معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر مطرح کرد
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به مشکلات موجود در صنعت برق در سال گذشته از وجود ریزگرد‌های خوزستان و ریزش برف در شمال کشور به عنوان دو مشکل بزرگ یاد کرد و بیان داشت: امسال با فعالیت‌های صنعت برق پایداری شبکه بسیار بهتر از سال گذشته بوده و تاکنون مشکلی در حوزه برق خوزستان و شمال کشور نداشتیم.
کد خبر: ۵۵۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 17 January 2018

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه میزان تلفات شبکه توزیع برق کشور ۱۰.۶ درصد است، گفت: می‌توان سهم تلفات کشور را به ۷ درصد در سال‌های آینده رساند.

به گزارش تابناک همدان، محمدرضا حقی‌فام در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تبیین رسالت و راهبرد‌های اساسی صنعت برق اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های اساسی صنعت برق افزایش قابلیت اطمینان و کاهش میزان خاموشی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از نظر قابلیت اطمینان و میزان خاموشی به ازای هر مشترک ۲.۵۴ دقیقه خاموشی داشتیم، گفت: در طول سال گذشته ۹۵۰ دقیقه به ازای هر مشترک خاموشی داشتیم که این میزان از نظر استاندارد قابل قبول است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به مشکلات موجود در صنعت برق در سال گذشته از وجود ریزگرد‌های خوزستان و ریزش برف در شمال کشور به عنوان دو مشکل بزرگ یاد کرد و بیان داشت: امسال با فعالیت‌های صنعت برق پایداری شبکه بسیار بهتر از سال گذشته بوده و تاکنون مشکلی در حوزه برق خوزستان و شمال کشور نداشتیم.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که در طول سال میزان خاموشی به ازای هر مشترک را ۲۰۰ دقیقه کاهش دهیم تا میزان خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال به ۷۰۰ دقیقه برسد که با استاندارد‌های جهانی در حال مطابقت است و نشان می‌دهد که صنعت برق در حال پایدار کردن شبکه خود است.

حقی‌فام مقاوم سازی شبکه را یکی دیگر از راهبرد‌های و فعالیت‌های مهم صنعت برق برشمرد و بیان داشت: متاسفانه کشور ما در معرض پدیده‌های طبیعی قرار دارد و اکنون کار‌هایی در راستای مقاوم‌سازی در حال انجام است که از استان‌های تهران و شمال آغاز شده است.

* تشکیل کمیته مقاوم‌سازی شبکه‌های توزیع در کشور

وی با تاکید بر ضرورت مقاوم‌سازی شبکه توزیع برق در مقابل پدیده‌های طبیعی از قبیل: سیل، زلزله و... تصریح کرد: کشور ما همواره در معرض خطرات احتمالی سیل، زلزله، ریزگرد و... قرار دارد، بنابراین مقاوم‌سازی شبکه توزیع در مقابل این خطرات ضروری است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به تشکیل کمیته مقاوم‌سازی شبکه‌های توزیع در کشور عنوان کرد: لازم است بررسی‌ها در احتمال بروز آسیب در شبکه توزیع همدان صورت گیرد و اعتبارات کافی تخصیص یابد چراکه وظیفه داریم آن‌ها را تامین اعتبار کرده تا بتوانیم به شبکه مقاوم تبدیل و از مشکلات احتمالی پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه میزان تلفات شبکه توزیع برق کشور ۱۰.۶ درصد است، گفت: با توجه به سیاست کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی و تامین اعتبارات در حوزه برق می‌توان سهم تلفات کشور را به ۷ درصد در سال‌های آینده رساند.
در بخش تلفات به ازای یک درصد کاهش تلفات ۲۵۰ میلیارد تومان از اتلاف منابع ملی جلوگیری کرده‌ایم و این میزان بدون در نظر گرفتن سوخت است که با لحاظ آن به دو برابر می‌رسد.

حقی‌فام از مدیریت مصرف به عنوان یکی دیگر از اهداف و رسالت شرکت توزیع نیروی برق نام برد و بیان داشت: شدت مصرف انرژی ما در کشور ۳ برابر متوسط دنیا است که زیبنده ما نیست و باید تلاش کرد تا شدت انرژی را کاهش داد.

*کاهش ۴ هزار و ۶۰ مگاوات پیک بار برق کشور

وی با بیان اینکه در زمینه کنترل پیک بار توانسته‌ایم ۴ هزار و ۶۰ مگاوات کاهش پیک را توسط صنعت توزیع داشته باشیم، گفت: علاوه بر این ۱۰ هزار میلیارد تومان موفقیت در بخش نیروگاهی نیز داریم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در ادامه با تاکید بر ضرورت وصول مطالبات برق عنوان کرد: با وجود اینکه وظیفه ذاتی ما خدمت‌رسانی به دیگر صنایع است، اما بر وصول مطالبات تاکید داریم چراکه اگر حجم سرمایه‌گذاری‌های این بخش کاهش یابد تامین منابع در کوتاه مدت نمی‌تواند جبران سرمایه‌گذاری باشد.

وی اضافه کرد: در وصول مطالبات با مشکلاتی مواجه هستیم که نیازمند حمایت و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

حقی‌فام با بیان اینکه در بحث هدفمندسازی شبکه برنامه‌ریزی وسیعی کرده‌ایم، افزود: امیداریم کنتور هوشمند را در مشترکین پر مصرف گسترش دهیم تا شاهد کاهش مصرف باشیم.

* وجود نیروی انسانی مناسب زیربنای تمام توسعه‌ها

وی افزایش ایمنی مردم را به عنوان خطر قرمز شرکت توزیع نیروی مصرف برق عنوان کرد و بیان داشت: باید استاندارد‌ها را در حوزه ایمنی شرکت‌های توزیع افزایش دهیم تا مشکلی برای کارکنان به وجود نیاید.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه صنعت برق یک صنعت خودگردان است، یادآور شد: این صنعت تامین کننده منابع مالی برای بخش‌های دیگر کشور به شمار می‌رود و نیازمند پایداری اقتصادی است.

وی با اشاره به راهبرد جدید وزیر نیرو و تاکید ایشان بر خصوصی‌سازی شرکت‌های توزیع برق عنوان کرد: در این صورت میزان هزینه‌ها کنترل و بهره‌وری افزایش می‌یابد.

حقی‌فام با بیان اینکه زیربنای تمام توسعه‌ها وجود نیروی انسانی مناسب است، خاطرنشان کرد: وجود نیروی با انگیزه و متعهد به کار در رسیدن به اهداف توانیر بسیار موثر است و باید همگرایی را تقویت و خود را به عنوان چرخ دنده‌های سیستم تصور کنیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و تلاش‌های حاجی رضا تیموری در زمان تصدی مدیرعاملی شرکت توزیع نیروی برق همدان و با بیان اینکه مهندس شهیدی نیز از نیرو‌های توانمندی است، یادآور شد: شرکت توزیع همدان کمترین حاشیه‌ها را در کشور داشته و یک مجموعه بسیار خوب و منسجم است.

*برگزاری سالیانه ۲۶ هزار نفر ساعت کلاس‌های آموزشی

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت ۱۲ ساله خود در شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: تا به امروز حدود ۲۴ سال در ۷ دولت مختلف در شرکت توزیع برق مسئولیت داشتم که هیچ گاه فعالیتم رنگ و بوی سیاسی نداشته است.

حاجی رضا تیموری با بیان اینکه فعالیت و تلاش در شرکت توزیع برق یک خدمتی فراگیر است که تمام گروه‌ها و حزب‌ها را شامل می‌شود، گفت: ماحصل زحمات کارکنان شرکت توزیع نیروی برق همدان در ارزیابی‌ها همواره نمره عالی و مورد عنایت مسئولین نظام بوده است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون در ارزیابی عملکرد سالیانه در جشنواره شهید رجایی، عنوان برتر و عالی از آن شرکت برق بوده است، افزود: حمایت و پشتیبانی دولت‌ها موجب شد خدمتگزاری ما شایسته و بهتر باشد.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در زمان تصدی عنوان کرد: در بین دستگاه‌های اجرایی استان در ارزیابی‌ها همواره رتبه نخست را کسب کردیم.

تیموری با تاکید بر ضرورت تقویت نیروی انسانی شرکت از آن به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد تحول، بقای سازمان و رسیدن به اهداف و رسالت‌های مورد نظر یاد کرد و بیان داشت: آموزش و بهسازی نیروی انسانی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و یکی از روش‌های توسعه منابع انسانی است.

وی با بیان اینکه تاکنون سالیانه حدود ۲۰ تا ۲۶ هزار نفر ساعت کلاس‌های آموزشی برگزار شده است، تصریح کرد: با توجه به اهداف، استراتژی‌ها و راهبرد‌های تدوین شده و بر اساس چشم انداز شرکت در تلاش برای دستیابی به سه شرکت موفق برق کشور بودیم که در نهایت حاصل شد.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه مصرف برق استان رو به کاهش بوده است، افزود: تلفات انرژی استان به ۱۰.۷ رسیده که با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال ۹۶ به ۱۰ درصد می‌رسد.

* تلفات انرژی استان همدان به ۱۰.۷ درصد در سال ۹۵ رسید

وی با بیان اینکه در راستای مأموریت شرکت هدفگذاری شده که تعداد خاموشی‌ها و انرژی توزیع نشده کاهش یابد، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این مهم تحقق یافت که در نتیجه آن برق مستمر و با قابلیت اطمینان بالا تحویل مشترکان می‌شود.

تیموری به تلاش‌های صورت گرفته در راستای تحقق آرمان و ماموریت‌های تعیین شده شرکت به لحاظ کردن ارزش‌های اخلاقی اشاره و بیان کرد: در این صورت بهره‌وری اقتصادی و سطح رضایتمندی مشترکان و متقاضیان ارتقاء و پایداری فنی شبکه‌های توزیع با اجرای عملیات مرتبط با توسعه و بهره‌برداری با اصول مهندسی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تلفات انرژی در استان از ۲۲.۶ درصد در سال ۸۶ به ۱۰.۷ درصد در سال ۹۵ رسیده است، تصریح کر د: در راستای کاهش تلفات و جلوگیری از پرت انرژی اقداماتی همچون جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز، نصب ترانس‌های کم تلفات و کم ظرفیت و حذف شبکه فشار ضعیف، تعویض لوازم اندازه گیری معیوب، تعویض و نصب حدود ۳۵۰ هزار دستگاه لوازم اندازه گیری دیجیتال و استفاده از کابل خودنگهدار انجام شده است.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در ادامه با اشاره به اهمیت انرژی عنوان کرد: انرژی در حیات اقتصاد صنعتی و جوامع، نقش زیربنایی را ایفا می‌کند و هرگاه انرژی به مقدار کافی و به موقع در دسترس باشد توسعه اقتصادی نیز میسر خواهد شد.

*اجرای ۳۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان همدان

وی با بیان اینکه صنعت برق یکی از حیاتی‌ترین صنایع کشور محسوب می‌شود بر صرفه جویی در مصرف آن تاکید و بیان کرد: صنعت برق به عنوان صنعتی زیربنایی در توسعه اقتصادی و رفاه جوامع نقش مهمی دارد و بقا و پایداری شبکه برق استمرار و برقراری انرژی الکتریکی برای مصارف مختلف جامعه از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است بنابراین باید در مصرف آن صرفه جویی کرد.

تیموری با تاکید بر مدیریت مصرف برق از آن به عنوان کارآمدترین ابزار در پایداری و بهره‌ورسازی توسعه بخش‌های تولید، اشتغال و مصرف انرژی الکتریکی یاد کرد و ادامه داد: باید با ترویج فرهنگ صحیح مصرف هزینه‌ها را کاهش داد.

وی در خصوص دیگر اقدامات اثرگذار در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: کنترل پیک بار استان، ترویج فرهنگ مدیریت مصرف، برگزاری همایش با فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات و اصناف با محوریت بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی، اجرای طرح آموزش مدیریت مصرف در مدارس و کودکستان‌ها، تقدیر از مدیران ادارات برتر در صرفه جویی، جذب سرمایه گذاران، اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی و کسب رتبه برتر در استان در سال ۹۵ و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای اصلاح ساختار‌های شبکه برق از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افتتاح دو نیروگاه خورشیدی طی دهه فجر امسال خبر داد و بیان داشت: نیروگاه‌های خورشیدی و استفاده از انرژی‌های پاک به عنوان دیگر اقدامات اثرگذار است به طوری که تاکنون ۳۵ مگاوات اجرا شده و ۱۰۰ مگاوات در دست اجراست.

* حضور سرمایه‌گذار برای احداث ۴۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در همدان

وی اضافه کرد: حضور سرمایه‌گذار برای احداث نیروگاه تا ۴۰۰ مگاوات در سطح استان از دیگر اقدامات است.

تیموری از احداث مولد‌های مقیاس کوچک برای تأمین برق مورد نیاز و در راستای پدافند غیرعامل به عنوان یکی دیگر از اقدامات برجسته شرکت توزیع برق همدان یاد کرد و بیان داشت: طول خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف طی ۱۲ سال از ۱۳ هزار و ۳۴۷ کیلومتر و ۱۸ هزار و ۱۲۲ کیلومتر رسیده و به طور متوسط سالیانه ۴۰۰ کیلومتر شبکه احداث شده است.

وی ادامه داد: تعداد ترانسفورماتور‌های هوایی و زمینی نیز از ۷ هزار و ۳۹۰ دستگاه به ۱۵ هزار و ۷۷۲ دستگاه رسیده که سالیانه ۶۱۵ دستگاه نصب شده است.

مدیر عامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تمام روستا‌های استان از نعمت برق برخوردار هستند، افزود: سیستم GIS در تمام واحد‌های تابعه استقرار یافته و اقدامات برای خطوط ۲۰ کیلوولت و ترانسفورماتور‌های هوایی و زمینی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار مشترک برق در همدان اضافه شده است، عنوان کرد: در سال ۹۵ تعداد مشترکان همدان ۷۰۴ هزار و ۶۱۶ بوده است.

تیموری به ارتقاء دو پله سطح ساختاری شرکت و رساندن آن به «الف مثبت» اشاره و بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته شرکت از نظر ساختاری و عملکردی در سطح «الف مثبت» قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا با ۹۵ خلق منابع مالی و صرفه جویی به مبلغ حدود ۱۹۰ میلیارد ریال طی ۶ سال گذشته سرمایه ذخیره کردیم، خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق همدان تنها شرکتی در کشور است که هیچ بدهی به کسی از جمله پیمانکار و فروشندگان ندارد.

*لزوم همگرایی بیشتر در اجرای امور

معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات اثرگذار مهندس تیموری در زمان تصدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: ایشان از جمله معدود مدیرانی هستند که در مسائل فرهنگی بسیار واقف هستند.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه مهندس تیموری در طول ۱۲ سال جزء بهترین مدیران بودند، افزود: باید تمام مدیران این را سرمشق خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه باید مدیران اجرای امور در کمترین زمان ممکن را در دستور کار خود قرار دهند، عنوان کرد: ارشد و مرشد بودن در مدیریت دو فاکتور مهم و مرشد بودن بر ارشد بودن ارجحیت دارد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با تاکید بر همگرایی بیشتر در اجرای امور تصریح کرد: در شرکت توزیع برق حرکت جمعی همواره وجود داشته و این حرکت دسته جمعی موجب موفقیت بیشتر در انجام ماموریت‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه مدیران با وجود تمام تلاش‌ها و اقدامات نسبت به مردم، شهدا و خون شهدا بدهکار هستند، گفت: ما در یک مسئولیت سنگینی در یک برهه‌ای از تاریخ ارزشمند قرار داریم که باید ارزش آن را بدانیم و آن را پاس بداریم.

عراقی یادآور شد: باید قدردان مدیرانی که در راه نظام تلاش و حرکت می‌کنند، بود و نباید بر سر مسائل کوچک سیاه‌نمایی کرد بلکه باید وحدت و یده واحد را تقویت کنیم.

استقرار پست برق همدان ۶ در استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به راهبرد‌ها و سیاست‌های شرکت توزیع نیروی برق اظهار داشت: شرکت برق منطق‌های باختر فعالیت خود را از سال ۶۵ به صورت رسمی آغاز کرد.

محمد مهدی شهیدی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی افزود: در سال ۶۶ حملاتی از سوی دشمن بعثی عراق به پست‌های برق ایجاد شد که از بدترین اتفاقات بود به طوری که در همدان ۴۰ درصد از تأسیسات برق آسیب دید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نصب چندین پست در دهه ۶۰ را دوره طلایی برق استان دانست و عنوان کرد: تا سال ۷۷ نیز ۱۴ پست در همدان نصب شد که این وضعیت استان در کشور قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه امسال بودجه استفاده از خط گرم جذب شده است، افزود: امید است با توجه به این امر بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی به خوبی استفاده کنیم.

شهیدی با تشریح وضعیت شرکت توزیع برق استان اظهار داشت: طول رینگ یک همدان ۳.۵ کیلومتر و رینگ دوم به صورت خط ۲ مداره بوده که در چند ماهه اخیر برقرار شده است.

وی از استقرار پست برق همدان ۶ در استان همدان طی سال جاری خبر داد و تاکید کرد: با این اقدام به وضعیت مطلوب در برق رسانی خواهیم رسید و علاوه بر کاهش خاموشیها، شبکه توزیع برق قابل اطمینان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تاکید بر افزایش قابلیت اطمینان شبکه عنوان کرد: این مهم نیازمند گسترش زیرساخت در دو حوزه توزیع و انتقال برق است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث مانوری تصریح کرد: در بحث مانوری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که نصب کلید‌ها و افزایش قابلیت کلید‌های برق از راه دور در حال انجام است.

شهیدی به مباحث مالی و اصلاح ساختار مالی به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های شرکت توزیع برق اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر قیمت فروش انشعابات بالای ۱.۵ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه در همدان وضعیت مناسبی در وصول مطالبات نداریم، یادآور شد: این مشکلات به طور قطع کیفیت خدمات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۵ هزار و ۵۷۹ مورد برق غیر مجاز شناسایی شد، خاطرنشان کرد: برای ۵ هزار و ۵۰۰ مورد صورتحساب صادر و حدود ۴۹۰ میلیون تومان از مشترکان وصول شده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار