فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: ۴۵ درصد از بیکاران این شهرستان تا کنون جذب بازار کار شده‌اند و آمار این تعداد اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۵۶۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 14 February 2018
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: ۴۵ درصد از بیکاران این شهرستان تا کنون جذب بازار کار شده‌اند و آمار این تعداد اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، حسین افشاری در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: مرکز آمار برای این شهرستان ۳ هزار و ۹۰۰ نفر بیکار برآورد کرده و بر اساس اعلام خوداظهاری مردم شهرستان در سرشماری نفوس و مسکن، ۴۷۰۰ بیکار در شهرستان وجود دارد که در سال گذشته برای ۸۵۰ نفر و در سالجاری برای ۱۵۱۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

وی میزان تعهد ابلاغی امسال اشتغال این شهرستان را ۱۷۲۳ نفر برشمرد و افزود: بر اساس تأکید استاندار همدان تا پایان سال باید سهمیه ابلاغی استان و شهرستان‌ها محقق شود.

افشاری تصریح کرد: از ۱۵۱۰ اشتغال ایجاد شده شهرستان که در سامانه رسمی رصد به ثبت رسیده از ابتدای سال تا کنون ۹۱۴ نفر مرد و مابقی را زنان تشکیل داده و از این تعداد اشتغال فراهم شده ۳۴۵ نفر در بخش صنعت، ۴۲۵ نفر کشاورزی و مابقی در بخش خدمات و سایر بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سالجاری در این شهرستان ۴۰۹ نفر بیمه‌شده اجباری تأمین اجتماعی شده‌اند، خاطرنشان کرد: تا کنون ۴۵ درصد از بیکاران این شهرستان جذب بازارکار شده‌اند، اما هنوز بیکاران تحصیلکرده جویای‌کار همچنان برای اشتغال باقی هستند.

فرندار شهرستان اسدآباد با تأکید بر ارتقاء توانمندی و خودباوری در بین جوانان در راستای کارآفرینی، تصریح کرد: توقع پشت‌میزنشینی با ترویج کارآفرینی و ایجاد شغل پایدار در بازارکار باید کاهش یابد.

وی ایجاد شغل پایدار را یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولان شهرستان دانست و گفت: میزان سهمیه مشاغل خانگی این شهرستان در سالجاری یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان بوده که تا کنون از این میزان اعتبار، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار