مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در بخش دیگری از سخنانش اجرای طرح تحول نظام سلامت را در کشور زمینه‌ساز خدمات‌رسانی گسترده به مردم دانست و اظهار کرد: سهم این شهرستان از این طرح تا کنون ۵۰ میلیارد تومان بوده که جذب و هزینه شده است.
کد خبر: ۵۶۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 19 February 2018
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با اشاره به توقف چند ماهه روند ساخت پروژه اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) ملایر، گفت: در حال حاضر با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، دو ماه است که مجدداً فعالیت ساخت این پروژه از سرگرفته شده است.

به گزارش ایسنا؛ دکتر محسن ترکاشوند با بیان اینکه این پروژه در آذرماه سال ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی و مقرر شد با همکاری اوقاف و امور خیریه و مجمع خیرین روند احداث آن پیش رود، اظهار کرد: سهم مشخص شده برای اداره اوقاف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که تا کنون اوقاف ۵۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه کرده است.

وی ادامه داد: روند ساخت این پروژه تا ۶ ماه پیش رفت و فوندانسیون طبقه اول به اتمام رسید، اما بنا به دلایلی اوقاف از ادامه همکاری انصراف داد و کار متوقف شد.

ترکاشوند تأکید کرد: از آنجایی‌که احداث اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) یکی از ضرورت‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان ملایر به شمار می‌رود و با توجه به حجم مراجعات موارد اورژانسی و تصادفی و خدمات‌دهی این بیمارستان به بیماران جنوب استان بنابراین دانشگاه علوم پزشکی همدان وارد عمل شد تا هر چه سریع‌تر این پروژه حیاتی به سرانجام برسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر خاطرنشان کرد: تا کنون ۵۰۰ میلیون تومان از سوی اوقاف ملایر و ۲ میلیارد تومان نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است و مناقصات اخیراً برگزار و برای ادامه روند ساخت اورژانس، پیمانکار مشخص شد.

ترکاشوند با بیان اینکه این پروژه فعلاً ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: طی بازدیدی که هفته گذشته با حضور معاونان فیزیکی و عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اورژانس در حال احداث بیمارستان امام حسین (ع) ملایر داشتیم، مقرر شد با سرعت عمل پروژه پیش برود و تا ۹ ماه آینده مرحله اول که شامل سفت‌کاری است، به اتمام برسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: پس از مراحل سفت‌کاری، قرارداد نازک‌کاری پروژه بسته خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار مرحله دوم در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی وزارتخانه، تا یک‌سال آینده این پروژه به اتمام برسد و آماده بهره‌برداری شود.

۵۰ میلیارد تومان رهاورد طرح تحول نظام سلامت در ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در بخش دیگری از سخنانش اجرای طرح تحول نظام سلامت را در کشور زمینه‌ساز خدمات‌رسانی گسترده به مردم دانست و اظهار کرد: سهم این شهرستان از این طرح تا کنون ۵۰ میلیارد تومان بوده که جذب و هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح همزمان در سراسر کشور از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ کلید زده شد و با اجرای آن انقلاب بزرگی در حوزه بهداشت و درمان رقم خورد، خاطرنشان کرد: احداث ۶۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان از سال قبل در سطح شهرستان آغاز شد و درحال اجرا است همچنین ۲۷ خانه بهداشت در سال گذشته افتتاح شد.

ترکاشوند به اجرای هتلینگ بیمارستان امام حسین (ع) با یک میلیارد تومان اعتبار و هتلینیگ بیمارستان مهر با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اشاره و اضافه کرد: کلینیک تخصصی فخریه ملایر احداث و محوطه‌سازی و فضاسازی انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: احداث مرکز غربالگری و پایش سرطان در ملایر با ۳ میلیارد تومان اعتبار، تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) و راه‌اندازی بخش MRI، توسعه تخت‌های CCU در ملایر، افزایش تخت‌های ICU در بیمارستان‌های مهر و امام حسین (ع)، انجام ۷ هزار مورد زایمان طبیعی و احداث و بهره‌برداری از ۱۸ مرکز بهداشتی درمانی در سطح روستا‌ها و شهر ملایر از دیگر دستاورد‌های طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان است.

برپایی غرفه سلامت در بیمارستان مهر ملایر

وی در ادامه اظهار کرد: با پرپایی غرفه سلامت در محل سالن انتظار آزمایشگاه بیمارستان مهر ملایر از مراجعان آزمایش قندخون ناشتا با گلوکومتر چک شد و غربالگری قند خون توسط مسئول آموزش همگانی توسط یک پرستار انجام گرفت و در این راستا توصیه‌های لازم به مراجعان ارائه داده شد.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: همچنین در این غرفه انواع پمفلت‌های آموزشی در زمینه دیابت، فشارخون، سرطان و تغذیه سالم و پمفلت‌های آموزشی برای انجام خدمات سلامت مراکز بهداشتی موجود بود که مورد استقبال مراجعان قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: همچنین توسط مسئول آموزش بیمارستان مهر، راهنمایی و آموزش لازم به گیرندگان خدمت در راستای انجام آزمایش رپید HIV به بیماران انجام و خدماتی که در این زمینه توسط مراکز بهداشتی ارائه می‌شود، معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار