مدیرعامل انجمن دیابت استان همدان گفت: ۶ درصد جمعیت شهری همدان مبتلا به دیابت هستند.
کد خبر: ۵۶۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳ 17 February 2018
مدیرعامل انجمن دیابت استان همدان گفت: ۶ درصد جمعیت شهری همدان مبتلا به دیابت هستند.

به گزارش فارس؛ ناهید کوثری با اشاره به اینکه مرکز دیابت همدان به بیمارستان بعثت منتقل شده است، اظهار کرد: در این مرکز خدمات آزمایشگاهی، پاراکلینکی و... برای بیماران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه قبلاً این مرکز در کلینیک امام (ره) بود که امکان انجام آزمایش‌ها و... نبود و بیماران مجبور بودند به بیرون از مرکز مراجعه کنند، گفت: در هر شهرستان نیز مرکز دیابت فعال است و این خدمات انجام می‌شود.

مدیرعامل انجمن دیابت همدان با اشاره به اینکه در جمعیت شهری همدان درصد افراد دیابتی ۶ درصد است در حالی که این میزان در جمعیت روستایی به ۳ درصد می‌رسد، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ نفر عضو انجمن دیابت همدان هستند.

وی با اشاره به اینکه فروردین سال ۹۶ انجمن دیابت استان تثبیت و شماره ثبت این انجمن در اردیبهشت امسال گرفته شد، گفت: هدف از تشکیل انجمن آموزش و پیشگیری از بیماری دیابت و حمایت از بیماران است.

کوثری با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های همگانی و اردو‌های آموزشی تفریحی از جمله اقدامات انجمن دیابت استان است، افزود:در بین بیماران دیابتی ۹۰ درصد جزو تیپ ۲ بیماری دیابت و ۱۰ درصد تیپ یک این بیماری هستند.

وی از آمادگی برگزاری کلاس آموزش پیشگیری از دیابت در تمام سازمان‌ها خبر داد و گفت: پیشگیری بسیار حائز اهمیت است و اگر این اقدام به موقع صورت گیرد بیماران دچار عوارض نخواهند شد تا مشکلات بعدی ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار