نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت به سوی اشرافی‌گری ضد ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۵۶۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 06 February 2018
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت به سوی اشرافی‌گری ضد ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم افتتاح ۸۵ پروژه سیگنال رسانی و جشن پوشش ۹۹ درصدی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی دیجیتال در همدان با تشکر از مدیران صدا وسیما گفت: رسالت شما در رسانه ملی بسیار خطیر است، زیرا تا چند سال پیش گلایه‌ها از وجود ۱۰ تا ۱۲ شبکه ضد ایرانی و اسلامی بود، ولی در حال حاضر بیش از ۲۵۰ شبکه بین المللی علیه نظام جمهوری اسلامی دروغ پراکنی می‌کنند و با جنگ نرم سعی در ایجاد انحراف در تحقق ارزش‌ها و بدبینی در مردم را دارند.

وی بابیان اینکه اگر با برنامه و قدرت و اقتدار پیش برویم این نقشه‌ها بی اثر خواهد شد، افزود: در حال حاضر در منطقه از موقعیت ویژه‌ای برخورداریم که این را مرهون اقتداری هستیم که از حضور مردم در کنار مسئولین ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با تاکید بر رسالت صدا وسیما، گفت: طی برنامه ششم توسعه موفق شدیم بودجه صدا وسیما را ۰.۷ درصد بودجه کل کشور تعریف کنیم و الزام به ۱۰۰ درصد تخصیص داشته باشیم.

وی بیان داشت: گرچه صدا و سیماامسال این بودجه را دریافت نکرد، اما مبلغ ۱۹۰۰ میلیون در لایحه دیده شده بود و ۲۵۰ میلیون دلار هم از حساب صندوق پیش بینی شده است که هنوز با رقم پیش بینی شده در برنامه ششم حدود ۵۰۰ میلیون تومان فاصله داریم.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: رسانه ملی در معرفی ضعف‌ها و کاستی‌ها باید نقش موثری داشته باشد گرچه بیشتر قدم‌هایی که برداشته می‌شوددر مسیر نورانی خدمت به مردم و رهنمود‌های رهبری است، اما در جا‌هایی نیز قدم‌هایی خوبی بر نداشته ایم که باید موردبازنگری قرار گیرد.

وی بابیان اینکه امروز در مجلس موفق شدیم صحنه‌هایی از ندانم کاری‌ها را اصلاح کنیم و در این زمینه چند حرکت بزرگ شکل گرفت، گفت: اول اینکه جمع بندی به سوی شفافیت بیشتر پیش می‌رود و توانستیم همه را متقاعد کنیم و به اجماع برسانیم که درآمد هدفمندی یارانه‌ها ۱۰۲ هزار میلیارد تومان است؛ قبلا اعلام شده بود که این درآمد ۳۶ هزار میلیارد تومان است و نتیجه گیری شده بود که نمی‌توانیم پرداخت یارانه‌ها را ادامه بدهیم.

حاجی بابایی اظهار داشت: در حال حاضر با این رقم می‌توانیم به همه یارانه پرداخت کنیم مگر کسی که با سند اثبات شود تمکن مالی دارد و به یارانه نیاز ندارد.

وی در این زمینه اشاره کرد: فاصله طبقاتی موجود در جامعه زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و لذا در این خصوص هم تلاش کردیم مصوباتی به نفع طبقاتی که حقوق کمتری می‌گیرند، داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تبیین موضوع گفت: کارمندی که یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد ۱۰ درصد افزایش سنواتی آن ۱۶۰ هزار تومان می‌شود و فرد دیگری ۳۰ میلیون می‌گیرد افزایش ۱۰ درصدش ۳ میلیون تومان شود، لذا مجلس قدم بلندی در این موضوع برداشت و حقوق‌های پایین از مالیات معاف شدند و مصوب شد که حقوق‌های پایین افزایش بیشتری داشته باشد و مالیات‌ها به تناسب حقوق افزایش یابد.

وی با تاکید بر اطاعت از دستور امام و رهبری در توصیه به برقراری عدالت، گفت: آخرین تیر افزایش قیمت حامل‌های انرژی با الزام به وجود مصوبه مجلس در افزایش قیمت‌ها خنثی شد.

حاجی بابایی نکته بعدی را تعریف دقیق مالیات‌ها برشمرد و گفت: مقدار زیادی از مالیات‌ها به سمت حقوق‌های بالا رفت.

وی در خصوص پاداش پایان خدمت کارکنان دولت نیز عنوان کرد: ظالمانه است اگر کسی ۳۰ سال خدمت کند و ۶۰ میلیون پاداش پایان خدمت بگیرد و فردی با همین مدت خدمت پاداش میلیاردی بگیرد که این‌ها اشتباهاتی بود که نیاز به اصلاح داشت و قدم‌های خوبی در زمینه اصلاح این موارد برداشته شد.

وی بابیان اینکه شهدا رفتند که در این کشور عدالت باشد، بیان داشت: حرکت به سوی اشرافی گری ضد ارزش‌های نظام است و در این راستا باید تمام امکانات بکار گرفته شود تا خدمات رسانی دولت بهتر صورت گیرد.

حاجی بابایی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه‌ها نیاز به کار جهادی دارد.

وی تاکید کرد: ملت ایران امروز در جهت عدالت اجتماعی حرکت می‌کنند و از قوای سه گانه نیز انتظار می‌رود برای مبارزه با بی عدالتی بپا خیزند.

وی با اشاره به اینکه در این نظام بستانکار اصلی مردم و رهبری و پاسخگو مجلس و دولت و قوه قضائیه است، افزود: امروز در این استان باید همه توان ما و مسئولین بکار گرفته شود و همه باید از صبح تا آخر شب کار کنند تا به مطالبات مردمی پاسخ دهند.

وی گفت: کسی که مسئول شود باید شبانه روز بالای سرمسئولیت خود باشد که اگر غیر از این باشد مانند آن است که جبهه جنگ را رها کرده و رها کردن سنگر جهاد انحراف از هدف و تسلط دشمن را درپی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار