دبیر جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: به معنای واقعی می‌توان گفت: حزب سیاسی در استان همدان وجود ندارد و در این دولت مقدار فعالیتی که در گذشته بوده هم کم شده است و احساس یأس و ناامیدی در رسیدن به اهداف در احزاب وجود دارد.
کد خبر: ۵۵۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 22 January 2018

مسؤولان همدان به ظاهر نقدپذیرند، اما کاری نمی‌کنند/ در همدان چیزی به اسم حزب سیاسی نداریم/ احساس یأس در بین احزاب کشور موج می‌زند

دبیر جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: به معنای واقعی می‌توان گفت: حزب سیاسی در استان همدان وجود ندارد و در این دولت مقدار فعالیتی که در گذشته بوده هم کم شده است و احساس یأس و ناامیدی در رسیدن به اهداف در احزاب وجود دارد.

 به گزارش فارس، محمدرضا غلامی‌پاک در تبیین واژه «نقد»، اظهار کرد: همان‌طوری که در احادیث و روایات داریم، نقد موجب رشد و پیشرفت هر اجتماعی می‌شود، اما این مهم باید بر اساس واقعیت‌های موجود و با هدف اصلاح امور باشد، این نوع از نقد، منصفانه و صادقانه است.

وی با اشاره به اینکه اگر نقد همراه غلو و بزرگ‌نمایی و دور از واقعیات باشد دیگر نقد نیست بلکه تخریب است، افزود: آن چه باعث پیشرفت هر اجتماعی می‌شود نقد سازنده است که معتقدیم باید در جامعه شکل گیرد.

دبیر جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی شهرستان همدان ضمن اشاره به این موضوع که اگر نقد نباشد جامعه اصلاح نمی‌شود، بیان کرد: بر اثر نقد است که اشکالات جامعه برطرف شده و نقاط ضعف رفع می‌شود و بعد از آن نقاط قوت رشد کرده و تقویت می‌شود.

وی در خصوص شاخص‌های نقد سازنده، تاکید کرد: نقد سازنده باید از روی دلسوزی؛ با هدف امر به معروف و نهی از منکر؛ همراه با ارائه راهکار و جلوگیری از به خطا رفتن فرد و جریانی باشد که نقد می‌کنیم.

غلامی‌پاک با اشاره به اینکه متاسفانه دولت و مسؤولان نقدپذیر نیستند و نمی‌خواهند بپذیرد که نقدپذیر هم نیستند، عنوان کرد: مسؤولان در شعار‌ها به خوبی حرف می‌زنند، زمانی که صحبت می‌کنند تنها از پذیرش نقد حرف می‌زنند حتی کار به جایی می‌رسد که سخن از نقد معصومان به میان می‌آید، اما در عمل می‌بینیم برعکس گفته‌های خود عمل می‌کنند.

وی در خصوص وضعیت نقدپذیری مسؤولان در استان، گفت: به ظاهر همه از این مهم استقبال می‌کنند، اما عملی که باید بعد از نقد انجام شود، را شاهد نیستیم، می‌توان گفت: استان ما تقریبا راکد و بی‌روح است و از هر لحاظ از جمله سیاسی، روحی در استان همدان وجود ندارد.

دبیر جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی شهرستان همدان ادامه داد: مردم باید زنده و پویا به دنبال مطالبات خود باشند، اما یک حالت کسلی و بی‌روحی به وجود آمده است؛ انگار می‌دانند نقد هیچ اثری ندارد و خود به خود نقد نمی‌کنند.

وی در خصوص وضعیت فعالیت احزاب در استان همدان خاطرنشان کرد: به معنای واقعی می‌توان گفت: حزب سیاسی در استان همدان وجود ندارد و در حال حاضر احساس یأس و ناامیدی در رسیدن به اهداف در بین احزاب احساس می‌شود.

غلامی‌پاک تصریح کرد: در دولت‌های گذشته جریان رقیب دولت خیلی فعال بودند، اما همان‌ها هم الان می‌بینیم با اینکه در گذشته کار‌های زیادی می‌کردند، الان ساکت هستند و از فعالیت‌های سیاسی خود به خاطر رعایت حال دولت کوتاه آمده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر واقعا می‌خواهیم کشور و استان رشد کند باید به دنبال نقد باشیم، مطرح کرد: نقد یک اصطلاح امروزی و در اصل همان امر به معروف و نهی از منکر است که انجام آن بر همه ما واجب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار