عابدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ حافظ کل در پایگاه نوژه تربیت شده است ادامه داد: ۲۰ حافظ ۱۵ و ۱۰ جزء، ۳۰ حافظ بالای ۱۰ و ۲۰ جزء و ۱۰ حافظ کمتر از ۱۰ جزء در روستا‌های این شهرستان تربیت شده است که «شاوه» به عنوان یکی از روستا‌های محروم کبودرآهنگ در حال حاضر دارای ۱۰ حافظ ۱۵ جزء است و این چیزی نیست جز یاری خداوند به یاری کنندگان دین خود.
کد خبر: ۵۶۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 04 February 2018
یک مربی فعال قرآنی عنوان کرد: سال ۹۲ با ورود به کبودرآهنگ کلاس‌های حفظ قرآن را برای نخستین بار در روستا‌ها فعال کردم که در حال حاضر حدود ۱۲۰ حافظ قرآن تربیت شده است که از این تعداد ۷ نفر حافظ کل قرآن هستند.

به گزارش ایکنا؛ فاطمه عابدی، مربی فعال قرآن اداره اوقاف کبودرآهنگ اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین فعالیت بنده اجرای طرح ملی تربیت حفاظ قرآنی در شهرستان است.

وی با بیان اینکه طرح ملی تربیت حفاظ در در پایگاه نوژه و برخی روستا‌های شهرستان، اجرایی می‌شود افزود: برگزاری کلاس‌های حفظ، روخوانی و تجوید ویژه دختران خردسال تا بزرگسال به صورت هفته‌ای دوبار در پایگاه و یک جلسه در هفته در روستا‌ها از جمله فعالیت‌های این حوزه است.

این مربی فعال قرآنی با بیان اینکه سالیان سال روستا‌های کبودرآهنگ از کلاس‌های حفظ قرآن محروم بوده‌اند اضافه کرد: از سال ۹۲ همزمان با ورودم از شیراز به این شهرستان کلاس‌های حفظ نه تنها در روستا‌ها بلکه در سطح شهرستان نیز دایر شد و می‌توان گفت: حدود ۴۰۰ قرآن آموز طی این ۵ سال در کلاس‌های حفظ اینجانب شرکت داشته‌اند.

عابدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ حافظ کل در پایگاه نوژه تربیت شده است ادامه داد: ۲۰ حافظ ۱۵ و ۱۰ جزء، ۳۰ حافظ بالای ۱۰ و ۲۰ جزء و ۱۰ حافظ کمتر از ۱۰ جزء در روستا‌های این شهرستان تربیت شده است که «شاوه» به عنوان یکی از روستا‌های محروم کبودرآهنگ در حال حاضر دارای ۱۰ حافظ ۱۵ جزء است و این چیزی نیست جز یاری خداوند به یاری کنندگان دین خود.

این حافظ قرآن با بیان اینکه با همکاری اداره اوقاف شهرستان، ۲۲ مربی قرآن تربیت شده است عنوان کرد: تربیت ۲۲ مربی قرآن طی دوره ۳ ماهه و اعزام برخی از آن‌ها به قم جهت گذراندن دوره‌های تخصصی و برگزاری یک دوره تربیت مربی خردسال جهت تدریس حفظ به خردسالان از دیگر برنامه‌های قرآنی انجام شده در کبودرآهنگ است.

معلم قرآنی که کلاس‌های حفظ روستا‌های کبودرآهنگ را پایه‌گذاری کرد

وی با بیان اینکه برخی حفاظ طی ۳ سال موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند ابراز کرد: آموزش حفظ قرآن برای مخاطبان به صورت حفظ صفحه‌ای به همراه تفسیر و معنی آیات است که با پایان هر جزء آزمون کتبی و شفاهی از فرد حاضر در دوره‌ها به عمل می‌آید.

این مقام آور مسابقات کشوری با بیان اینکه ۱۸ مربی خانم در بخش تربیت حفاظ فعال هستند گفت: ۴۰ بانوی کبودرآهنگی در پایگاه نوژه، ۱۰۰ قرآن آموز در ۸ روستا و ۲۰۰ خردسال در سراسر شهرستان مخاطبان اصلی طرح ملی حفظ قرآن هستند که خوشبختانه حدود ۱۲۰ حافظ یک جزء تا حافظ کل در این شهرستان تربیت شده است که بسیاری از آن‌ها در مسابقات استانی حائز رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند.

عابدی عنوان کرد: حضور قرآن در زندگی هر انسانی بی‌شک برکات بسیاری با خود به همراه دارد که من نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیستم، نزدیکی به خالق، دوری از فحشا و گناه، آرامش وصف ناشدنی، تقویت حافظه و تأثیرات مادی و معنوی بسیار که شاید ذکر آن در اینجا برای برخی مخاطبان امری زمان بر و خسته کننده باشد.

مسئولین به مسابقات ورزشی بیش از مسابقات قرآن اهمیت می‌دهند

این مربی فعال کبودرآهنگی با بیان اینکه موقوفات قرآنی در شهرستان کم است گفت: متأسفانه گویا برای مسئولین استانی و کشوری مسابقات ورزشی نسبت به قرآن در جایگاه بالاتری قرار دارد چرا که حمایت‌های مادی غیر قابل وصف به همراه اهدای جوایز آنچنانی به ورزشکاران در حوزه‌های مختلف ورزشی نسبت به برترین‌های قرآنی در مسابقات و برگزاری برنامه‌های قرآنی غیر قابل قیاس است.

وی ادامه داد: حال با وجود عدم حمایت مالی مسئولین و دولت مردان از فعالیت‌های قرآنی، تنها اجرای نیات واقفین و کمک‌های مردمی باقی می‌ماند که متأسفانه به دلیل عدم ترویج وقف‌های قرآنی درجامعه این مورد نیز کنار گذاشته می‌شود و تنها کمک‌های مردمی می‌ماند که آن نیز رقم بالایی نیست که بتواند مشکلات این حوزه را رفع کند.

این حافظ قرآن گفت: مسئولین کمترین کاری که می‌توانند انجام دهند سرکشی از جلسات و کلاس قرآنی است که با تأسف بسیار باید گفت: گویا این کار کوچک نیز از توان آن‌ها خارج است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار