سرپرست گروه هم خوانی منتظران ادامه داد: برای اولین بار در استان، یک گروه همخوانی موفق به ثبت دو اثر ملی با عنوان‌های «انقلاب» و «آرامش دریا» شده است، سرود انقلاب با امتیاز عالی در رسانه ملی ثبت شده است که بر اساس آمار اعلام شده، تا کنون بیش از ۲ هزار نفر در سطح مدارس کشور، این سرود را اجرا کرده اند.
کد خبر: ۵۶۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 13 February 2018
سرپرست گروه هم‌خوانی منتظران شهر مریانج عنوان کرد: برای اولین بار در استان، یک گروه همخوانی موفق به ثبت دو اثر ملی با عنوان‌های «انقلاب» و «آرامش دریا» شده است.

به گزارش ایکنا؛ احمد یاری، سرپرست گروه هم خوانی منتظران شهر مریانج اظهار کرد: این گروه ۶ سالی است که به طور حرفه‌ای با هدف ترویج سرود‌ها و نغمات دینی و آئینی در استان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه گروه منتظران متشکل از ۱۱ عضو است افزود: اعضای این گروه در رده سنی ۱۹ سال به بالا و از قشر جوان هستند که هدف آن‌ها تولید اشعار پرمحتوا و قابل تکرار در زبان عام مردم است.
یاری با بیان اینکه تا کنون ۲ اثر گروه سرود منتظران ثبت ملی شده است عنوان کرد: تا کنون ۵۷ اثر توسط این مجموعه تولید شده است که از این میان ۱۰ اثر نمآهنگ است.

«انقلاب» و «آرامش دریا» دو عنوان ثبت شده ملی گروه هم خوانی منتظران

سرپرست گروه هم خوانی منتظران ادامه داد: برای اولین بار در استان، یک گروه همخوانی موفق به ثبت دو اثر ملی با عنوان‌های «انقلاب» و «آرامش دریا» شده است، سرود انقلاب با امتیاز عالی در رسانه ملی ثبت شده است که بر اساس آمار اعلام شده، تا کنون بیش از ۲ هزار نفر در سطح مدارس کشور، این سرود را اجرا کرده اند.

وی گفت: نماهنگ «آرامش دریا» به عنوان نخستین اثر هنری با هدف گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج ازدواج آسان و به هنگام جوانان است که آهنگسازی این اثر توسط هنرمند برجسته عرصه موسیقی کشور استاد رحمت الله وطن‌دوست انجام و تنظیم شده است.

یاری با بیان اینکه ابتدای کار بخشی از فعالیت‌های این مجموعه در حوزه قرائت قرآن تقلیدی بود اظهار کرد: این گروه سرود در ابتدای امر به دنبال تولید اثر به هر نحو نبود لذا کار خود را با تقلید آغاز کرد و پس از گذشت ۲ سال به صورت حرفه‌ای به تولید اثر مشغول شد که خوشبختانه در حال حاضر اجرا‌های استانی کشوری و بین المللی دارد.

۶ اثر در دست تولید گروه منتظران

سرپرست گروه سرود منتظران با بیان اینکه هدف این گروه شرکت در مسابقات نیست افزود: تأمین نیاز‌های به روز، پرکردن خلا‌ها و ترغیب اهالی استان به سمت آثار دینی و آئینی مهمترین هدف این گروه سرود است.

وی ادامه داد: این گروه توانست در دومین جشنواره آوا‌ها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» شهر تبریز در بخش تولیدات استودیویی با موضوع «مدافعان حرم» از بین ۲۵۰ اثر ارسالی مقام دوم را کسب کند.

یاری اشاره‌ای به آثار در دست تولید داشت و یادآور شد: ۶ اثر به نام‌های «بهار زندگی»، «برترین نعمت»، «مردمان با بصیرت»، «آرامش دریا»، «اردو‌های جهادی» و «اثری ویژه رویداد ۲۰۱۸ با دو زبان فارسی و انگلیسی» در دست تولید است.

از نماهنگ اردو‌های جهادی با محوریت شهید حججی رونمایی می‌شود

سرپرست گروه سرود منتظران افزود: نماهنگ اردو‌های جهادی با محوریت شهید حججی به سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج، آرامش دریا به سفارش ستاد خاتم النبیاء، مردمان با بصیرت به سفارش صدا وسیما و یک اثر دیگر به مناسبت رویداد همدان ۲۰۱۸ به سفارش میراث فرهنگی، صدا وسیما و شرکت علیصدر در دست تولید است که سال آینده رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳ تولید این مجموعه چند زبانه است گفت: ۲ کار آئینی به سه زبان، فارسی، عربی و انگلیسی و یک اثر به ۴ زبان ترکی، فارسی، انگلیسی و عربی تولید شده است که یک اثر دیگر به مناسبت رویداد همدان ۲۰۱۸ به دو زبان فارسی و انگلیسی در دست تولید است.

یاری عنوان کرد: تولید یک سرود با هزینه و زمان بالایی روبرو است گفت: تولیدات به تناسب تعداد اعضای حاضر در سرود، ابداعی یا تقلید بودن اثر و فاکتور‌های دیگر می‌تواند از ۲ هفته تا ۶ ماه متغیر باشد همچنین هزینه‌های آن نیز از ۱،۵ تا ۲۰ میلیون متغییر است.

سرپرست گروه سرود منتظران ضمن قدردانی از دو گروه سرود «نورالمهدی» و «نسیم حیات» گفت: برخی حوزه‌های مرتبط با هنر در کشور به خوبی حمایت شده و بودجه‌های خوبی به آن‌ها تعلق می‌گیرد، اما گروه‌های سرود و هم خوانی به دلیل خودجوش و مردمی بودن از حمایت‌های دولتی محروم اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که سه گروه سرود فعال شهر همدان از هیچ حمایتی برخوردار نیست لذا این مهم توجه بیشتر مسئولین و دستگاه‌های اجرایی استان را به این بخش از هنر می‌طلبد، گفتنی است این مجموعه در نظر دارد گروه سرود نونهالان و نوجوانان مریانج را نیز فعال کند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار