حسینی یمین با اشاره به اینکه سه نوع ترور وجود دارد؛ ترور شخص، شخصیت و شاخصه‌ها گفت: کسی که حسین (ع) را می‌کشد ترور شخص انجام داده، کسی که آبروی او را می‌برد ترور شخصیت و کسی که اهداف او را از بین می‌برد ترور شاخصه‌ها کرده است.
کد خبر: ۵۶۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 19 February 2018
یک مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد:، ولی یک جامعه، قرار نیست بار تمام جامعه را خود بر دوش بکشد، زهرا (س) به تنهایی تمام بار را از دوش حضرت علی (ع) برمی‌داشتند، فاطمیه برای ایستادن مقابل طاغوت است باید حکم الله در جامعه جاری شود.

فاطمیه تکرار سرمشقِ مقابله با طاغوت و برداشتن بار از دوش، ولی خدا استحجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی یمین استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، اظهار کرد: مقام حضرت زهرا (س) بعد از پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) از معصومین بالاتر است، الگوی قیام مهدوی، قیام فاطمی است چراکه امام زمان (عج) می‌فرماید «اسوه‌ی من، بنت رسول خداست».
 

وی افزود: ظاهر امر این است که مقام امام زمان (عج) از مقام بعضی ائمه بالاتر است، همانطور که امام صادق (ع) در این باره فرمودند: «اگر من امام زمان را می‌دیدم، تمام عمرم را خادم او می‌شدم» حال باید ببینیم این قیام فاطمی چه ویژگی‌هایی دارد.

زهرای مرضیه (س) در مقابل حکومت طاغوت می‌ایستد

حسینی یمین با اشاره به اینکه سه نوع ترور وجود دارد؛ ترور شخص، شخصیت و شاخصه‌ها گفت: کسی که حسین (ع) را می‌کشد ترور شخص انجام داده، کسی که آبروی او را می‌برد ترور شخصیت و کسی که اهداف او را از بین می‌برد ترور شاخصه‌ها کرده است.

وی ادامه داد: قطعا کسی که اهداف او را از بین برده است شرورترین آنهاست، همانطور که در زیارت عاشورا اول کسانی لعن می‌شوند که اساس و پایه را از بین بردند، امام سجاد (ع) می‌فرمایند «لعنت خدا بر کسانی که شما را ترور شخصیت کردند و در آخر می‌گویند لعنت بر کسانی که شما را کشت».

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) نیز بخاطر عوض شدن شاخصه‌ها جان خود را فدا کردند، گفت: غم اصلی ایشان این بود که چرا به جای وحی الهی حرف یک انسان بر مردم جاری است؟ اگر خداوند بر جامعه حکم نکند هرکسی جز او باشد حکومت موجود، حکومت طاغوت است زهرای مرضیه (س) در مقابل حکومت طاغوت می‌ایستد.

فاطمیه تکرار سرمشقِ مقابله با طاغوت و برداشتن بار از دوش، ولی خدا است

ماجرای فدک چه بود؟

وی با بیان اینکه سال هفتم هجری پیامبر فدک را به زهرا (س) بخشیده بودند گفت: زمانی که ابوبکر در بین مردم مدعی فدک شد حضرت زهرا (س) به ابوبکر گفتند فدک را چرا غصب کردید؟ ابوبکر در جواب گفت: برای بخشش این باغ به شما از سوی پیامبر چه دلیلی دارید حضرت زهرا (س) رو به اهل انصار گفتند ایهاالانصار، آیا زمانی که جبرئیل نازل شد و گفت: خدا سلام می‌رساند و آیه «وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ...» را نازل کرد، پیامبر فرمود: چه کنم که ایشان گفتند (باغ) فدک را به زهرا ببخش، آیا شما شاهد آن نبودید که پدرم در برابر شما این‌کار را کرد؟ آیا شما ندیدید که فدک به من بخشیده شد و آیه آتِ ذَا الْقُرْبى نازل شد؟» (هشتمین فراز خطبه فدکیه).

این استاد دانشگاه ادامه داد: این بخشش در پستوی خانه حضرت پیامبر انجام نشده بود بلکه در مقابل مردم و در حضور انصار بود، آیا جامعه بعد از رحلت رسول (ص) دچار آلزایمر شده بود؟

وی ادامه داد: تمام مردم در برابر زهرای مرضیه سکوت کردند و هیچ کس از آن جمع که در آن جریان حضور داشتند و تنها ۴ سال از آن می‌گذشت، شهادت نداد. ابوبکر در اینجا به زهرا (س) گفت: «حال که ام ایمن و علی را آورده‌ای باشه قباله را می‌دهم»، اما از آن طرف عمر را فرستاد تا قباله را در کوچه از حضرت بازستاند.

حسینی یمین افزود: عُمر در کوچه از حضرت سوال کرد این چیست در دستانت؟ که حضرت فرمود: این همان قباله‌ای است که رفیق تو آن را به من برگرداند، عمر قباله فدک را از دستان ایشان می‌گیرد و به صورتشان سیلی زمی‌زند، حضرت زهرا (س) فرمودند: «شکایتت را پیش پدرم خواهم برد» و بسیار گریه کردند.

گریه‌های حضرت زهرا (س) حرکتی بود برای مقابله با سیاست‌های طاغوتی مدینه

وی تصریح کرد: مردم به در خانه حضرت آمده و گفتند‌ای زهرا یا روز گریه کن و یا شب که ما بتوانیم استراحت کنیم، در صورتیکه ایشان کسی نبودند که اولا اجازه دهند صدای گریه‌شان را نامحرم بشوند و دوما حق‌الناسی بر گردنشان بیاید، بلکه دسیسه‌های رهبر جامعه بود که گریه سیاسی زهرا او را آزار می‌داد، کسی که برای پدرش گریه کند همه به دنبال دلداری او هستند، اما دسیسه‌های دولت مردان بقدری روی مردم تاثیرگذار بود که آن‌ها از گریه‌های زهرا شاکی بودند.

وی در ادامه بیان کرد: حضرت زهرا (س) گفتند پس به بقیع می‌روم و زیر سایه درختی که آنجاست گریه می‌کنم که مردم آن درخت را نیز قطع کردند، پس از آن ایشان دست فرزندان خود را گرفته و گفتند به قبر حمزه سیدالشهدا می‌روم و در آنجا بیت الاحزان را بنا کردند، این گریه‌ها در بیت الاحزان و این رفت و آمد‌ها که حدود ۲ ساعت رفت و ۲ ساعت برگشت به طول می‌انجامید حرکتی شده بود برای مبارزه با طاغوت آن زمان و مقابله با سیاست‌های مدینه که حضرت زهرا (س) تمام مدینه را تحت تاثیر قرار دادند.

فاطمیه تکرار سرمشقِ مقابله با طاغوت و برداشتن بار از دوش، ولی خدا است

وی خاطرنشان کرد: روزی حضرت علی (ع) به همسرشان گفتند «زهراجان صورت بچه‌ها چرا سوخته است» ایشان فرمودند: «بیت الاحزان را خراب کردند و پسرانم سایه شدند تا آفتاب صورت مادرشان را نسوزاند».

حسینی یمین ادامه داد: مردمی که برای بیعت درِ خانه علی (ع) را به آتش کشیدند تا او را به مسجد ببرند، با گذشت زمان برای جبران این اتفاق، همان‌هایی که درب منزل حضرت را به آتش کشیده بودند تصمیم به عیادت حضرت زهرا (س) گرفتند و سه بار از امام علی (ع) خواستند که به عیادت بروند، اما امام اجازه ندادند و در شهر پیچید که علی (ع) اجازه عیادت نمی‌دهد، علی (ع) از فاطمه (س) پرسیدند و ایشان گفت: «خانه خانه تو است یاعلی و من هم کنیز تو» که در این صورت امام علی اجازه دادند و جمعی از زنان مدینه به همراه ابوبکر و عمر به عیادت رفتند و حضرت رو به جمعیت فرمودند: «آیا شنیدید که پدرم گفت: فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی فاطمه پاره تن من است و هرکس او را بیازارد گویی مرا آزرده است؟ بدانید که من از این دو نفر غضبناک‌ام و راضی نیستم» خبر در مدینه پیچید.

وی ادامه داد: دولت مردان گفتند زهرایی که ما دیدیم دیگر ماندنی نیست، در تشییع جنازه بر قبرش گریه خواهیم کرد و خاک بر رویمان می‌ریزیم و قضیه درست می‌شود.

آخرین سخنان حضرت زهرا (س) نیز این بود که «علی جان مرا درشب کفن و دفن کن نمی‎خواهم کسانی که با من دشمنی کردند در مراسم تشییع ام باشند».

کارشناس مذهبی و مدرس حوزه و دانشگاه در نهایت بیان کرد:، ولی یک جامعه، قرار نیست بار تمام جامعه را خود بر دوش بکشد، زهرا (س) به تنهایی تمام بار را از دوش حضرت علی (ع) برمی‌داشتند. فاطمیه برای ایستادن مقابل طاغوت است باید حکم الله در جامعه جاری شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار