نخستین جشنواره ملی خاطره‌نویسی "شهید همدانی" با حضور پر رنگ اقشار مختلف مردم انقلابی و البته حضور کم‌رنگ مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ 14 February 2018
نخستین جشنواره ملی خاطره‌نویسی "شهید همدانی" با حضور اقشار مختلف مردم انقلابی و البته حضور کم‌رنگ مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش تسنیم، نخستین جشنواره ملی خاطره‌نویسی "شهید همدانی" با حضور خانواده قافله‌سالار مدافعان حرم، سردار سرلشکر شهید حاج "حسین همدانی" در مجتمع بوعلی سینای همدان برگزارشده و سردار حمید حسام از دوستان و هم‌رزمان شهید همدانی و نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس در آن به سخنرانی پرداخت.

در این برنامه و محفل نورانی که با اجرای محمد رحمان نظام اسلامی رنگ و بویی حماسی به خود گرفته بود با بازخوانی سرود حماسی "حاج حسین" توسط گروه‌های نور المهدی و منتظران مهدی استان همدان خاطرات روز‌های بودن در کنار سردار همدانی را در دل‌ها زنده کرد.

حمید حسام نویسنده ارزشمند و توانای ادبیات دفاع مقدس نیز با قرار گرفتن پشت میز خطابه درباره حسین همدانی و چرایی گره خوردن سرنوشت این سردار معزز با اربعین و صاحب آن توضیح داد و گفت: نسبت من به شهید همدانی نسبت ذره‌ای به خورشید است که دلش می‌خواهد بالا رود و به خورشید برسد.

پس از سخنرانی تحسین‌برانگیز حمید حسام درباره قافله‌سالار شهدای مدافع حرم نوبت به "محمد گلریز" خوانند سرود‌های انقلابی رسید تا دو قطعه تازه ساخته شده درباره شهید همدانی و مدافعان حرم را با همراهی حاضران اجرا کند.

وی نیز با اجرای آهنگ جدید خود به نام "صبح پیروزی ۲" و تقدیم این کار به سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی و مدافعان حرم تصریح کرد: پس از پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت، شایسته بود که صداوسیما یا اداره کل فرهنگ و ارشاد که متولی حوزه فرهنگ است، کاری را برای قدردانی از این ایثارگران و بزرگانی، چون شهید همدانی و سردار سلیمانی انجام دهد، اما هرچه منتظر ماندم خبری نشد و برای جبران این کم‌کاری، این اثر را آماده کرده‌ام.

آیین اختتامیه جشنواره ملی خاطره‌نویسی سردار شهید همدانی از ۱۵ برگزیده جشنواره بر اساس رأی هیئت‌داوران با اهدای لوح سپاس و جایزه قدردانی شد.

هیئت‌داوران جشنواره ملی خاطره‌نویسی سردار شهید همدانی پس از بررسی نزدیک به ۳۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه، هیچ‌یک از آثار را شایسته کسب مقام اول و دوم ندانست و ۵ اثر را به‌عنوان برگزیده جشنواره معرفی کرد.

در این بخش به ترتیب از سید حسین ابراهیمی، سعید بادامی، محمد تاجیک، زهرا حسینی و بهروز گودرزی با اهدای لوح سپاس و ربع‌سکه بهار آزادی تقدیر شد.

بر اساس رأی هیئت‌داوران ۱۰ اثر نیز به‌عنوان آثار شایسته تقدیر شناخته شدند که لوح سپاس و جایزه نقدی به ارزش ۳ میلیون ریال به آن‌ها اهدا شد.

در این بخش از محمود احدیان، کتاب علی امینی، هوشنگ باب‌الحوائجی، محمدجواد بیات، علی‌اصغر حاجی بابایی، محمود حمید زاده، فرض علی عسگری، مهدی فرجی، حجت‌الله کتابی و کریم مطهری قدردانی شد.

هیئت‌داوران پس از بررسی آثار، یکی از شرکت‌کنندگان را به دلیل ارسال بیشترین خاطره به دبیرخانه جشنواره به‌طور ویژه معرفی کرد که در این بخش، لوح سپاس و جایزه نقدی به ارزش ۳ میلیون ریال به "علی‌اصغر صمیمی" برای ارسال ۸۰ خاطره تعلق گرفت.

به گزارش تسنیم آنچه در این برنامه جای تعجب داشت عدم حضور مسئولانی است که طی این دوسال که از شهادت شهید همدانی می‌گذرد دائم در هر محفلی، از دوستی و رفاقت با آن شهید می‌گویند، اما در این مراسم علی‌رغم ارسال دعوتنامه حضور پیدا نکردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار