مدیر کل بنیاد شهید استان با بیان اینکه شهدا همواره با قرآن و اهل بیت (ع) مأنوس بوده‌اند ادامه داد: جهت زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ و سیره آن‌ها برگزاری جلسات قرآن توسط وارثان شهدا است که بی شک در رفتار‌های فردی و اجتماعی انسان‌های حاضر در جمع تأثیر گذار خواهد بود.
کد خبر: ۵۵۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 31 January 2018
 مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان عنوان کرد: دین یکی از عوامل مهم در شکل‌گیری فرهنگ یک جامعه است.

به گزارش ایکنا، ناصر عارف، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، سه شنبه ۱۰ بهمن ماه در مراسم افتتاحیه حسینه شهید شالی در منزل این شهید والا قدر در جمع همسران و مادران شهدا اظهار کرد: امیدواریم این انقلاب که به حد کمال و فرهیختگی خود دست یافته است در راستای اهداف بنیان‌گذار جمهور اسلامی روز به روز کامل‌تر و درخشان‌تر شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی خود است افزود: عدد ۴۰ در فرهنگ دینی و ملی ما جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان یک عدد کامل و تمام برای همگان به شمار می‌رود که امیدواریم با ۴۰ سالگی شدن انقلاب اسلامی شاهد ریشه دار شدن و محکم‌تر شدن آن در برابر ناملایمات روزگار باشیم.

عارف اضافه کرد: این انقلاب در راستای نهادینه کردن قانون الهی در جامعه صورت گرفت شهدا نیز در جهت استقرار دین اسلام در جامعه و ایجاد نظامی مبنی بر دین، از هستی خود گذشتند ما نیز باید ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم که برگزاری جلسات دعا و عزاداری اهل بیت (ع) نمونه‌ای از آن است.

مهترین عامل رسیدن شهدا به هدفشان؛ دل بریدن از تعلقات دنیوی بود

مدیر کل بنیاد شهید استان با بیان اینکه شهدا همواره با قرآن و اهل بیت (ع) مأنوس بوده‌اند ادامه داد: جهت زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ و سیره آن‌ها برگزاری جلسات قرآن توسط وارثان شهدا است که بی شک در رفتار‌های فردی و اجتماعی انسان‌های حاضر در جمع تأثیر گذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: در بحث عرفان، کسانی که به دنبال طی مسیر سیر و سلوک هستند به خوبی می‌دانند که مهترین عامل رسیدن به هدف دل بریدن از تعلقات دنیوی و ارتباط خالصانه با معبود است.

عارف یادآور شد: حاضران در جلسات قرآن در تعامل با همسایه، تربیت فزرندان، رفتا‌رهای فردی و اجتماعی حرکتی رو به جلو خواهند داشت و از انجام بسیاری از گناهان سرباز خواهند زد و دستاورد آموزه‌های دین که در قرآن به خوبی ذکر شده است توسط این بزرگواران به خوبی در زندگی آن‌ها نمود خواهد داشت.

مدیر کل بنیاد شهید استان گفت: کار ارزشمندی است که خانواده شهدا بخشی از منزل خود را جهت انجام برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و مذهبی به حسینیه شهید منظور تبدیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه دین یکی از عوامل مهم در شکل گیری فرهنگ یک جامعه است اظهار کرد: هویت ما از فرهنگ است و این فرهنگ است که ریشه در تاریخ دارد و حاصل عملکرد یک روزه یک جامعه نیست بلکه مجموعه‌ای از حوادث و وقایع همگی دست به دست یکدیگر داده تا فرهنگ یک ملت را شکل داده است.

عارف افزود: این ملت دو سرچشمه هویتی به نام‌های «فرهنگ دینی و ملی» دارد که جزء ارزش‌های مقدس اسلام به شمار می‌رود و برای تداوم راه شهدا می‌توان با برگزاری یادواره این عزیران، برپایی جلسات قرآن توسط وراث شهید، خدمت به خانواده شهید و ... بهره گرفت.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار