کد خبر: ۵۶۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 04 February 2018
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: این استان در جذب اعتبارات طرح تسهیلات روستایی پیشتاز است و پرداخت این تسهیلات برای اولین بار است که در همدان کلید خورد.

به گزارش اداره روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان پور، افزود: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال، پیاده سازی برنامه‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی و توسعه روستاها، تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف از پرداخت تسهیلات روستایی توسعه اشتغال روستایی، بهبود وضعیت زندگی، پیشگیری از مهاجرت و هدایت سرمایه‌ها به سمت اشتغال مولد، استفاده بهینه از منابع و مزیت‌های روستاها، افزایش بازدهی، کاهش هزینه و هم افزایی در افزایش تولیدات بازار محور است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان ادامه داد: روستا‌های همدان دارای تنوع فرهنگی و اقلیمی است و می‌توان از ظرفیت‌های موجود بخوبی استفاده کرد و به عنوان یک فرصت مورد بهره برداری قرار داد.

وی اضافه کرد: برای توسعه روستا‌ها می‌توان به ظرفیت‌های بخش خدمات از قبیل: حوزه گردشگری و بوم گردی، فعالیت‌ها و سرمایه‌هایی نظیر صنایع دستی، فرش، سفال، مبل و منبت و طیفی از تولیدات باغی، کشاورزی و دامی توجه کرد و اشتغال و درآمدزایی لازم را ایجاد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: پرداخت تسهیلات در سه نرخ بهره، چهار درصدی برای روستا‌ها و عشایر مرزی، ۶ درصدی برای روستا‌ها و عشایر غیرمرزی و ۱۰ درصد برای تامین سرمایه کارگاه‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی روستایی و شهر‌های کمتر از ۱۰ هزار نفر صورت می‌گیرد.

توصیفیان گفت: مبلغ اعتبار تسهیلات روستایی استان همدان یک هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال است و توزیع تسهیلات اشتغال روستایی و سهمیه شهرستان‌ها براساس جمعیت روستایی و جمعیت بیکار شهرستان‌های همدان است.
گفتنی است سهمیه اشتغال در استان همدان در سال جاری ۱۹ هزار و ۹۸۰ نفر است که تا کنون حدود ۱۶ هزار نفر آن عملیاتی شده است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار