سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان خبر داد
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به وضعیت معیشتی مردم، دستفروشان را قسمتی از بدنه فعال اقتصادی جامعه عنوان کرد و افزود: شهرداری به هیچ عنوان قصد حذف دستفروشان را ندارد.
کد خبر: ۵۷۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴ 26 February 2018
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان از افتتاح بازارچه موقت محلی بوعلی به منظور ساماندهی دستفروشان خبر داد.

به گزارش فارس، وحید علی‌ضمیر از افتتاح بازارچه موقت محلی بوعلی به منظور ساماندهی دستفروشان در کوچه بهمنیان خبر داد و اظهار کرد: این بازارچه با حضور مدیران شهرداری مناطق یک و ۲، مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری، مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی و تعدادی از کارکنان سایر سازمان‌های شهرداری برگزار شد.

وی با بیان اینکه ضمن افتتاح بازارچه از مالکین زمینی که با در اختیار گذاشتن ملک خود به منظور ایجاد بازارچه با شهرداری همدان همکاری ویژه داشتند تقدیر شد، گفت: طی روز‌های آینده بازارچه‌های جدید با هدف ساماندهی دستفروشان راه‌اندازی خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به وضعیت معیشتی مردم، دستفروشان را قسمتی از بدنه فعال اقتصادی جامعه عنوان کرد و افزود: شهرداری به هیچ عنوان قصد حذف دستفروشان را ندارد.

وی ادامه داد: شهرداری تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با شناسایی دستفروشان واقعی، ایجاد بازارچه‌های محلی و در اختیار گذاشتن امکانات لازم، طرح ساماندهی بساط‌گستران را در عمل به اجرا درآورد.

علی‌ضمیر هدف از ایجاد بازارچه‌های محلی در طرح ساماندهی دستفروشان را دسترسی آسان مردم به بساط‌گستران در بهترین اماکن بازار و مرکز شهر دانست و تصریح کرد: دستفروشی بدون سد معبر، عرضه کالا‌های ایرانی، نظم و انضباط شهری و کاستن از بزهکاری‌های اجتماعی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به انتخاب شهر همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ و همچنین پیشینه فرهنگی و مذهبی همدان، ادامه داد: سد معبر شایسته شهر همدان نیست و طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مصوب ۱۳۳۴، با توجه به درخواست کسبه و شهروندان و در نظر گرفتن وضعیت معیشت دستفروشان، شهرداری همدان تصمیم به اجرای طرح ساماندهی کرده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: در مراحل آماده‌سازی و راه‌اندازی بازارچه محلی بوعلی ابتدا تیمی از کارکنان واحد املاک، امور شهر و کارشناسان مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری پس از انتخاب مکان و تأیید آن توسط فرمانداری و شورای شهر، اقدام به تهیه پلان دقیق بازارچه و جانمایی توسط واحد فنی کرد.

وی یادآور شد: پس از تهیه پلان و جانمایی بازارچه، با همت تمام نیرو‌های شهرداری به صورت شبانه‌روزی در کمترین زمان ممکن، این بازارچه به بهره‌برداری رسید.

علی‌ضمیر با بیان اینکه شغل اصلی ۴۰۰ نفر در همدان دستفروشی است و به صورت دائمی مشغول فعالیت هستند و اجازه بساط گستری دارند، اظهار کرد: سایر بساط‌گستران افرادی هستند که دارای شغل بوده و در مناسبت‌های مختلف همچون بازار شب عید اقدام به بساط‌گستری می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به وجود افرادی که شغل اصلی آن‌ها دستفروشی نیست، شهرداری اقدام به جانمایی و تعیین مکان مناسب به منظور ایجاد بازارچه‌های محلی و ساماندهی دستفروشان کرده است، گفت: این بازارچه برای افرادی است که دائمی مشغول فعالیت در این خصوص هستند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: بازارچه محلی بوعلی در کوچه بهمنیان در دو مکان با ظرفیت ۸۰ نفر و بازارچه محلی ارم واقع در بلوار ارم جنب آتش‌نشانی با ظرفیت ۲۰ نفر و مختص دستفروشان بلوار ارم در نظر گرفته شده است.

وی به ایجاد بازارچه محلی تختی واقع در پل پهلوان‌ها با ظرفیت ۸۰ نفر اشاره کرد و افزود: بازارچه محلی اکباتان شماره یک واقع در گاراژ حکمتی خیابان اکباتان به ظرفیت ۱۰۰ نفر و بازارچه محلی اکباتان شماره ۲ واقع در پارکینگ طبقاتی خیابان اکباتان به ۱۲۰ نفر نیز تعیین شده است.

علی‌ضمیر با تقدیر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مجموعه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی و تمام کارکنان مناطق و سازمان‌های شهرداری، تصریح کرد: حمایت عموم شهروندان، کسبه و دستفروشان از این طرح لازم است.

وی با تأکید بر اینکه نظم و انضباط شهری و برقراری قانون در جامعه بدون مشارکت آحاد مردم و شهروندان امکانپذیر نخواهد بود، از عموم مردم خواست با شهرداری به عنوان خدمتگزار شهروندان در اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری لازم را داشته و آن‌ها را از انتقادات و پیشنهادات خود بهره‌مند کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار