فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام ۷۷ باند توزیع و ترانزیت مواد مخدر و کاهش ۱۸ درصدی جرائم خشن و سرقت عنف در همدان طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ 30 January 2018
فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام ۷۷ باند توزیع و ترانزیت مواد مخدر و کاهش ۱۸ درصدی جرائم خشن و سرقت عنف در همدان طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش فارس، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح در جمع خبرنگاران با تبریک و تسلیت شهادت شهید شوهانی و تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار منافع خود را در خطر دید و در صدد نابودی آن برآمد، هرچند در صحنه بودن مردم، انقلاب را بیمه کرده و در آینده نیز بیمه می‌کند.

وی به بخشی از اقدامات، فعالیت‌ها و تلاش‌های پلیس طی ۱۰ ماه گذشته در استان همدان اشاره کرد و گفت: در حوزه طرح‌های اجرایی و عملیاتی بیش از ۲ هزار فقره طرح در استان اجرا شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: ۴۶۰ هزار تماس تلفنی توسط شهروندان با پلیس ۱۱۰ به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از ۴۶۰ هزار تماس ثبت شده، ۲۴۵ هزار تماس عملیاتی شده است، افزود: هشت درصد افزایش طرح‌های حضور در صحنه و عملیات نیز طی ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به مشارکت مردم در امر پیشگیری و امنیت، تصریح کرد: ۵ هزار نفر در قالب نگهبان محله، شبگرد و سرایدار به منظور پیشگیری و سهیم شدن مردم در امنیت، توسط پلیس پیشگیری ساماندهی شده است.

وی به تکمیل و ارسال به مراجع قضایی ۶۵ هزار فقره پرونده قضایی در کلانتری و پاسگاه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: ۵۶۹ هزار برگ، ابلاغ اوراق قضایی نیز طی این مدت در سطح استان ارائه شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان برخورد با اراذل و اوباش را یکی از موضوعات قابل توجه و خط قرمز پلیس دانست و خاطرنشان کرد: تعدادی از اراذل و اوباش در استان دستگیر و تعدادی از سابقه‌داران نیز زندانی شدند.

وی با اشاره به کشف و ضبط قریب به ۵.۵ تن انواع مواد مخدر طی عملیات‌های مختلف در استان در بحث مبارزه با مواد مخدر، یادآور شد: طی سه هفته گذشته در دو مرحله بیش از ۳۰ کیلوگرم هروئین و ۸۰۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک با استان‌های کرمانشاه و فارس کشف و ضبط شد.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد در استان، اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح‌های متعدد تاکنون ۷۷ باند در حوزه توزیع و ترانزیت مواد مخدر شناسایی و متلاشی شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار نفر مصرف‌کننده و توزیع‌کننده خرد نیز طی اجرای عملیات در استان دستگیر شدند، گفت: عمده دستگیرشدگان به کمپ‌ها و مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی شدند.

*تشکیل ۳۰۰ فقره پرونده در حوزه پلیس فتا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: در حوزه پلیس فتا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز ۳۰۰ فقره پرونده تشکیل و ۱۹۰ نفر مجرم با فعالیت در قالب مزاحمت و اخاذی در این حوزه شناسایی و دستگیر شد.

وی به اقدامات پلیس آگاهی طی ۱۰ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: ۳۰ باند سارقان در این حوزه متلاشی شد که اقدام به سرقت از منازل، مغازه، داخل خودرو و موتورسیکلت می‌کردند.

سردار کامرانی‌صالح تصریح کرد: خوشبختانه ۱۸ درصد جرائم خشن و سرقت عنف طی مدت مشابه کاهش داشته و در جرائم خرد مقداری افزایش گزارش شده است.

*تشکیل ۸۸ پرونده بالای صد میلیون تومان در جابجایی کالای قاچاق

وی با اشاره به اقدامات در حوزه کشف کالای قاچاق و مبارزه با ورود و توزیع کالای قاچاق، ادامه داد: ۲۴۳ عملیات در این راستا انجام، ۱۳۰ باند متلاشی و ۴ هزار نفر فعال در این خصوص شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: ۸۸ فقره پرونده بالای صد میلیون تومان در جابه‌جایی کالای قاچاق تشکیل شد که بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس راه و راهور با وجود افزایش ۱۰ درصدی تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی با حضور، پیگیری‌ها و اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز، کاهش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری را شاهد بودیم، یادآور شد: یک درصد نیز کاهش تصادفات فوتی برون‌شهری بوده است؛ در مجموع پنج درصد کاهش تصادفات فوتی در بخش‌های مختلف طی ۱۰ ماه گزارش شد.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به اقدامات در حوزه ۱۹۷، اظهار کرد: یک هفته در میان ارتباط مردمی به صورت چهره به چهره برقرار است و یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از شهروندان حضور یافته و به صورت میدانی مشکلات مطرح شد.

*ثبت ۳۱ هزار تماس در تلفن گویای ۱۹۷ همدان

وی تماس‌های ثبت شده در تلفن گویا ۱۹۷ را ۳۱ هزار تماس دانست و گفت: تماس‌ها در قالب پیشنهادات، انتقادات، شکواییه‌ها و تشویق و قدردانی‌ها بوده است؛ ۲۵ درصد افزایش تماس‌های تشویقی و تقدیر از پلیس توسط شهروندان بوده است.

فرمانده انتظامی همدان بیان کرد: در حوزه خدمات‌رسانی، بیش از ۶۶ هزار فقره صدور صدور گذرنامه با دو درصد افزایش، بیش از ۸۳ هزار فقره صدور گواهی‌نامه و در شماره‌گذاری و پلاک وسایط نقلیه نیز بیش از ۵ هزار فقره برای موتورسیکلت و ۱۱ هزار فقره برای خودرو انجام شد.

 وی در ادامه افزود: در اداره نظارت بر اماکن بیش از ۷ هزار فقره پرونده در خدمات‌رسانی به شهروندان نیز انجام شد.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به اقدامات در حوزه معاونت وظیفه عمومی، تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر دارای معافیت تحصیلی مورد رسیدگی قرار گرفت و در اعزام مشمولان نیز ۷ هزار نفر جذب و به مراکز آموزشی اعزام شدند.

وی به اقدامات در حوزه معاونت بهداشت و بهداری نیروی انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه نیز به ۱۰۹ هزار نفر برای خدمات درمانی، پزشکی و آزمایشی خدمات‌رسانی شد.

فرمانده انتظامی استان همدان با تقدیر از دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات آماری بیان شده یکی از موضوعات آگاه‌سازی و اقدامات موثر در حوزه پیشگیری است.

وی با تقدیر از نقش ارزنده رسانه در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی، یادآور شد: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی، می‌توانید ۶۰ درصد جرائم را کنترل کند.

سردار کامرانی‌صالح با بیان اینکه همکاران ما در آگاه‌سازی و مشاوره، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جلسه آگاه‌سازی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند، اظهار کرد: این جلسات در اماکن مختلف از مدارس، مساجد، ادارات و نهاد‌های دولتی، بازار و... بوده است و در مجموع ۳۰۰ هزار نفر مخاطب تحت آموزش و آگاه‌سازی قرار گرفتند.

وی با اشاره به برپایی ۶۲ نمایشگاه عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر در آگاه‌سازی به ویژه در قشر جوان، گفت: ۸۲ هزار برگ بروشور برای آگاه‌سازی در حوزه‌های مختلف توزیع و یک‌هزار پیام در قالب بنر در معابر عمومی و سطح شهر نصب شد.

*فعالیت ۴۵ مرکز مشاوره در کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و معاونت اجتماعی

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: ۴۵ مرکز مشاوره در سطح استان در کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و معاونت اجتماعی فعال است که بیش از ۶ هزار فقره پرونده مورد پیگیری قرار گرفت و ۵ هزار از این تعداد پرونده به مصالحه منجر شد.

وی با اشاره به مواجهه جامعه با رویکردی جدید در حوزه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، افزود: استفاده از IT و شبکه‌های اجتماعی اجتناب‌ناپذیر است لذا باید آگاه‌سازی، آموزش و نحوه صحیح استفاده از آن را به ویژه برای نسل جوان داشته باشیم.

سردار کامرانی‌صالح با بیان اینکه در صورت آموزش و آگاه‌سازی می‌توانیم از IT و شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و آسیبی در این خصوص نداشته باشیم، تصریح کرد: اگر در این حوزه دقت نکنیم آسیب قشر جوان بالا خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر شکل و شیوه‌ها از حوزه سنتی به صنعتی و مواد روان‌گردان تغییر یافته است، ادامه داد: آسیب و تخریب با توجه به این تغییر شیوه بالاست به طوری که ماده مخدر «گل» و «دستمال» با تخریب بالا از مواد صنعتی است که دسترسی و نوع استفاده از آن نیز بسیار سهل و آسان شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: با استفاده از تبلیغ تمام آموزش‌ها از طریق اینترنت و فضای مجازی، مواد مخدر بسیار سهل از این طریق تهیه و توزیع می‌شود و آنچه می‌تواند نجات‌دهنده باشد آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی است.

وی با بیان اینکه آنجا که می‌گویند آغاز اعتیاد از سیگار است با توجه به تغییر شکل و شیوه از مواد مخدر سنتی به صنعتی درست است، یادآور شد: همان ماده مخدر «گل» با به کار گرفتن در سیگار منجر به اعتیاد فرد می‌شود که جوانان ما اکثراً از این موضوع اطلاع ندارند.

سردار کامرانی‌صالح با تأکید بر اینکه برای آگاه‌سازی و تفهیم موضوعات به ویژه در نسل جوان، هنرمند و مهارت می‌خواهیم، اظهار کرد: اینکه با چه زبانی جوانان را آگاه کرده و موضوعات را تفهیم کنیم که اثربخش باشد مهم است، زیرا اثر تخریبی دستمال از ۱۰۰ تا ۸۰۰ برابر از حشیش قوی‌تر است.

*بخشودگی غیبت مشمولانی که تا ۲۲ بهمن خود را معرفی کنند

وی در ادامه با بیان اینکه مشمولان غایبی که تا ۲۲ بهمن ماه خود را معرفی کنند تمام غیبت آن‌ها بخشیده خواهد شد، گفت: این خبر خوبی برای مشمولانی است که تاکنون به هر دلیلی نتوانسته‌اند به موقع برای اعزام به خدمت خود را معرفی کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگر سخنانش خواستار پیگیری خبر‌ها از طریق معاونت اجرایی از سوی رسانه‌ها شد و بیان کرد: پیگیری صحت و سقم خبر‌های منتشر شده از طریق معاونت اجتماعی مدنظر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز دشمن در شبکه‌های اجتماعی در قالب عملیات روانی بر باور‌های دینی و افکار جامعه کار می‌کند، افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران سربازان حوزه جنگ نرم پیشقراول در این حوزه و سهیم در امنیت هستند و با قلم‌زنی ماهرانه و واقعی نقش مهمی در عدم نشر اکاذیب و بالا بردن احساس امنیت دارند.

سردار کامرانی‌صالح با تأکید بر اینکه احساس امنیت بالاتر از امنیت است، تصریح کرد: بسیاری از مردم، دستگاه‌ها، اعضای شورای تأمین و نهاد‌های مسوول می‌توانند در این امر دخیل باشند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که تعداد دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر در همدان چه تعداد بوده است، گفت: بیش از ۹۷ درصد از دستگیری اغتشاشات در قالب مطالبه گرانی و... بود و در پشت صحنه تنها دو تا سه درصد بودند که از قبل برنامه‌ریزی داشتند که در این مورد نقشه دشمنان بود که موج سواری کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: تقریباً تمام دستگیرشدگان آزاد شدند و عوامل اصلی باقی ماندند که آمار دقیق در اختیار دستگاه قضاست، ضمن اینکه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر دستگیر شده، به مرور آزاد شدند که جزو فریب‌خوردگان بودند.

وی در بخش دیگر از سخنانش افزایش سرقت در شهرستان‌ها را واقعی ندانست و یادآور شد: در سطح کشور از لحاظ موضوعات سرقتی جزو استان‌های مطلوب هستیم و استان همدان امن است.

سردار کامرانی‌صالح با بیان اینکه ۷۵ درصد وقوع سرقت‌ها در مرکز استان است، اظهار کرد: ۱۰ تا ۱۲ درصد در ملایر، پنج تا ۶ درصد در اسدآباد و نهاوند بوده و سایر مراکز ۱.۵ تا دو درصد است.

وی با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد موتورسواران کیف‌قاپ در استان دستگیر می‌شوند، گفت: در استان موردی نداریم که اقدامی انجام شده و شناسایی و دستگیر نشوند.

فرمانده انتظامی استان همدان در خصوص فعالیت پلیس افتخاری نیز بیان کرد: تعدادی در قالب پلیس افتخاری در مرکز استان و شهرستان‌ها همکاری می‌کنند که همکاری آن‌ها بیشتر در حوزه اطلاع‌رسانی است.

وی با اشاره به حضور پلیس افتخاری امنیت در طرح محله محوری، افزود: معتمدین محلات، بسیج و پایگاه بسیج در این طرح حضور دارند که سپاه برنامه‌ریزی برای امنیت محله محوری داشته و هماهنگی‌های اولیه برای همکاری در این خصوص انجام شده است.

سردار کامرانی‌صالح در خصوص پاک‌سازی نقاط آلوده نیز تصریح کرد: پاکسازی نقاط آلوده در دستور کار است و تعدادی نیز در این خصوص دستگیر و به دستگاه قضا و کمپ‌ها معرفی شدند.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات در جامعه اعتیاد است، ادامه داد: در چرخه بهبود معتادان، بخشی از موضوعات و مولفه‌های اثرگذار وجود دارد که مشکلات و موانع موجب عدم تکمیل چرخه می‌شود و نقش خانواده در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: معتادان پس از معرفی به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ و طی دوره درمان پاک می‌شوند، اما با توجه به بحث اشتغال و مواردی از این دست نمی‌توانند مشغول شوند و دوباره به چرخه اعتیاد برمی‌گردند.

وی با تأکید بر اینکه نقاط آلوده و مناطق مورد نظر به صورت مستمر رصد و پاکسازی می‌شود، یادآور شد: بررسی و پاکسازی مناطق آلوده با توجه و دقت در دستور کار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار