کد خبر: ۵۵۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 17 January 2018

صنعت کفش همدان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد

مقدمه:

تولیدی کفش پاسارگاد همدان یکی از برند‌های معروف و مطرح در صنعت کفش کشور است و با حضور در نمایشگاه‌های تخصصی صنعت کفش توانسته به‌عنوان یکی از معتبرترین برند‌های صنعت کفش کشور خود را مطرح نموده و با تولید و عرضه کفش‌های زنانه در تأمین نیاز کشور نقش ایفا می‌نماید.

سعید بابایی مدیر تولیدی کفش پاسارگاد همدان با داشتن ۳۴ سال به‌عنوان یکی از فعالان و تولیدکنندگان موفق صنعت کفش کشور به‌حساب می‌آید و سالانه بیش از ۲۰۰ هزار جفت کفش تولید می‌کند و با بیش از ۴۲۰ مدل توانسته برای بیش از ۵۰ نفر به‌طور مستقیم و ۱۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی نماید.

خبرگزاری تابناک همدان به‌منظور آشنایی بیشتر گفتگویی اختصاصی با ایشان ترتیب داده است که ماحصل آن تقدیم خوانندگان محترم می‌گردد:

مدیر تولیدی کفش پاسارگاد همدان، گفت: صنعت کفش همدان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد.

به گزارش تابناک: سعید بابایی با اعلام مطلب فوق در گفتگو اختصاصی با خبرنگار تابناک همدان، افزود: صنعت کفش همدان به‌عنوان یک صنعت قدیمی با استادکاران توانمند با حمایت‌های مسئولان کشور و استان در مسیر پیشرفت و توسعه قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه، فعالان صنعت کفش همدان هم همچون سایر شهر‌های کشور با مشکلات عدیده‌ای فراوانی گریبان گیر هستند و باوجودآن از روی عشق و علاقه در حال تلاش و کوشش می‌باشند؛ تصریح کرد: الحمدالله تولید کفش در شهر همدان در سال‌های اخیر رونق گرفته است و صنعت کفش همدان توانسته در کنار شهر‌های تبریز و تهران حرفی برای گفتن داشته باشد.

مدیر تولیدی کفش پاسارگاد همدان با تأکید بر اینکه؛ در وضعیت فعلی باید به سمت صادرات بریم و چاره‌ای جز آن‌هم نداریم، اضافه کرد: به دلیل هزینه‌های جاری بالا در ایران کفش‌ها باقیمت تمام‌شده بالا تولید می‌شوند و یک تولیدکننده هزینه‌هایی شامل مالیات، بیمه، برق، گاز، عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده را می‌پردازد و این هزینه‌ها را در قیمت تمام‌شده کفش تولیدی اعمال می‌کند و به همین دلیل کفش تولیدی در ایران بالا است.

بابایی، خاطرنشان کرد: اگر دولت با حذف و یا کاهش این هزینه به کمک تولیدکنندگان بیاید آن‌وقت شاهد رونق بیشتر این صنعت و به‌تبع آن توان رقابت با رقبای خارجی و به دنبال آن صادرات را خواهیم داشت و در وضعیت فعلی صنعت باید به سمت صادرات بریم و چاره‌ای جز آن‌هم نداریم.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه، برای توسعه و رونق بیشتر صنعت اصیل و دیرینه همدان نیازمند همت همه مسئولان امر و حمایت واقعی دولت هستیم؛ گفت: علی‌رغم حمایت‌هایی که از سوی اتحادیه صنف کفش و مسئولان استان در سال‌های اخیر نسبت به این صنعت صورت گرفته است، این حمایت‌ها ناکافی بوده و نیازمند حمایت بیشتر هستیم تا بتوانیم این صنعت را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهیم و الحمدالله پتانسیل و توانمندی لازم برای توسعه و پیشرفت نیز در این صنعت وجود دارد.

 

صنعت کفش همدان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار