رئیس اوقاف ملایر از توزیع یک هزار و ۷۰۰ بسته حمایتی بین نیازمندان بی‌بضاعت ملایرخبر داد و افزود: مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات در این زمینه هزینه شده است.
کد خبر: ۵۶۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ 15 February 2018
رئیس اوقاف ملایر از توزیع یک هزار و ۷۰۰ بسته حمایتی بین نیازمندان بی‌بضاعت ملایرخبر داد و افزود: مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات در این زمینه هزینه شده است.
 
به گزارش تسنیم؛ حجت‌الاسلام ابوذر اظهار داشت: این طرح با عنوان "دست‌های مهربانی" با هدف حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر شهرستان و در راستای نیت واقف توسط اداره اوقاف و امور‌خیریه ملایرانجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر بسته حمایتی تعداد ۱۳ قلم اقلام مورد نیاز شامل گوشت، برنج ایرانی، مرغ، شکر، روغن، مواد شوینده، رب گوجه فرنگی، تن ماهی و ... است، تصریح کرد: ارزش اقلام خریداری شده برای هر بسته حمایتی ۳۰۰ هزار تومان است که در اختیار نیازمندان بی‌بضاعت شهرستان که بچه‌های در حال تحصیل دارند قرار می‌گیرد.

عباسی با اشاره به اینکه خرید بسته‌های حمایتی و اجرای طرح دست‌های مهربان از محل موقوفه سیف‌الدوله با همکاری کمیته امداد و بهزیستی بین نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف ملایر از برگزاری همایش فاطمی همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور بیش از ۲ هزار نفر از اقشار مختلف مردم درمسجد جامع ملایر و اطعام دهی به شرکت‌کنندگان از محل موقوفه سیف‌الدوله خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه شاخص شهرستان و روستا‌های موقوفه تصریح کرد: همزمان با ایام فاطمیه ۱۵ مبلغ مختص این ایام از حوزه علمیه قم اعزام شده است.

عباسی بیان کرد: همچنین در ایام فاطمیه (س) برگزاری کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن از تالار قرآن به مساجد و بقاع متبرکه شهرستان انتقال یافته است.

وی از خرید مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات دیالیز، جراحی فک و صورت و مغز و اعصاب و همچنین تخصیص ۵۵۰ میلیون تومان برای ساخت اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) ملایر از محل موقوفه مرحوم سیف‌الدوله خبر داد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر پاسخگویی به شبهات دینی، برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در بقاع متبرکه، سخنرانی مراسم ویژه شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و برپایی مراسم شام غریبان را از ویژه برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه ملایر دانست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۱۷۰ موقوفه در ملایر به ثبت رسیده است گفت: بزرگترین موقوفات شهرستان ملایر مربوط به مرحوم سیف الدوله در بخش‌های مختلف، فرهنگی، درمانی، آموزشی روضه‌خوانی و اطعام‌دهی به فقرا و ... است.

عباسی از ثبت ۱۸ وقف جدید در شهرستان ملایر از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: این موقوفات شامل وقف در حوزه توسعه امور قرآنی، خیرات و مبرات، تشکیل جلسات قرآنی، ساخت خانه عالم، کمک هزینه جهیزیه، آشپزخانه مسجد و روضه‌خوانی حضرت زهرا (س) است که توسط واقفان به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار