غفاریان با بیان اینکه طی مدت فوق ۱۶۰ مورد شکایت از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۲۷ دریافت شده، گفت: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۲۷ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت و رسیدگی به هرگونه شکایات و انتقادات و پیشنهادات و حتی تشویق‌های شهروندان بوده و کمتر از یک دقیقه پیشنهادات و انتقادات آنان را رسیدگی و بررسی کرده و پاسخگو خواهد بود.
کد خبر: ۵۶۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 06 February 2018
رئیس اتاق اصناف شهرستان اسدآباد از وجود ۴ هزار و ۵۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ موسی‌رضا غفاریان اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۳۲۱۳ مورد بازرسی از کلیه صنوف مختلف این شهرستان توسط اتاق اصناف بازرسی انجام شده است.

وی تعداد اتحادیه‌های اتاق اصناف شهرستان را ۱۷ مورد اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون یک واحد بازرسی و یک واحد پلمب به صورت مستقیم وابسته به اتاف اصناف شهرستان است، علاوه بر این واحد بسیج نیز در اتاق اصناف شهرستان مستقر بوده که از طریق بسیج اصناف کشوری اداره می‌شود و همکاری لازم را با اتاق اصناف شهرستان دارد.

وی با اشاره به ۴۶۸ مورد اخطار از ابتدای سال تا کنون به واحد‌های صنفی خاطرنشان کرد: طی مدت فوق ۳۶۸ مورد فرم به سازمان تعزیرات ارجاع شده که ارزش ریالی این فرم‌های جریمه در مجموع بیش از ۱۵ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان بوده است.

غفاریان با بیان اینکه طی مدت فوق ۱۶۰ مورد شکایت از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۲۷ دریافت شده، گفت: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۲۷ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت و رسیدگی به هرگونه شکایات و انتقادات و پیشنهادات و حتی تشویق‌های شهروندان بوده و کمتر از یک دقیقه پیشنهادات و انتقادات آنان را رسیدگی و بررسی کرده و پاسخگو خواهد بود.

وی از نصب ۲۵ تابلوی روان در صنف‌های مرغ‌فروشی سطح شهر از ابتدای سال تا کنون خبر داد و تصریح کرد: این تابلو‌های روان قیمت گوشت مرغ را از طریق سازمان جهادکشاورزی، تعاونی مرغداران و ادارات مرتبط جمع‌بندی و جمع‌آوری کرده و هر روز به صورت آنلاین از اتاق اصناف به واحد‌های صنفی که دارای تابلو روان است، اعلام می‌کند و قیمت‌های این واحد‌ها بررسی می‌شود.

غفاریان با بیان اینکه تابلو‌های روان موجب ایجاد رقابت در بین مرغ‌فروشان سطح شهرستان شده است، افزود: از ابتدای سال تا کنون ۲۰۴ مورد از واحد‌های صنفی فاقد پروانه شهرستان پلمب و بعد از طی کردن مراحل قانونی فک‌پلمب شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان اسدآباد با اشاره به فعالیت ۶۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان، اظهار کرد: این تعداد واحد صنفی فاقد پروانه برای پروانه کسب در دست اقدام بوده و هر ماه با ابطال پروانه کسب برخی از واحد‌های صنفی، تعدادی از واحد‌های صنفی فاقد پروانه جایگزین می‌شوند.

وی در ادامه از تخفیف ۳۰ درصدی اخذ، تمدید و تجدید پروانه کسب واحد‌های صنفی در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح از دهم تا ۳۰ بهمن در شهرستان اجرایی بوده و متقاضیان می‌توانند طی مدت فوق برای بهره بردن از تخفیف ویژه دهه فجر در راستای تمدید و تجدید و اخذ پروانه واحد صنفی خود اقدام کنند.

غفاریان یکی از بزرگترین نارضایتی‌ها و معضلات و نگرانی‌های صنوف شهرستان اسدآباد را هفته‌بازار‌ها و دستفروشان و وانت‌بار‌ها عنوان و بیان کرد: هفته‌بازار‌های بر پا شده در شهر اسدآباد و آجین و روستا‌های بزرگ شهرستان بزرگترین لطمه را بر ۴ هزار و ۵۰ واحد از اصناف شهرستان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین لطمه افزایش مالیات برای اصناف است، تصریح کرد: کسبه و بازاریان و ۴ هزار و ۵۰ واحد از اصناف شهرستان از وجود هفته‌بازار‌ها گلایه‌مندند.

وی سدمعبر، آلودگی صوتی، عرضه کالا‌های غیربهداشتی و غیراستاندارد را از دیگر معضلات هفته‌بازار‌ها و وانت‌بار‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از دستفروشان هفته‌بازار‌ها دارای هیج‌گونه مشخصات و یا سوءپیشینه از خود در اماکن شهرستان ندارند و بدون هرگونه پروانه کسب در این هفته بازار‌ها در حال فعالیت هستند.

غفاریان با اشاره به اینکه اکثریت دستفروشان این هفته‌بازار‌ها افراد غیربومی شهرستان اسدآباد هستند، گفت: این افراد متأسفانه از شهرستان‌های همجوار استان با سوءاستفاده از موقعیت شهر‌ها خودسرانه در این هفته‌بازار‌ها بساط پهن کرده و علاوه بر اینکه بزرگترین لطمه را بر اصناف شهرستان وارد می‌کنند گا‌ها محصولاتی بی‌کیفیت و بدون استاندارد و غیربهداشتی را در حال عرضه دارند.

وی با بیان اینکه واحد‌های صنفی برای اخذ پروانه کسب باید مراحل مختلفی را، چون حق عضویت اتحادیه، تأییدیه اماکن و نیروی انتظامی، حق و حقوق عوارض و مالیات را طی کنند، یادآور شد: این در حالیست که هفته‌بازارها، دستفروشان و وانت‌بار‌ها به راحتی در حال فعالیت بوده و از پرداخت هرگونه مالیات معاف هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار