود دلار‌های خانگی به بازار ارز سبب کاهش قیمت شد، ولی این امر نیز تاثیرگذار نبوده و روند صعودی قیمت ارز ادامه داشت. حتی براساس اظهار نظر کارشناسان اقتصادی، دلار دیگر روی قیمت کمتر از ۴ هزار تومان را نخواهد دید.

تلاطم ایجاد شده در بازار ارز بر روی قیمت تمام کالا‌ها اعم از کالا‌های اساسی نیز موثر واقع شد به طوری که شاهد افزایش قیمت کالا‌های اساسی و غیراساسی نیز شدیم.

در پی افزایش قیمت دلار، قیمت طلا نیز روز به روز در حال افزایش بوده و حتی قیمت طلا تا ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر گرم نیز رسید.

با روند کنترلی دولت و عرضه دلار و سکه در بازار، روند کاهشی قیمت دلار و پس از آن سکه و طلا آغاز شد، اما چندی نگذشت که دوباره قیمت سکه و طلا دوباره افزایش یافت تا باز شاهد افزایش قیمت سایر کالا‌ها در بازار باشیم.

کالا‌های اساسی و پرمصرف نیز با افزایش قیمت محسوسی مواجه هستند که این امر فشار اقتصادی بر مردم را افزایش می‌دهد تا روز به روز شاهد کاهش قدرت خرید مردم باشیم.

البته نکته جالب توجه این است که براساس اعلام دولت نرخ ارز در بازار ۴ هزار و ۴۰۰ تومان است، ولی خرید و فروش دلار در بازار بین ۴ هزار و ۷۲۰ تومان تا ۴ هزار و ۷۵۰ تومان انجام می‌شود.

براساس مشاهدات خبرنگار فارس، مرغ گرم کشتار روز امروز هر کیلوگرم به قیمت ۷ هزار و ۳۰۰ تومان، ران و سینه ۷ هزار و ۸۰۰ تومان، مرغ سمین ۷ هزار و ۸۰۰ تومان، شنیسل ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان، بال مرغ ۷ هزار تومان، بوقلمون ۱۳ هزار تومان و مرغ کیسُم ۷ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار همدان عرضه شد.

بازار گوشت قرمز همدان که در ماه‌های گذشته با افزایش چشمگیری مواجه شده بود با کمترین تغییر به کار خود ادامه می‌دهد و سیاست‌های دستگاه‌های دولتی برای کاهش قیمت گوشت نیز موثر واقع نشد.

امروز هر کیلوگرم گوشت نرمه گوساله ۴۲ هزار تومان، گوشت مخلوط بدون استخوان گوساله ۳۵ هزار تومان، گوشت گوسفندی مخلوط یا لاشه نر ۳۸ هزار تومان، گوشت مخلوط گوسفند ماده ۲۹ هزار تومان، گوشت گوسفندی ران و سر دست نر ۵۲ هزار تومان، گوشت گوسفندی ران و سردست ماده ۴۲ هزار تومان، گوشت گوسفندی مخلوط بدون استخوان نر ۴۵ هزار تومان و گوشت گوسفندی مخلوط بدون استخوان ماده ۳۶ هزار تومان در بازار همدان عرضه شد.

امروز در بازار همدان هر کیلوگرم ماهی قزل‌آلا ۱۴ هزار تا ۱۶ هزار تومان، ماهی تیلاپیلا ۱۶ هزار تا ۲۱ هزار تومان، ماهی شیرجنوب ۲۱ هزار تا ۳۰ هزار تومان، ماهی حلوای سیاه ۲۶ هزار تومان، ماهی هوکی ۱۴ هزار تا ۲۵ هزار تومان، ماهی شوریده ۳۵ هزار تا ۳۷ هزار تومان و میگو ۴۱ هزار تومان عرضه شد.

بازار صیفی‌جات همدان نیز با کمترین تغییر نسبت به روز‌های قبل روند ثابتی را پشت سر گذاشت به طوری که هر کیلوگرم سیب‌زمینی یک هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز ۲ هزار تا ۳ هزار تومان، گوجه‌فرنگی بوته‌ای یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان، گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار بوته‌ای یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان، خیار گلخانه‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سبزی خوردن ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان تومان و کاهو ۲ هزار تومان در بازار همدان فروخته شد.

امروز هر کیلوگرم موز درجه یک ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زرد ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، سیب قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، انار ۳ هزار تا ۷ هزار تومان، نارنگی ۴ هزار تا ۵ هزار تومان و لیموشیرین ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمالی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و پرتقال تامسون جنوبی ۴ هزار تا ۶ هزار تومان در بازار همدان عرضه شد.

براساس گزارش میدانی خبرنگار فارس این روز‌ها هر کیلوگرم عدس ۸ هزار تا ۱۰ هزار تومان، نخود ۸ هزار تا ۹ هزار تومان، لوبیاچیتی ۱۰ هزار تا ۱۱ هزار تومان، لوبیا قرمز ۷ هزار تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا چشم‌بلبلی ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، لوبیا سفید ۸ هزار تا ۹ هزار تومان، لپه آذرشهر ۹ هزار تومان، لیمو عمانی ۳۴ هزار تومان و جو پرک ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار همدان عرضه می‌شود.

بازار تخم مرغ به سبب شیوع آنفلوآنزای مرغی با کاهش تولید مواجه بود قیمت این محصول در بازار عرضه نیز به شدت افزایش یافت، ولی با ورود تولیدات جدید روند نزولی قیمت تخم مرغ نیز آغاز شد.

در حال حاضر تخم مرغ شانه‌ای ریز ۱۱ هزار تومان، تخم مرغ شانه‌ای متوسط ۱۲ هزار تومان و تخم مرغ شانه‌ای درشت ۱۳ هزار تومان در بازار همدان عرضه می‌شود.

شکر نیز پس از افزایش قیمت در تابستان با کاهش نسبی به ثباتی رسید و امروز هر کیلوگرم قند کله ۳ هزار و ۲۰۰ تومان، قند شکسته ۳ هزار و ۶۰۰ تومان، شکر فله ۳ هزار تومان و شکر بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی ۲ هزار و ۹۵۰ تومان عرضه شد.

نوسانات جدی بازار برنج پس از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی این محصول رفع شد به طوری که هر کیلوگرم برنج هندی پنج هزار و ۲۰۰ تا ۶ هزار تومان، برنج اروگوئه ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج طارم هاشمی ۱۳ هزار تومان، برنج فریدون کنار ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج داریوش ۱۱ هزار تومان، برنج هاشمی درجه ۲ مبلغ ۱۱ هزار تومان و برنج دم سیاه جواهری ۱۱ هزار تومان در بازار همدان عرضه شد.

بازار سخت آهن‌آلات نیز متاثر از قیمت ارز نوساناتی را در این روز‌ها تجربه کرده است به طوری که در حال حاضر فولاد تیرآهن ۱۴، ۴۵۴ هزار تومان، فولاد تیرآهن ۱۶، ۵۳۸ هزار تومان، فولاد تیرآهن ۱۸، ۶۴۸ هزار تومان، میلگرد آجدار نمره ۱۰، ۲۳۷۵ تومان و ورق سیاه ۲ هزار و ۲۵۰ تومانی در بازار همدان عرضه شد.

بازار مورد علاقه بانوان هم روز‌های پرنوسانی را طی کرد به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۴۹ هزار تومان، تمام سکه یک‌میلیون و ۵۳۹ هزار تومان، نیم سکه ۷۵۸ هزار تومان و ربع سکه ۴۷۶ هزار تومان فروخته شد.

در بازار ارز نیز هر دلار ۴ هزار و ۴۷۷ تومان، هر یورو ۵ هزار و ۴۴۹ تومان، هر پوند ۶ هزار و ۸۶۰ تومان، لیر ترکیه یک‌هزار و ۳۱۵ تومان و هر یوان چین ۷۷۰ تومان خرید و فروش شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار