تأکید بر هم‌اندیشی و جدیت مدیران برای طرح مسائل استان
همدان پیام*
کد خبر: ۵۶۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 17 February 2018
پنجشنبه گذشته برای نخستین‌بار خانه مدیران استان همدان با هدف گفتمان و تبادل تجارب بین مدیران با حضور جمعی از مدیران بخش دولتی و خصوصی استان افتتاح شد.

در این خانه که زیرمجموعه سازمان مدیریت صنعتی محسوب می‌شود استاندار، نمایندگان همدان در مجلس، مدیران ارشد استان، شهرداران، نخبگان عضویت دارند.

افتتاح این خانه برای مدیران و نخبگان استان در حالی است که در استان علی‌رغم مطالبه رسانه‌ها و پیشنهاد ناظران در استان، هنوز بانک اطلاعاتی علنی از مدیران موجود در استان در دسترس نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان، اما امیدواری‌های فراوانی به نقش‌آفرینی این خانه در توسعه مدیریت استان دارد.

رضا قیاسی در افتتاحیه خانه مدیران همدان گفت: با افتتاح خانه مدیران در استان نقش اجتماعی مدیران و توسعه متوازن در بخش‌های مختلف می‌تواند با انتقال دانش و تجربیات بین مدیران سابق و کنونی تحقق یابد. بنا برگزارش فارس، رضا قیاسی با بیان اینکه با وجود خانه‌ها و اتاق‌های مختلف در استان همچون خانه کشاورز، خانه مطبوعات، اتاق تعاون و بازرگانی، جای خانه مدیران برای تحقق انسجام‌بخشی بیشتر خالی بود، اظهار کرد: با تشکیل خانه مدیران در استان در آینده شاهد توسعه مدیریت در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

وی افزود: تشکیل خانه مدیران می‌تواند کمک بسزایی در افزایش دانش نظری و عملی مدیران، بهره‌گیری از روش‌های به‌روز مدیریت و فراگیری دانش‌های مختلف داشته باشد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان با گریزی به اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب گفت: درست است در اوایل کار تجربه مدیران در پست‌های مختلف کافی نبود، اما با اراده و تقسیم کار فعالیت‌ها را پیش بردیم و هدف خود را در این راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب دانستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های پس از انقلاب در بیشتر مدیریت‌ها اقدامات و فعالیت‌ها با آزمون و خطا انجام شد تا کاری بر زمین نماند، ادامه داد: باید به این امر توجه داشت که گران‌ترین کالا برای یک مسئول یادگیری مدیریت است و برای یادگیری این مهارت تاکنون در کشور هزینه‌های سنگینی شده است.

قیاسی با تأکید بر اینکه کسب تجربه‌های سنگین، ارزش‌های اندوخته شده و تجربیات کافی هم اکنون در میان مدیران ما اتفاق افتاده است، تصریح کرد: مسئولان در دوران مدیریتی خود علاوه بر بحران جنگ ۸ ساله باید چالش‌های ایجاد شده توسط استکبار جهانی را مدیریت می‌کردند.

وی با بیان اینکه این کار اقدامی دشوار بود، گفت: آن‌ها معتقد بودند که با روحیه انقلابی کار‌ها باید در مسیر توسعه انقلاب ادامه داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان یادآور شد: امروز با افتتاح خانه مدیران در استان هم‌افزایی، نقش اجتماعی مدیران و توسعه متوازن در بخش‌های مختلف می‌تواند با تبادل نظر و انتقال دانش و تجربیات بین مدیران سابق و مدیران کنونی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه مدیران باتجربه می‌توانند با ایجاد روحیه مطالبه‌گری به دنبال رفع نقاط ضعف و کاستی‌ها باشند، گفت: از زمان مدیریت خرم در استان، همدان توانست با برنامه و در مسیر توسعه حرکت کند و تربیت مدیران خوب، شاخص و کارآمد از آن زمان به بعد آغاز شد.

قیاسی اضافه کرد: امیدواریم مدیران با همگرایی، هم‌افزایی و پشتکار در خانه مدیران استان، اقدامات موثری داشته باشند ضمن اینکه باید از خانه مدیران به نفع توسعه استان بهره برده شود.

 حل مشکلات نیاز به هم‌اندیشی مدیران دارد

مسئول خانه مدیران همدان نیز در این آیین با بیان اینکه امروز در استان فضایی حاکم است که قبلاً شاهد این فضا نبودیم، ابراز کرد: نمی‌توان گفت: وضعیت عالی است، اما به دلیل وحدت و حمیت بین مدیران فضا بهتر شده است.

احمد شانیان با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از توانمندی مدیران از جمله اهداف راه‌اندازی خانه مدیران است، تصریح کرد: انتقال و تبادل تجربیات بین مدیران بخش دولتی و خصوصی که سبب توسعه استان شود از دیگر عوامل و اهداف مؤثر در تشکیل این خانه است.

مسئول خانه مدیران همدان با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های لازم جهت گردهمایی از دیگر اهداف تشکیل خانه مدیران استان است، ابراز کرد: هم‌اندیشی صاحبنظران عرصه مدیریت و ارتقای صنعت و اقتصاد استان از دیگر اهداف راه‌اندازی خانه مدیران به شمار می‌آید.

وی تأکید کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در بخش دولتی و خصوصی استان که ممکن است در پشت میز‌های ادارات حل نشود در این فضا و با هم‌اندیشی مدیران رفع شود.

مسئول خانه مدیران همدان با تأکید بر اینکه استقبال مدیران استان از آموزش خوب بوده است، عنوان کرد: بسیاری از مدیران کمک کردند تا این و گفتمان آموزشی شکل گیرد و به صورت دقیق و منظم برنامه‌ها را پیگیری می‌کنند که نیازمند است که این فضا گسترده‌تر شود.

به گفته وی، نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد استان، شهرداران، نخبگان و ... مخاطبان و اعضای خانه مدیران استان هستند.

 بهترین فرصت برای طرح مسائل استان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان هم در این آیین افتتاح خانه مدیران را بهترین فرصت برای طرح مسائل مدیریتی و اقتصادی استان دانست.

علی‌اصغر زبردست در خصوص مأموریت سازمان مدیریت صنعتی همدان ادامه داد: کمک به توسعه ظرفیت مدیریت در استان، تحول و بهسازی سازمان‌ها و صنایع این استان از طریق خدمات مشاوره، آموزش و تحقیق و انتشارات، مأموریت اصلی سازمان مدیریت صنعتی است.

وی در خصوص خدمات سازمان مدیریت صنعتی همدان گفت: برگزاری دوره‌های عالی در سطح دکترای مدیریت کسب‌وکار، دوره عالی در سطح کارشناسی ارشد و گرایش‌های مختلف، دوره‌های کاربردی و تخصصی مدیریت، پژوهش در حوزه‌های مختلف مدیریت، تأسیس خانه مدیران استان، معرفی شرکت‌های برتر از جمله خدمات سازمان مدیریت صنعتی همدان است که تاکنون فعال است.

زبردست با بیان اینکه مدیریت دولتی با مدیریت بخش خصوصی بسیار تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: مدیران بخش خصوصی به دلیل تولید سرمایه زحمات بسیاری را تقبل می‌کنند در حالی که بخش مدیریت دولتی بر اساس اعتبارات معین شده خدمات ارائه می‌دهد پس مدیریت‌های موفق در بخش کلان یک دوره بخش خصوصی را همیشه در کارنامه خود سپری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال کل صادرات غیرنفتی استان ۱۴۰ میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: سال گذشته کشور ترکیه تنها در بخش صادرات تره‌بار و میوه به مسکو ۴ میلیارد دلار درآمد داشته که باید افزایش صادرات در استان برای توسعه بیشتر با انسجام و همگرایی مدیران ارشد استان تحقق یابد. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به افتتاح خانه مدیران استان تصریح کرد: افتتاح چنین خانه‌ای بهترین فرصت برای طرح مسائل مدیریتی و اقتصادی استان است تا با همگرایی و خرد جمعی و تعامل مردم و مسئولان شاهد توسعه روزافزون استان در ابعاد مختلف باشیم.

وی به توسعه گردشگری در استان که مبنای بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در استان شده است، اشاره کرد و افزود: برای پیاده کردن توسعه گردشگری در استان باید طرح جامع گردشگری برای مدیران تعریف شود و با به کارگیری خردجمعی و تفکر با هم کار کردن بتوانیم بهترین راهکار‌های توسعه گردشگری را پیدا کنیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار