رئیس اداره امور قرآنی استان گفت: بسیاری از تشکل‌های قرآنی استان اعم از موسسات و خانه‌های قرآنی از وجود امکانات اولیه آموزشی محروم هستند، سال گذشته با وجود برگزاری جلسات متعدد در شورای شهر و تشکیل کمیته قرآنی، متأسفانه این جلسات خروجی و دستاوردی به همراه نداشت.
کد خبر: ۵۶۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 13 February 2018
گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی استان همدان عنوان کرد: استفاده از تالار قرآن به عنوان مرکز آموزش و پژوهش‌های تخصصی قرآن و تغییر نام بلوار جنب تالار به نام «بلوار تالار قرآن» از پیشنهادات لازم به شورای شهر است.

به گزارش ایکنا از همدان، غلامرضا فرهادی، رئیس اداره امور قرآنی استان همدان، سه شنبه، ۲۴ بهمن ماه در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با موضوع بررسی تعامل با اتحادیه موسسه‌های قرآنی اظهار کرد: امسال شاهد ادغام موسسات قرآنی دو مجموعه تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد اسلامی استان بودیم.

وی با بیان اینکه موسسات قرآنی به عنوان بازوان اجرایی سازمان تبلیغات مشغول به فعالیت هستند افزود: در سطح استان ۸۳ موسسه قرآنی فعال وجود دارد که مشغول به برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی، آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و ترویجی هستند.

فرهادی اضافه کرد: علاوه بر موسسات، خانه‌های قرآن شهری و روستایی نیز در این استان فعال است که در حال حاضر ۲۵۰ تشکل قرآنی شهری و روستایی در همدان مشغول به انجام فعالیت‌های مختلف قرآنی و فرهنگی هستند.

رئیس اداره امور قرآنی استان ادامه داد: بسیاری از تشکل‌های قرآنی استان اعم از موسسات و خانه‌های قرآنی از وجود امکانات اولیه آموزشی محروم هستند، سال گذشته با وجود برگزاری جلسات متعدد در شورای شهر و تشکیل کمیته قرآنی، متأسفانه این جلسات خروجی و دستاوردی به همراه نداشت.

عدم مساعدت موسسات قرآنی از سوی شورای شهر

وی با بیان اینکه ما از شورای شهر برای فعالیت‌های قرآن ریالی دریافت نکرده‌ایم عنوان کرد: عدم تحقق مساعدت ۲۰ میلیون تومانی شورای شهر جهت برگزاری ترتیل خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان، عدم اختصاص مکانی مستقل در تالار قرآن برای تشکل‌های قرآنی و عدم اختصاص ۵ میلیون تومان مساعدت شهرداری جهت برگزاری طرح «با قرآن در رمضان» از وعده‌های تحقق نیافته در حوزه قرآن است.

فرهادی ابراز کرد: حضور ۱ الی ۳ نفر از افراد توانمند و فعال قرآنی در جلسات شورای شهر، نصب دروازه قرآن در ورودی شهر، استفاده قرآنی از تالار قرآن، انتقال کتابخانه تخصصی اداره تبلیغات اسلامی استان به تالار قرآن از جمله پیشنهادات مجموعه قرآنی استان است.

وی ادامه داد: استفاده از تالار قرآن به عنوان مرکز آموزش و پژوهش‌های تخصصی قرآن و تغییر نام بلوار جنب تالار به نام «بلوار تالار قرآن» از دیگر پیشنهادات لازم به شورای شهر است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار