گفتنی است؛ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی مصاحبه‌ای با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: در نشستی که نمایندگان ملایر و استاندار همدان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با، ولی الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی داشتند، مشکل شرکت کیان‌کرد مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۶۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 04 February 2018
طی چند روز گذشته کارگران شرکت کیان‌کرد ملایر برای سومین‌بار مقابل فرمانداری در راستای مطالبه ۶ ماه حقوق عقب افتاده خود تجمع کردند.

به گزارش ایسنا؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در سطح کشور ۵ کارخانه لاستیک‌سازی وجود دارد که یکی از تأمین‌کنندگان منسوجات و نخ تایر این کارخانجات، کیان‌کرد ملایر است، وجود و ادامه فعالیت این کارخانه را برای مدیریت شهرستان و استان حائز اهمیت دانست.

عبدالعظیم رضایی در این رابطه افزود: مالک این کارخانه یکی از بزرگترین سرمایه‌داران کشور است، این فرد قبلاً وام کلانی را از بانک سرمایه در شیراز دریافت و آن را تسویه کرده، اما به علت اختلافات حقوقی ایجاد شده، نام این فرد در لیست سیاه بانک مرکزی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های اخیر نمایندگان مردم ملایر در مجلس و شخص استاندار همدان، از طریق بانک مرکزی اثبات شد که مالک کیان‌کرد، بدهی‌اش را تسویه کرده و شرایط دریافت تسهیلات بانکی جدید را داراست.

رضایی با بیان اینکه مقرر شده است ۵ میلیارد تومان تسهیلات به این کارخانه تعلق گیرد، ادامه داد: یک ماه از حقوق عقب‌افتاده کارگران کیان‌کرد طی هفته گذشته پرداخت شد.

فرماندار ملایر افزود: متأسفانه شرکت کیان‌کرد ملایر، با وجود تمام توانایی‌های فنی و مدیریتی و آمادگی کامل برای تولید، چند صباحی است که از لحاظ تأمین سرمایه در گردش و پرداخت مطالبات به مشکل برخورده و همین امر موجب شده تا پرداخت حقوق کارکنان دچار وقفه شود.

وی با اشاره به اینکه اگر تسهیلات به موقع پرداخت شود کل معوقات و مطالبات کارگران این کارخانه پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: طی جلسه‌ای که با مدیرعامل کارخانه داشتیم مقرر شد نشست صمیمانه‌ای با کارگران داشته باشد و از ۱۴ بهمن‌ماه تولید کیان‌کرد مجددا آغاز شود چرا که اگر خط تولید بخوابد، به طور قطع مشکلات بیشتر خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر نیز علت چندین‌بار تجمع کارگران کارخانه کیان‌کرد ملایر را عدم دریافت ۶ ماه حقوق و ۲ سال عیدی خود عنوان کرد و به خبرنگار ایسنا گفت: درحال حاضر این کارخانه دارای ۲۱۸ نفر کارگر و پرسنل است.

داریوش صفاری افزود: با توجه به رایزنی انجام شده با مسئول شرکت، به تازگی یک‌ماه از حقوق معوقه پرداخت و قرار شد مابقی نیز پرداخت شود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی اختلاف حقوقی موجود بین مالک و سهام‌دار کارخانه با بانک است، ادامه داد: اگر این مشکل مرتفع شود، امکان پرداخت تسهیلات جدید به کیان‌کرد فراهم شده و به تبع آن مشکلات عدیده کارگران نیز مرتفع خواهد شد.

شرکت کیان‌کرد باید از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شود

گفتنی است؛ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی مصاحبه‌ای با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: در نشستی که نمایندگان ملایر و استاندار همدان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با، ولی الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی داشتند، مشکل شرکت کیان‌کرد مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه افزود: در این نشست نمایندگان ملایر و استاندار همدان ضمن تشریح مشکلات این شرکت و پیگیری و ارسال آن از اواخر سال گذشته به رئیس‌کل بانک مرکزی، تأکید کردند با وجود دستور رفع مشکل شرکت کیان‌کرد، هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی اظهار کرد: باید این واحد صنعتی از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شود تا بتواند از تسهیلات بانکی استفاده کرده و حقوق و مزایای کارکنان را پرداخت کند.

آزادیخواه افزود: در همین رابطه سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، معاون پارلمانی خود را مأمور پیگیری و حل مشکل شرکت کیان‌کرد کرد تا پیگیری‌های لازم برای رفع سریع این مشکل صورت گیرد.

اما هنوز مشخص نیست چرا پس از گذشت نزدیک به یک ماه هیچ‌کدام از این پیگیری‌ها و وعده‌وعید‌ها به نتیجه نرسیده و مشکلات و اعتراضات همچنان پابرجاست، چرا بانک مرکزی صدای کارگران کیان‌کرد را نمی‌شنود؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار