وی به برگزاری «کرسی تلاوت» در ملایر ویژه دهه فجر اشاره کرد و افزود: نظر به رسالت اداره تبلیغات اسلامی در تبلیغ و ترویج فرهنگ تلاوت قرآن بین آحاد مختلف مردم، کرسی تلاوت در مسجد امام جعفر صادق (ع) در ایام دهه فجر و در شب ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 06 February 2018
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از فعالیت مستمر ۲۶ خانه قرآن روستایی و شهری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ ایرج یارمحمدی اظهار کرد: ۲۶ خانه قرآن روستایی و شهری به صورت فعال در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان مشغول به قرآن‌آموزی به علاقمندان به قرآن کریم هستند.

وی اظهار کرد: آموزش روخوانی و روانخوانی، مفاهیم قرآن کریم، تجوید قرآن کریم، حفظ و قرائت قرآن کریم و برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی را از جمله فعالیت‌هایی است که در این مراکز قرآنی انجام می‌شود.

آغاز ثبت نام آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظ قرآن

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ادامه از آغاز ثبت‌نام سیزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظ قرآن کریم خبر داد و گفت: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظ قرآن هر سال از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش کتبی این آزمون نیمه اول اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ و بخش شفاهی مردادماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: علاقمندان با حفظ ۳ جزء، ۵ جز، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم برای حضور در این آزمون قرآنی تا روز یکشنبه، ۲۷ اسفندماه سالجاری فرصت دارند تا با ورود به آدرس اینترنتی www.telavat.ir در آزمون دوره سیزدهم اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن نام‌نویسی کنند.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر یادآور شد: حافظان قرآن، مدرک درجه ۳ حفظ، معادل با مدرک لیسانس، حافظان ۲۰ جزء قرآن، مدرک درجه ۴ حفظ، معادل مدرک فوق‌دیپلم و حافظان ۱۰ جزء قرآن، مدرک درجه ۵ حفظ، معادل با دیپلم را دریافت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد امام جعفر صادق (ع) ملایر به مناسبت دهه مبارک فجر اشاره و خاطرنشان کرد: مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ومحفل انس با قرآن شب گذشته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور استاد غلامرضا فارسی و استاد احسان بیات دو نفر از قاریان برجسته کشوری در مسجد امام جعفر صادق (ع) ملایر برگزار شد.

یارمحمدی گفت: در این محفل نورانی اقشار مختلف مردم، روحانیت و جمعی از فعالان قرآنی شهر حضور داشتند و این مراسم به همت هیئت امنای مسجد، کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر، پایگاه مقاومت بسیج مسجد و مؤسسه قرآنی شمیم رحمت برگزار شد.

برگزاری «کرسی تلاوت» در ملایر

وی به برگزاری «کرسی تلاوت» در ملایر ویژه دهه فجر اشاره کرد و افزود: نظر به رسالت اداره تبلیغات اسلامی در تبلیغ و ترویج فرهنگ تلاوت قرآن بین آحاد مختلف مردم، کرسی تلاوت در مسجد امام جعفر صادق (ع) در ایام دهه فجر و در شب ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

یارمحمدی با بیان اینکه در این محفل قرآنی از نوای ملکوتی استاد غلامرضا فارسی از قاریان ممتاز کشوری استفاده خواهد شد، گفت: شرح و توضیح و بیان ترجمه آن آیات توسط حجت‌الاسلام مقدسیان برای استفاده عموم حضار در جلسه از دیگر برنامه‌های کرسی تلاوت است.

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر همچنین از اهدای ۲۵ جلد قرآن به خانه قرآن بقیه‌الله (عج) خبر داد و اظهار کرد: در راستای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه در مناطق روستایی و محروم، تعداد ۲۵ جلد قرآن کریم به این خانه قرآن اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار