رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان عنوان کرد:
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از تلاش برای حل مشکل موقوفی‌بودن اراضی شهرک شهید مدنی همدان خبرداد.
کد خبر: ۵۶۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 06 February 2018
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از تلاش برای حل مشکل موقوفی‌بودن اراضی شهرک شهید مدنی همدان خبرداد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی در دیدار مردمی با اعضای شهرک شهید مدنی همدان با اشاره به مشکل موقوفی بودن برخی اراضی شهرک شهید مدنی گفت: به منظور تعیین‌تکلیف زمین‌های اوقافی شهرک، مجوز تفکیک ۶۰ قطعه زمین در بلوار توحید اخذ شده و آماده واگذاری است.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین با اشاره به درخواست اهالی منطقه برای کمک به تکمیل مسجد سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: در کمیته برنامه ریزی سال آینده اعتباری برای تکمیل این مسجد لحاظ می‌کنیم.

مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های شهرداری همدان نیز در این نشست گفت: یک‌سوم خدمات اتوبوس رانی در شهرک شهید مدنی همدان انجام می‌گیرد.

محمد پوروخشوری با تأکید بر اینکه کمبود تاکسی در این منطقه وجود ندارد، در صورت نیاز به سامانه پارکسوار در شهرک اعلام آمادگی کرد.

پوروخشوری با اشاره به اینکه در هیچ زمانی تاکنون خدمات اتوبوس‌رانی قطع نشده و نخواهد شد، اعلام کرد: سال گذشته ۶ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۲ دستگاه آن به شهرک مدنی اختصاص یافت.

ایجاد شهرداری منطقه ۵ برای شهرک ۱۰۰ هزار نفری

نماینده مردم و عضو هیئت امنای مسجد سید الشهدا (ع) شهرک مدنی نیز به بیان مشکلات و مسائل مختلف این منطقه پرداخت و خواستار ایجاد شهرداری منطقه ۵ در صورت صلاحدید برای جمعیت حدود ۱۲۰ هزار نفری شهرک مدنی شد.

علی محمودی در زمینه مشکلات آموزشی این منطقه، گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در شهرک نیازمند احداث مدارس از جمله مدارس نمونه دولتی هستیم.

محمودی همچنین ایجاد بازارچه‌های محلی در شهرک مدنی با هدف سهولت دسترسی شهروندان به کالا‌های مورد نیاز را درخواست کرد و در ادامه بیان کرد: با توجه به جمعیت باای شهرک مدنی نیازمند اتوبوس‌های سریع السیر و VIP در این منطقه هستیم، همچنین ایستگاه‌های اتوبوس به نصب سایبان‌های مدرن نیاز دارد و از طرفی در میدان آزادگان هم باید ایستگاه تاکسی راه اندازی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: تعیین‌تکلیف اراضی اوقافی، برطرف کردن مشکلات فاضلاب و پوشش یا دیوارکشی رودخانه این منطقه، ایجاد فضای سبز و استانداردسازی محوطه بازی کودکان و همچنین ایجاد پارکینگ و جلوگیری از ورود خودرو‌های سنگین به داخل شهرک از جمله درخواست‌های شهروندان این منطقه از مسئولان است.

محمودی روکش آسفالت معابر و کوچه‌ها، جلوگیری از انبوه‌سازی در شهرک، پیگیری و بازگشایی بلوار کوثر برای سهولت در تردد، احداث تقاطع ... مسطح در سه راهی شهرک و سازماندهی روزبازار شهرک مدنی را از دیگر درخواست‌های اهالی شهرک مدنی اعلام کرد.

این معتمد منطقه در ادامه گفت: با توجه به کثرت جمعیت، کلانتری ۱۶ شهرک مدنی نیازمند افزایش نیرو برای پوشش کامل منطقه است و همچنین درخواست استقرار یک کانکس نیروی انتظامی در پارک برای تأمین امنیت را داریم.

وی در زمینه حوزه بهداشت و درمان نیز عنوان کرد: شهرک با یک مرکز بهداشت جوابگوی کل نیاز‌ها نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار