رئیس پلیس راهور استان همدان:
رئیس پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد دوربین‌های ثبت تخلف در همدان ماکتی بیش نیستند، گفت: شهرداری همدان ضعیف عمل می‌کند.
کد خبر: ۵۶۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 19 February 2018
رئیس پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد دوربین‌های ثبت تخلف در همدان ماکتی بیش نیستند، گفت: شهرداری همدان ضعیف عمل می‌کند.

به گزارش فارس ، علی فکری در شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار کرد: از تبصره ماده ۲۳ درآمدی به شهرداری اختصاص یافته که خوشبختانه در حوزه نصب دوربین‌های ثبت تخلف اتفاقات خوبی افتاده است، اما متاسفانه در شهر همدان خام و ضعیف حرکت شده است.

وی با بیان اینکه نسبت به نصب و راه‌اندازی دوربین‌های ثبت تخلف در همدان وضعیت خوبی حاکم نیست، گفت: طبق مصوبه شورای تامین باید در بلوار ارم دو سال پیش دوربین نصب می‌شد که تنها ۴۰ روز راه‌اندازی شد و دیگر فعال نیست.

رئیس پلیس راهور همدان با تاکید به اینکه چرا مصوبه شورای تامین روی زمین مانده است؟ افزود: ۹۰ درصد دوربین‌های همدان ماکت هستند، نه تنها در خصوص دوربین کنترل تخلف بلکه در خصوص ورود به طرح نیز همینطور رفتار شده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها باید هر سال شاهد کاهش ۱۰ درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی باشیم که این میزان در همدان هر سال مساوی پیش رفته و امسال ۴۴ مورد تصادف منجر به فوت رخ داده و میزان تصادفات این شهر تاکنون پرشده است.

فکری با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها مانند ملایر و اسدآباد با کاهش تصادفات مواجه بوده‌ایم و در مجموع کاهش هفت درصدی متعلق به شهرستان‌هاست و نه شهر همدان، گفت: از ۴۴ فقره تصادف فوتی در همدان ۱۵ فقره در شب اتفاق افتاده که همکاران پلیس کمتر نظارت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۱ فقره تصادف فوتی در همدان در هفت بلوار رخ داده است، افزود: از ۴۴ فقره تصادف فوتی امسال، در ۱۸ فقره سن افراد تا ۴۰ سال گزارش شده که این نشان می‌دهد بیشترین افرادی که فوت کرده‌اند جوان بوده‌اند.

رئیس پلیس راهور همدان با اشاره به اینکه از مجموع آمار فوتی امسال ۳۸ نفر مرد و ۶ نفر زن بوده‌اند، گفت: ۲۰ نفر از عابران امسال فوت‌کرده‌اند و فوت ۳۰ نفر از افراد به علت افزایش سرعت در رانندگی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه نیازمند حرکت جدی هستیم و قرار بود شهرداری نرده‌گذاری در بلوار‌ها را انجام دهد، اما کاری صورت نگرفته است، افزود: بودجه ماده ۲۳ درآمد راهور است و آنچه اختصاص یافته را ما مطالبه‌گر هستیم.

فکری با اشاره به اینکه نیاز به نگرش جدی در خصوص سه‌راهی فرهنگیان که شاهد تصادفاتی در این منطقه هستیم، است، بیان کرد: باید برای این منطقه طرح مطالعاتی خوبی سریع‌تر اعلام شود.

وی با بیان اینکه بلوار ارم و محور گنجنامه در زمان پیک ترافیک گاهی اوقات قفل می‌شود و اگر تصادفی رخ دهد چه کسی پاسخگو است؟ و باید یک راه در رو ایجاد شود، افزود: در برخی از شاخص‌ها شهرستان‌ها از همدان پیشی گرفته‌اند و این باعث کاهش تصادفات در این مناطق به نسبت مرکز استان شده است.

رئیس پلیس راهور همدان با تاکید به اینکه بیش از ۱۰۰ شاخص از مصوبات کارگروه ترافیک اجرا نشده و اگر این کارگروه راهگشا نیست تعطیل شود، گفت: امسال در شهرستان بهار پنج فقره تصادف فوتی رخ داده در حالی که سال گذشته سه فقره بود و ۶۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه خروجی کار باید مشخص شود، افزود: اگر کاری در خصوص دوربین‌های ثبت تخلف انجام انجام می‌شود باید خروجی داشته باشد و سرور آن به راهور وصل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار