وی با بیان اینکه ۶۵ درصد صورتحساب‌های صادره امسال محقق شد بیان کرد: حدود ۳۵ درصد بدون وصول مانده است.
کد خبر: ۵۶۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 06 February 2018
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه مصرف گاز همدان در بخش شهری ۱۴.۵ درصد کاهش یافت گفت: ۲۳۳۰ مشترک غیر دائم به مشترکان شرکت گاز افزوده شدند.

به گزارش تسنیم، محمد مهدی مهدوی صبح در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این ایام ۱۶ روستای جدید در استان همدان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند که ۸۵۰ خانوار روستایی به مشترکان گاز افزوده می‌شود.

وی افزود: شش روستا در شهرستان کبودراهنگ، هفت روستا در ملایر، دو روستا در فامنین و یک روستا در اسدآباد با اعتباری بالغ بر ۷۶ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسند ضمن اینکه عملیات اجرایی چهار روستای دیگر در نهاوند، ملایر و تویسرکان نیز آغاز می‌شود.

۱۰۱۳ روستا در همدان از نعمت گاز برخوردارند

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: تعداد روستا‌های گازدار استان به ۱۰۱۳ روستا ارتقا می‌یابد و ضریب نفوذ گاز به خانوار روستایی استان به ۹۹.۹ درصد ارتقا می‌یابد.

مهدوی با اشاره به اینکه امسال تمام روستا‌های واجد شرایط زیر پوشش شرکت قرار گرفتند بیان کرد: در استان ۱۰۴۳ روستای دارای سکنه داریم که ۹۴۱ روستا بالای ۲۰ خانوار ساکن و ۱۰۲ روستا نیز زیر ۲۰ خانوار ساکن دارد.

وی با اعلام اینکه ۲۴ هزار و ۸۷۰ روستا در کشور گازدار هستند عنوان کرد: ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی کشور به طور متوسط ۸۰ درصد و در استان همدان ۹۹.۹ درصد است که به مراتب از نفوذ کشوری بالاتر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه ۵۸۷ هزار و ۶۰۰ مشترک گاز در استان همدان وجود دارد که این میزان ۲.۶۷ درصد از سهم کشور را نشان می‌دهد اعلام کرد: همدان ۲.۷ درصد سهم شبکه‌های موجود گاز را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به میانگین مصرف روزانه کشور از گاز طبیعی گفت: این میزان در کشور ۶۸۰ میلیون متر مکعب است که این میزان در استان همدان در چند روز اخیر روزانه ۱۳.۷ درصد میلیون متر مکعب بوده است که سهم استان همدان از مصرف روزانه کشور دو درصد است.

مهدوی با بیان اینکه ۴۳ جایگاه CNG فعال در سطح استان همدان وجود دارد اظهار داشت: تأمین سوخت گاز فشرده طبیعی برای خودرو‌ها در این جایگاه‌ها به میزان روزانه ۳۸۰ تا ۴۸۰ هزار متر مکعب سوخت مصرف می‌شود که در کشور ۲۰ الی ۲۱ میلیون مترمکعب مصرف جایگاه‌ها در کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اعلام اینکه سه جایگاه در شهرستان‌های نهاوند و ملایر بدهکاران اصلی شرکت گاز همدان در این بخش محسوب می‎شوند، بیان کرد: مطالبات این جایگاه‌ها هفت الی هشت سال است که باقی مانده و تنها هنر ما این بوده که توانستیم مطالبات جاری را دریافت کنیم.

مهدوی با بیان اینکه این جایگاه‌ها متعلق به شهرداری‌های ملایر و نهاوند است، عنوان کرد: شرکت گاز استان همدان با جایگاه‌های خصوصی که به صورت خصوصی مدیریت می‌شوند مشکلی ندارد و مشکل اصلی شرکت گاز همدان با جایگاه‌های متعلق به شهرداری است.

بیشترین مصرف روزانه گاز همدان ۱۳.۷ میلیون مترمکعب بود

وی مطرح کرد: بیشترین مصرف روزانه استان را در دهم بهمن ماه امسال داشتیم که معادل ۱۳.۷ میلیون متر مکعب بوده است و در سال گذشته نیز بیشترین میزان مصرف معادل ۱۳ میلیون مترمکعب بوده است و می‌توان گفت: با وجود افزایش تعداد مشترکان بخش خانگی، روستایی و واحد‌های تولیدی و صنعتی این میزان مصرف در مقایسه با سال گذشته خوب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اظهار داشت: میزان مصرف روزانه کارخانه‌های سیمان ۲۰ الی ۲۱ هزار متر مکعب و مصرف نیروگاه مفتح به جای ۵.۵ میلیون مترمکعب در روز ۴۵۰ هزار متر مکعب است و امسال با وجود تمام محدودیت‌های تامین گاز در بخش صنعت و نیروگاه میزان مصرف در بخش نیروگاهی نسبت به سال قبل ۶.۳ درصد رشد داشته است.

۳۴ درصد مصرف گاز استان متعلق به نیروگاه مفتح است

مهدوی اعلام کرد: در مجموع در بخش صنایع و نیروگاه‌ها ۸.۲ درصد رشد مصرف را به نسبت مدت مشابه سال گذشته داشتیم و سهم نیروگاه از نظر مصرف امسال ۳۴ درصد از مصرف گاز استان است.

وی با بیان اینکه بخش صنعت و نیروگاه ۴۷ درصد مصرف گاز استان را دارد افزود: کارخانه‌های سیمان ۷.۳ مصرف استان را به خود اختصاص داده است، بخش روستایی ۱۲.۸ درصد مصرف استان را دارد که نسبت به سال قبل ۶ درصد کاهش مصرف در بخش روستایی را داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به سهم هر شهرستان از مصرف گاز استان بیان کرد: ۳۹.۵ درصد کل مصرف استان به شهرستان کبودراهنگ، ۱۸ درصد مصرف در شهرستان همدان، ۱۰.۲ درصد در ملایر، ۸.۹ درصد رزن، ۸.۲ نهاوند، ۷ درصد بهار، تویسرکان و اسدآباد هر یک ۳.۲ درصد و کمترین سهم مصرف گاز در استان با ۱.۷ درصد در فامنین بوده است.

مصرف گاز همدان در بخش شهری ۱۴.۵ درصد کاهش یافت

مهدوی اظهار داشت: با ۱۱۴۷ میلیون مترمکعب سهم مصرف در بخش شهری ۴۰ درصد مصرف استان در بخش شهری بوده که ۱۴ درصد کاهش مصرف را داشتیم و امسال ۲۴۱ واحد صنعتی، تولیدی کشاورزی را گازدار کردیم.

وی بیان کرد: امسال ۲۸۵۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز استان بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود دو درصد کاهش مصرف را داشتیم.

 مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه امسال برای توسعه و خدمات رسانی به مشترکین ۱۲۰ کیلومتر شبکه شهری و روستایی ایجاد شد افزود: همچنین در استان ۲۵۰۰ علمک جدید نصب، ۱۶ هزار و ۸۰۰ مشترک جدید افزوده شد و ۱۴ هزار و ۲۰۰ خانوار جدید به خانوار‌های گازدار افزوده و ۲۶ روستا نیز به روستا‌های گازدار اضافه شد.

۲۳۳۰ مشترک غیر دائم به مشترکان شرکت گاز افزوده شدند

مهدوی عنوان کرد: با اعلام قانون جدید گازرسانی در چند ماه اخیر به ۲۳۳۰ مشترک غیر دائم گازرسانی داشتیم که این تعداد شامل ساختمان‌هایی که ساخت و ساز داشتند، ساختمان‌هایی که در جوار تأسیسات بودند و توسعه شبکه می‌شود.

وی با بیان اینکه در همدان ۵ هزار و ۸۰۰ متر شبکه گذاری انجام شده که ۶ هزار و ۳۰۰ متر برای تامین گاز ساخت و ساز‌های غیر مجاز در همدان انجام گرفته و در مجموع ۵۱۰ علمک جدید نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: با توجه به وضع قانون استفاده مناطق مسکونی غیرمجاز از خدمات شرکت گاز باید گفت: اصل قانون در مورد مجازات است و بند ماده ۴ نیز به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز اشاره کرده و به دستگاه‌های خدمات رسان اعلام کرده که می‌توانند انشعاب رابه صورت غیر دائم به آن‌ها واگذار کنند و دستگاه‌های متولی نیز باید ظرف مدت ۳ سال نسبت به تعیین تکلیف این ساختمان‌ها اقدام کنند.

مهدوی اظهار داشت: برای لوله گذاری در شهر و روستا از سوی شرکت گاز باید متولی وجود داشته باشد که معبری را به ما معرفی کند تا لوله را در عمق ۱.۲ متری زمین کار بگذاریم، ولی مشکل ما این است که شرکت گاز خود مالک معابر و گذرگاه‌ها نیست و متولی به ما معبر عام را معرفی و یا تأیید نمی‌کند.

وی با اشاره به بیمه مشترکان خانگی گفت: سال گذشته ۵۰ تومان به ازای بیمه از مشترکان دریافت می‌شد و نرخ بیمه به ۱۰۰ تومان افزایش یافت و متناسب با آن تعهدات بیمه نیز افزایش یافت ضمن اینکه در قانون سال ۹۷ میزان پرداخت ماهیانه را از ۱۰۰ تومان به ۲۰۰ تومان افزایش داده‌اند.

شرکت گاز همدان ۱۷۵ میلیارد تومان مطالبات معوق دارد

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به وضعیت بدهی‌های این شرکت اعلام کرد: ۱۷۵ میلیارد تومان مطالبات معوق را دارد که جرأت ورود در خیلی از بخش‌ها را نداریم.

مهدوی تصریح کرد: ۶۲ میلیارد تومان بدهی معوق در بخش خانگی همدان، در بخش مراکز و مؤسسات دولتی ۱۱ میلیارد تومان و در بخش جایگاه‌های CNG ۲۲ میلیارد تومان بدهی معوق وجود دارد.

وی بدهی واحد‌های صنعتی به شرکت گاز را نیز حدود ۵۸.۶ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: بدهی واحد‌های تجاری به شرکت گاز ۵.۲ میلیارد تومان است، در بخش مراکز مذهبی و حسینیه‌ها ۱.۵ میلیارد تومان، ۵.۲ میلیارد تومان در بخش تجاری، در بخش آموزشی نیز ۵.۹ میلیارد تومان مطالبه و در بخش مراکز ورزشی ۸۵۰ میلیون تومان در بدهی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به عمده واحد‌های صنعتی بدهکار به شرکت گاز اظهار داشت: کارخانه سیمان نهاوند ۱۸.۲ میلیارد تومان، سیمان هکمتان و رزن ۱۰ میلیارد تومان، جایگاه CNG شهرداری نهاوند ۵.۸ میلیارد تومان و دو جایگاه CNG متعلق به ملایر نیز ۸.۵ میلیارد تومان بدهی معوق دارد.

مهدوی با اشاره به اینکه در مورد نیروگاه مفتح تهاتر انجام می‌شود اعلام کرد: پایگاه هوایی شهید نوژه که هر ساله به رقم آن‌ها افزوده می‌شود بیش از ۴ میلیارد تومان بدهی معوقه و کارخانه قند همدان نیز ۳.۵ میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکار است.

وی با اعلام اینکه ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی استان ۷۰ میلیارد تومان به شرکت گاز بدهی دارند افزود: با توجه به اهمیت واحد‌های تولیدی و صنعتی جرأت ورود و قطع گاز را نداریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اعلام کرد: در سال ۹۴ تعداد ۱۳۳۸ مورد اشتراک رایگان را در استان داشتیم که مبلغ آن ۲۳۵ میلیون تومان بود و در سال ۹۵ نیز تعداد ۱۰۷۸ مشترک رایگان بود و در ده ماهه امسال نیز ۹۰۳ اشتراک رایگان را با مبلغ ۲۱۸ میلیون تومان در استان داشتیم.

مهدوی با بیان اینکه ۳۱۰ میلیارد ریال امسال جذب بودجه عمرانی داشتیم گفت: گاز بهای ده ماهه همدان در بخش هدفمندی ۱۲۲ میلیارد تومان صورتحساب صادر شده که سهم تکلیفی ۵۵.۳ میلیارد تومان بوده است و در بخش ارزش افزوده و عوارض نیز در مجموع ۱۱.۴ میلیارد تومان در بخش مالیات و ۵.۷ میلیارد تومان در بخش شهرداری‌ها بوده است.

 امسال ۵ هزار تخلف از مشترکان شرکت گاز همدان کشف شده است

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد صورتحساب‌های صادره امسال محقق شد بیان کرد: حدود ۳۵ درصد بدون وصول مانده است.

مهدوی با اعلام اینکه امسال ۲ هزار و ۸۵ نانوایی در همدان رصد شدند گفت: ۱۳۸ مورد از این تعداد، کنتور را دستکاری کرده بودند و ۱۳۷ مورد آن عدم انطباق بوده است ضمن اینکه دو میلیون متر مکعب گاز در تعداد کنتور‌های دستکاری شده مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز همدان با اشاره به اینکه ۲۰۹ مورد از محاکم قضایی رای گرفته شد بیان کرد: ۲۲۸ مورد پرونده در مراجع قضایی تشکیل و امسال ۵ هزار تخلف از مشترکان شرکت گاز همدان کشف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار