بهترین فرودگاه‌های جهان به انتخاب مسافران
کد خبر: ۵۶۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 13 February 2018
وبسایت اسکای ترکس (Skytrax) لیست بهترین فرودگاه‌های جهان را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است. این لیست بر اساس نظر و انتخاب مسافران انتخاب شده و برای پنجمین سال پیاپی، فرودگاه چانگی سنگاپور عنوان بهترین فرودگاه دنیا را کسب کرده است. سهولت رفت و آمد و امکانات مناسب باعث شده تا بزرگ‌ترین فرودگاه منطقه شرق آسیا بار دیگر به عنوان بهترین فرودگاه جهان انتخاب شود. با الی گشت همراه باشید تا با ۱۰ فرودگاه برتر جهان در سال ۲۰۱۷ آشنا شویم.

۱- فرودگاه چانگی سنگاپور

مطالب مرتبط:

زیباترین برج‌های مراقبت دنیا

تعداد مسافر در سال: ۵۵ ٫ ۴ میلیون

رتبه قبلی: ۱

فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور (Singapore Changi Airport) برای پنجمین سال توانسته به عنوان بهترین فرودگاه دنیا انتخاب شود. فرودگاه چانگی قطب اصلی ایرلاین‌های سنگاپور، سیلک ایر و تایگر ایر به شمار می‌رود و شانزدهمین فرودگاه شلوغ در جهان محسوب می‌شود. مسافرانی که از این فرودگاه استفاده کرده اند معماری و طراحی زیبا و هنرمندانه، عملکرد کارآمد، امکانات رفاهی لوکس و رستوران‌ها و فروشگاه‌های این فرودگاه را تحسین کرده اند. سرگرمی‌ها و خدمات رفاهی این فرودگاه آنقدر زیاد است که معطل شدن در این فرودگاه به تجربه‌ای لذتبخش و جذاب تبدیل می‌شود.

فرودگاه چانگی در بهترین فرودگاه‌های جهان

۲- فرودگاه هانه دا توکیو

تعداد مسافر در سال: ۷۵ ٫ ۳ میلیون

رتبه قبلی: ۴

فرودگاه بین المللی هانه دا توکیو (Tokyo Haneda Airport) یکی از دو فرودگاه بین المللی اطراف توکیو به شمار می‌رود. این فرودگاه که تنها چند مایل با قلب پایتخت ژاپن فاصله دارد، شاهراه اصلی ورود گردشگران و مسافران تجاری به کشور ژاپن است. فرودگاه هانه دا با جابجایی سالانه بیش از ۷۵ میلیون مسافر پنجمین فرودگاه فرودگاه پررفت و آمد دنیا محسوب می‌شود. مسافرانی که از این فرودگاه استفاده کرده اند به دلیل کیفیت خدمات و سرویس دهی، تمیزی فرودگاه و انتخاب‌های متعدد فروشگاه و رستوران، این فرودگاه را به عنوان یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان انتخاب کرده اند.

 ۳- فرودگاه اینچئون سئول

تعداد مسافر در سال: ۴۹ ٫ ۳ میلیون

رتبه قبلی: ۲

فرودگاه بین المللی اینچئون (Incheon International Airport) همچون سال گذشته در لیست بهترین فرودگاه‌های جهان قرار دارد. این فرودگاه در اطراف سئول، پایتخت کره جنوبی قرار دارد و قطب اصلی شرکت هواپیمایی کره محسوب می‌شود. امکانات خدماتی و تسهیلات رفاهی فرودگاه اینچئون شامل طیف متنوعی از رستوران و فروشگاه، به علاوه اجرا‌های هنری و نمایش‌های فرهنگی است. در این فرودگاه موزه فرهنگ کره وجود دارد که مسافران در آنجا می‌توانند با خط، نقاشی، آشپزی و فرهنگ کره جنوبی آشنا شوند.

فرودگاه اینچئون در بهترین فرودگاه‌های جهان

۴- فرودگاه مونیخ آلمان

تعداد مسافر در سال: ۴۲ ٫ ۳ میلیون

رتبه قبلی: ۳

فرودگاه مونیخ (Munich Airport) در شمال شرقی مونیخ قرار دارد و پس از فرودگاه فرانکفورت، پررفت و آمدترین فرودگاه آلمان محسوب می‌شود. فرودگاه مونیخ قطب اصلی ایرلاین‌هایی مثل لوفت هانزا، ایربرلین و کوندور به شمار می‌رود. معماری شیشه‌ای و زیبای این فرودگاه در کنار امکانات رفاهی متعدد مثل مینی گلف و نمایش هواپیما‌های قدیمی آن را به یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان تبدیل کرده است.

 ۵- فرودگاه هنگ کنگ

تعداد مسافر در سال: ۶۸ ٫ ۳ میلیون

رتبه قبلی: ۵

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (Hong Kong Airport) در یک جزیره مصنوعی در نزدیکی هنگ کنگ واقع شده است. این فرودگاه در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده و یکی از بهترین خدمات و تسهیلات رفاهی را به مسافران ارائه می‌کند. فرودگاه هنگ کنگ یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آسیاست و قطب اصلی ایرلاین‌هایی مثل کاتای پسیفیک و هواپیمایی هنگ کنگ محسوب می‌شود. اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد این فرودگاه بود حتما سری به زمین گلف در نزدیکی ترمینال شماره ۲ بزنید.

فرودگاه هنگ کنگ در بهترین فرودگاه‌های جهان

۶- فرودگاه چوبو سنترایر ژاپن

تعداد مسافر در سال: ۹ ٫ ۸ میلیون

رتبه قبلی: ۶

این فرودگاه در یک جزیره مصنوعی در وسط خلیج ایسه و در نزدیکی شهر ناگویا قرار گرفته است و قطب اصلی شرکت‌های هواپیمایی ژاپن ایرلاینز و آنا به شمار می‌رود. این فرودگاه به عنوان بهترین فرودگاه منطقه‌ای در جهان نیز انتخاب شده است. در این فرودگاه قسمتی شیشه‌ای وجود دارد که مسافران می‌توانند حرکت کشتی‌ها را در بندر ناگویا تماشا کنند. همچنین حمام سنتی ژاپنی نیز در این فرودگاه وجود دارد و مسافران می‌توانند از این امکان ویژه فرودگاه استفاده کنند

۷- فرودگاه بین المللی حمد

تعداد مسافر در سال: ۳۰ میلیون

رتبه قبلی: ۱۰

فرودگاه بین المللی حمد در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و در حال حاضر قطب اصلی شرکت هواپیمایی قطر ایرویز به شمار می‌رود. این فرودگاه دو ترمینال مسافربری دارد و اسکای ترکس در توضیح این ترمینال‌ها می‌گوید: «لوکس‌ترین و هنرمندانه‌ترین معماری ترمینال‌ها را در این فرودگاه می‌توانید ببینید.»

فرودگاه حمد در بهترین فرودگاه‌های جهان

۸- فرودگاه زوریخ

تعداد مسافر در سال: ۲۷ ٫ ۷ میلیون

رتبه قبلی: ۷

فرودگاه بین المللی زوریخ (Zurich Airport) در ۱۲ کیلومتری شهر زوریخ قرار دارد و قطب اصلی ایرلاین سوئیس اینترنشنال ایرلاینز به شمار می‌رود. امکانات ویژه و خدمات رفاهی مناسب باعث شده این فرودگاه به یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان تبدیل شود. مسافرانی که ساعات طولانی قرار است در فرودگاه باشند می‌توانند دوچرخه و کفش اسکیت کرایه کنند یا به موزه حمل و نقل لوسرن سوئیس سری بزنند.

۹- فرودگاه هیترو لندن

تعداد مسافر در سال: ۷۵ میلیون

رتبه قبلی: ۸

فرودگاه هیترو لندن (London Heathrow Airport) سومین فرودگاه پررفت و آمد دنیا به شمار می‌رود. این فرودگاه در حال بازسازی است و قرار است یک ترمینال جدید به آن اضافه شود. ساختمان ترمینال شماره ۵ توسط اسکای ترکس به عنوان بهترین ترمینال فرودگاهی دنیا انتخاب شده است. فرودگاه هیترو قطب اصلی ایرلاین‌های بریتیش ایرویز و ویرجین آتلانتیک به شمار می‌رود.

فرودگاه هیترو در بهترین فرودگاه‌های جهان

۱۰- فرودگاه فرانکفورت

تعداد مسافر در سال: ۶۱ میلیون

رتبه قبلی: ۱۲

فرودگاه بین المللی فرانکفورت (Frankfurt Airport) چهارمین فرودگاه پررفت و آمد در اروپا و یکی از اصلی‌ترین قطب‌های ترانزیت در دنیا به شمار می‌رود. سهولت رفت و آمد بین ترمینال‌ها و تنوع زیاد رستوران‌ها و فروشگاه‌ها از جمله دلایل انتخاب این فرودگاه به عنوان یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار