مدیرکل گمرک استان همدان افزایش تعداد صادرکنندگان، درآمد‌های گمرکی و ارزش کالا‌های صادراتی را از موفقیت‌های گمرک همدان برشمرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۹ میلیارد تومان درآمد گمرکی وصول شده که ۸۳ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۵۶۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 04 February 2018
مدیرکل گمرک استان همدان افزایش تعداد صادرکنندگان، درآمد‌های گمرکی و ارزش کالا‌های صادراتی را از موفقیت‌های گمرک همدان برشمرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۹ میلیارد تومان درآمد گمرکی وصول شده که ۸۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش فارس، جمال خشوعی با اشاره به اینکه توسعه صادرات کالا‌های صنعتی در استان از مهم‌ترین اولویت‌ها محسوب می‌شود اظهار کرد: صنعتگران استان همدان باید کالا‌های خود را صادرات‌محور و براساس بازاریابی تولید کنند تا بتواند در بازار‌های جهانی رقابت کنند.

وی درباره صادرات موتور کولر آبی از استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۱۵ میلیون و ۷۹ هزار و ۹۱۲ دلار موتور کولر آبی به وزن ۳ هزار و ۲۷۶ تن از گمرک استان همدان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه صادرات موتور کولر آبی با اختصاص ۱۳ درصد از کل صادرات استان همدان به خود در رتبه دوم کالا‌های صادراتی همدان قرار دارد، گفت: این میزان کالا به کشور‌های عراق صادر شده است.

وی عنوان کرد: در مدت مشابه سال گذشته یک‌میلیون و ۷۶۲ هزار و ۹۱۸ دلار موتور کولر آبی از همدان به سایر کشور‌ها صادر شده که براساس آمار صادرات امسال ۷۵۵ درصد رشد را امسال شاهد هستیم.

خشوعی با بیان اینکه جذب حداکثری صادرکنندگان برای انجام صادرات از گمرک همدان یکی از اولویت‌های تعیین شده گمرک استان است، افزود: خوشبختانه تعدادی از صادرکنندگان بزرگ استان که در گذشته از سایر گمرکات امور صادراتی خود را پیگیری می‌کردند امروز برای انجام صادرات از گمرک همدان اقدام می‌کنند.

وی افزایش تعداد صادرکنندگان، درآمد‌های گمرکی و ارزش کالا‌های صادراتی را از موفقیت‌های گمرک همدان برشمرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۹ میلیارد تومان درآمد گمرکی وصول شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان با اعلام اینکه گمرک ملایر نیز روند رو به رشدی را نسبت به سال‌های قبل در پیش گرفته است، بیان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های انجام صادرات از گمرک ملایر به شکلی فراهم شده است تا صادرکنندگان کشمش و سایر اقلام دیگر حضوری در همدان نداشته باشند.

وی بیان کرد: همدان ظرفیت‌های بالایی در زمینه صادرات کالا دارد که باید تلاش شود با تقویت صادرکنندگان و تامین زیرساخت‌های صادراتی این ظرفیت بالقوه را بالفعل کرد.

خشوعی تصریح کرد: مسیر صادرات کالا برای تجار و صادرکنندگان می‌تواند هموارتر از وضعیت فعلی باشد، ولی برای رسیدن به این وضعیت نیاز است تا دستگاه‌های موثر و ذینفع ورود پیدا کنند در غیر این صورت نمی‌توان انتظار رفع مشکلات و بهبود وضعیت صادرات همدان را داشت.

وی عنوان کرد: گمرک استان همدان تمام تلاش خود را بر این داشته تا صادرکنندگان بدون دغدغه صادرات خود را انجام دهند و برای رضایت تجار اقداماتی از جمله راه‌اندازی پنجره واحد گمرکی، اعزام کارشناس به محل دپوی کالا و کاهش زمان ترخیص کالا‌های وارداتی انجام داده است.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی همچون امور مالیاتی، تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و بانک‌ها به گونه‌ای عمل کنند تا تجار و صادرکنندگان بیشتری میل و رغبت برای صادرات کالا از گمرک همدان داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار