کارشناس مسئول جوانان شهرستان همدان در سخنانی به خبرنگار گفت: کارگاه کنترل خشم و مدیریت استرس با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و داشتن جامعه‌ای سالم با آموزش این مهارت به جوانان برگزار شده تا در زندگی فردی و اجتماعی خود تغییرات مثبتی داشته باشند و با روحیه بهتری فعالیت کنند.
کد خبر: ۵۶۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ 17 February 2018
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان از برگزاری کارگاه‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ مریم پاک‌بین اظهار کرد: ۴ طرح پیشنهادی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی جمعیت هلال‌احمر استان به دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری پیشنهاد و تفاهم‌نامه بین جمعیت هلال‌احمر و استانداری استانی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌هایی با موضوعات اجتماعی در این راستا برگزار می‌شود، افزود: کارگاه اول با عنوان مهارت کنترل خشم و مدیریت استرس در اواخر بهمن‌ماه در حال برگزاری است و دیگر کارگاه‌ها با عناوین خلاقیت و نوآوری، جشنواره ایده‌های بشردوستی و آموزش ایمنی به دانش‌آموزان در برابر سوانح و حوادث طبیعی به میزبانی شهرستان همدان و ملایر برگزار می‌شوند.

پاک‌بین از حضور ۱۳۰ نفر از جوانان عضو کانون‌های دانشجویی و جوانان جمعیت هلال‌احمر در این کارگاه سخن گفت و ادامه داد: این کارگاه یکروزه از صبح تا عصر ادامه دارد و مباحث توسط مدرس این دوره آقای عبدالملکی، دکترای روانشناسی ارائه می‌شود.

وی زمان برگزاری دیگر کارگاه‌ها را اعلام کرد و گفت: کارگاه ایده‌های بشردوستی در روز ۲۸ بهمن در ملایر برگزار می‌شود و کارگاه خلاقیت و نوآوری را روز ۲۹ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات جمعیت هلال‌احمر همدان اجرا می‌شود و در ۵ اسفند نیز در شهرستان ملایر میزبان حضور دانش‌آموزان عضو کانون‌های هلال‌احمر در کارگاه سوانح و بلایای طبیعی خواهیم بود.

کارشناس مسئول جوانان شهرستان همدان نیز در سخنانی به خبرنگار ایسنا گفت: کارگاه کنترل خشم و مدیریت استرس با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و داشتن جامعه‌ای سالم با آموزش این مهارت به جوانان برگزار شده تا در زندگی فردی و اجتماعی خود تغییرات مثبتی داشته باشند و با روحیه بهتری فعالیت کنند.

مریم رمش با بیان اینکه در پایان این دوره گواهی شرکت به اعضای حاضر در کارگاه اعطا می‌شود، افزود: در این کارگاه پرسشنامه‌ای به حاضران داده شده تا با بیان برخی ویژگی‌های رفتاری خود در پایان کارگاه مورد بررسی قرار گیرد و نتایج برای رصد نیاز‌های آموزشی اعضا استخراج و آموزش‌های بعدی هدفمندتر پیگیری شود.

یکی از اعضای کانون‌های جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان نیز در سخنانی بیان کرد: کارشناس روانشناسی هستم و در حدود یکسال است که با جمعیت هلال‌احمر همکاری دارم و برگزاری این کارگاه را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم.

مریم شعبانی با اشاره به اختصاص زمان یک ساعت و نیم از شروع کارگاه به سخنرانی‌های مسئولان گفت: مدت زمان اجرای این کارگاه مناسب بود.

وی برگزاری این کارگاه را برای اعضا جوان جمعیت هلال‌احمر بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: مفاهیم ارائه شده در این کارگاه خوب و کاربردی بود و به صورت مشارکتی با حاضران اجرا شد.

یکی از جوانان جمعیت هلال‌احمر استان نیز در سخنانی اظهار کرد: مدت ۷ سال با جمعیت هلال‌احمر همکاری داشته‌ام و برگزاری این کارگاه برای جوانان و امدادگرانی که بعضا در هنگام انجام وظیفه دچار استرس می‌شوند، بسیار لازم و ضروری بود.

محمدحسین احمدی اضافه کرد: این قبیل کارگاه‌ها می‌تواند ما را در کنترل خشم و استرس‌مان تقویت کند و با استفاده از راهنمایی‌های اساتید مجرب دوره بتوانیم بهتر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه این عنوان کارگاه آموزشی از نخستین مباحث اجرا شده در جمعیت هلال‌احمر بوده است، گفت: در مدت دوره همکاری خود با جمعیت هلال‌احمر این کارگاه از جمله کارگاه‌های مفیدی بوده که شرکت کرده و بازخورد خوبی از ان دریافت کرده‌ام.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار