کاووسی با بیان اینکه جلسات قرآن باید در سطح شهر توسعه یابد ادامه داد: در این راستا موسسات و مراکز قرآنی می‌توانند با برگزاری جلسات قرآن در ساعات و دوره‌های بیشتر به این مهم جامه عمل بپوشانند، خروجی این جلسات نیز باید افراد تراز اسلامی باشد.
کد خبر: ۵۶۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 13 February 2018
رئیس مرکز مطالعات شورای شهر همدان با بیان اینکه متأسفانه خروجی تالار قرآن در شأن آن نیست افزود: تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی به این مکان رونق بخشند.

به گزارش ایکنا، اکبر کاووسی امید، عضو شورای شهر همدان، در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با موضوع بررسی تعامل با اتحادیه موسسه‌های قرآنی اظهار کرد: برداشت این مجموعه از قرآن و فعالیت‌های قرآنی یک بحث جامعی است.

وی افزود: هر آداب و رسومی که در جامعه شکل می‌گیرد باید مبتنی بر قرآن باشد اما با توجه به ترسیم مسیر توسط مقام معظم رهبری مبنی بر تمدن نوین اسلامی راهی جزء آن نیست.

کاووسی اضافه کرد: آموزش‌های قرآن در حوزه‌های مختلف اعم از قرائت، ترتیل، حفظ و ... امری مهم و ضروری است اما آنچه اولویت ماست رفتار اسلامی و مبنی بر قرآن است، قاری و حافظ ما قبل از هر چیز باید عامل به قرآن بوده و رفتار قرآنی داشته باشند.

خروجی جلسات قرآن بایستی افراد تراز اسلامی باشد

این عضو شورای شهر با بیان اینکه جلسات قرآن باید در سطح شهر توسعه یابد ادامه داد: در این راستا موسسات و مراکز قرآنی می‌توانند با برگزاری جلسات قرآن در ساعات و دوره‌های بیشتر به این مهم جامه عمل بپوشانند، خروجی این جلسات نیز باید افراد تراز اسلامی باشد.

حمید بادامی نجات، رئیس مرکز مطالعات شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: همه تالار قرآن را با نام قرآن می‌شناسند بنابراین باید فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد باید مبنی بر قرآن باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه خروجی تالار قرآن در شأن آن نیست افزود: بی شک تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند با برگزاری و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی به این مکان رونق بخشند.

بادامی ادامه داد: این مجموعه از طرح‌های پژوهشی قرآنی که به مدیریت شهری کمک شایانی کند قطعا حمایت خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار