عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبق آیه ذکر شده پرودگار خریدار جان و مال انسان‌هاست که در این بین شرط اول ایمان است، شهدا با ایمان خود از جان گذشتند و به مقام رفیع شهادت نایل آمدند، در آیه مذکور ابتدا به نفس اشاره شده است سپس به مال هرچند که همگی از آن خداست.
کد خبر: ۵۶۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 19 February 2018
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: انقلاب یک لفظ و یا شعار نیست بلکه واقعیتی است که اشرافی گری آن را تهدید می‌کند.

به گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی عضو مجلس خبرگان رهبری، در یادواره ۳۲۷ شهید نیرو انتظامی استان اظهار کرد: به خانواده شهدا جهت تربیت و تعلیم چنین فرزندان برومند، جان برکف و بصیری که همواره در دفاع از مکتب اسلام، قرآن، اهل بیت (ع) و نظام و انقلاب آماده دفاع و استقامت هستند باید تبریک گفت.

وی افزود: جای تسلیت به خانواده شهدا نیز برای از دست دادن چنین گوهران ارزشمندی که می‌توانستند در راستای کمک به نظام اسلام و حفظ انقلاب مثمر ثمر باشند دور از ذهن نیست، آیات متعددی در قرآن کریم به امر مهم جهاد، شهادت، استقامت و پایداری اختصاص یافته است.

آیت‌الله موسوی اضافه کرد: آیه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ. یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ ۖ. وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ ۚ. وَمَنْ أَوْفَىٰ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ. فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ ۚ. وَذَٰلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِی؛ همانا خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده، آن‌ها در راه خدا جهاد می‌کنند پس دشمنان دین را) به قتل می‌رسانند و (یا خود) کشته می‌شوند، این وعده قطعی است بر خدا و عهدی است که در تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده، و از خدا با وفاتر به عهد کیست؟ پس از این معامله‌ای که کردید بسی شاد باشید که این به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است» (توبه/ آیه ۱۱۱) حکایت از معامله بین خالق و مخلوق دارد.

اشرافی گری تهدیدی برای انقلاب/دولت مردان در زمینه تحقق عدالت تلاش کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبق آیه ذکر شده پرودگار خریدار جان و مال انسان‌هاست که در این بین شرط اول ایمان است، شهدا با ایمان خود از جان گذشتند و به مقام رفیع شهادت نایل آمدند، در آیه مذکور ابتدا به نفس اشاره شده است سپس به مال هرچند که همگی از آن خداست.

وی گفت: در این بین خداوند با وعده بهشت برین با انسان معامله می‌کند انسان نیز در این مسیر با کشتن دشمن و یا شهادت خود به هر نحو پیروز میدان است، شهادت به قدری شیرین است که امام علی (ع) پس از عمر ۶۳ ساله خود با شهادت در محراب، رستگاری خود را عنوان می‌کند.

آیت‌الله موسوی ابراز کرد: نقش شیطان را در این بین نباید فراموش کرد بنابراین خداوند جهت استقامت مومنان برای انجام معامله در سه کتاب تورات، انجیل و قرآن وعده خود را مبنی بر پیروزی انسان حتمی عنوان می‌کند و در ادامه برای تحکیم صحبت‌های خود سخن از بشارت به میان می‌آورد که بی شک سعادت مومنان در این معامله رقم خواهد خورد.

انقلاب واقعیتی است که با اشرافی گری در خطر است

مدیر حوزه‌های علیمه استان عنوان کرد: به برکت بصیرت و رهنمود‌های امام راحل و مقام معظم رهبری ۴۰ سال است که این مردم انقلاب خود را با صلابت هر چه بیشتر به رخ جهانیان می‌کشند، اما در این بین رهنمود‌ها در خصوص خودسازی و مهار نفس اماره را نباید فراموش کرد.

وی با بیان اینکه اشرافی گری تهدیدی است برای انقلاب گفت: متأسفانه برخی از کسانی که سالیان سال در مسیر پیشرفت انقلاب قدم برداشته و خادم این نظام بوده‌اند در حال حاضر به اشرافی گری روی آورده و پا بروی بسیاری از ارزش‌ها نهاده اند، انقلاب یک لفظ و یا شعار نیست بلکه واقعیتی است که با اشرافی گری در خطر است و رهبری در این خصوص می‌فرماید «حرکت به اشرافی گری خطری است برای انقلابیون».

آیت‌الله موسوی عنوان کرد: اشرافی‌گری خطری که در صدر اسلام نیز دامن گیر برخی از مسلمانان شد به قدری پیش رفت که برای حفظ موقعیت خود در برابر امام علی (ع) ایستادند، مباحث نفسانی مسائل خطرناکی است که باید تا آخر عمر به آن توجه و دقت داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر اسلام و امام علی (ع) در نهج البلاغه انسان را به زهد دعوت می‌کند و حضرت زهرا (س) نیز تمام عمر خود را زاهدانه زندگی می‌کند به دلیل دوری از اشرافی گری است، جهاد با نفس برتر از جهاد با دشمن است، جهاد با نفس جهاد اکبر است و دیگری جهاد اصغر.

دولت مردان در زمینه تحقق عدالت تلاش کنند تا مردم اثرات آن را لمس کنند

وی اظهار کرد: همانگونه که ائمه اطهار فرموده اند، انسان در مسائل مالی باید به زیر دست خود و در مسائل معنوی به بالا دست خود بنگرد تا مبادا اشرافی گری و برخی رذایل در او رشد و نمو یافته و از تقوا، شهادت، ایثار و ارزش‌ها والای انسانی دور شود.

آیت‌الله موسوی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «دل سپردن به طبقات مرفه خطر ارتجاع از انقلاب است»، دنبال مستضعفین بودن راه انبیا، اولیا و امام خمینی (ره) رهبری و سعادت بشر است، تکیه بر داخل امام راحل را به پیروزی رساند.

این مقام مسئول عنوان کرد: پس از گذشت حدود ۴۰ سال از انقلاب طبق صحبت‌های رهبری، در عدالت عقب مانده‌ایم که باید از خداوند و مردم عذرخواهی کنیم، هر اندازه که از عدالت فاصله بگیریم از قرآن فاصله گرفته ایم، لذا دولت مردان باید در این خصوص رسیدگی کرده و به صورت جدی پیگیر باشند به گونه‌ای که مردم اثرات آن را به خوبی درک و لمس کنند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار