حجت‌الاسلام کاروند ابراز کرد: برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در رشته‌های روخوانی و روان خوانی در برخی روستا‌های شهرستان که با کمبود مربی مواجه هستند از دیگر برنامه‌های این مجموعه است که با ثبت نام ۱۵۰ متقاضی در دو بخش خواهر و برادر ۴۰ نفر موفق به حضور در دوره‌های این طرح شدند.
کد خبر: ۵۵۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴ 15 January 2018

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان از برگزاری طرح شناسایی استعداد‌های قرآنی خبر داد و گفت: در این طرح ۸۰ نفر از دانش آموزان قرآنی فعال و مستعد در پایه متوسطه اول و دوم این شهرستان به استان معرفی شد که از این تعداد، ۱۰ نفر حائز رتبه شده و در حال سپری دوره‌های آموزشی هستند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی کاروند، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان اظهار کرد: این مجموعه از ابتدای سال تا به اکنون موفق به اجرای ۱۵ برنامه شاخص شده است.

وی افزود: طرح «قرآن در زلال اعتکاف» با محوریت آموزش زیباخوانی نماز و مخارج صحیح حروف با مشارکت ۴۰۰ معتکف و طرح قرآنی ۱۴۵۱ با محوریت حفظ سوره‌های ملک و واقعه در دو موسسه نورالحمه و نورالهدایه شهرستان با حضور ۲۵۰ نفر از جمله طرح‌های موفق در این مجموعه بوده است.

حجت‌الاسلام کاروند اضافه کرد: طرح «قرآن با رمضان» با محوریت قرائت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور هزار و ۲۰۰ نفر در ۳۵ مسجد و حسینیه و مشارکت ۴۵۰ نفر در اجرای این طرح در بوستان و فضا‌های باز شهرستان از دیگر برنامه‌های این اداره است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان ادامه داد: برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن در دو بخش تخصصی و عمومی از فعالیت‌های دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد، تفسیر تخصصی قرآن با حضور هزار و ۲۰۰ روحانی، ائمه جماعات و بزرگان شهر و تفسیر عمومی توسط روحانیون طرح هجرت و مستقر در ۱۰۰ مسجد و حسینیه با مشارکت هزار و ۵۰۰ نفر انجام گرفت.

وی عنوان کرد: یکی از طرح‌های جدید و موفق این مجموعه، آموزش قرآن کریم در هیأت مذهبی شهرستان است که در این راستا، کلاس‌های روخوانی و روان خوانی قرآن برای، ۵۰ هیئت شاخص و فعال شهرستان با حضور هزار و ۳۰۰ نفر در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام کاروند ابراز کرد: برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در رشته‌های روخوانی و روان خوانی در برخی روستا‌های شهرستان که با کمبود مربی مواجه هستند از دیگر برنامه‌های این مجموعه است که با ثبت نام ۱۵۰ متقاضی در دو بخش خواهر و برادر ۴۰ نفر موفق به حضور در دوره‌های این طرح شدند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان یادآور شد: برگزاری سلسله مباحث تربیتی_تفسیری با عنوان «دوره زندگی با قرآن کریم» ویژه مسئولین هیأت مذهبی و فعالان قرآنی به صورت هفته‌ای دوبار و برگزاری ۱۴ دوره روخوانی، روان خوانی و حفظ قرآن کریم با مشارکت ۴۰۰ نفر از دیگر فعالیت‌های شاخص این نهاد است.

وی با بیان اینکه ۲ موسسه، ۱۸ خانه قرآن روستایی و ۴ خانه شهری در شهرستان فعال است اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان خوانی، فصیح خوانی، تجوید و حفظ در قالب ۲۰ کلاس آموزشی و با حضور ۶۵۰ نفر، جزء برنامه‌های غیرابلاغی و خودجوش این مجموعه است.

حجت‌الاسلام کاروند از برگزاری طرح شناسایی استعداد‌های قرآنی خبر داد و گفت: در این طرح ۸۰ نفر از دانش آموزان قرآنی فعال و مستعد در پایه متوسطه اول و دوم به استان معرفی شد که از این تعداد، ۱۰ نفر حائز رتبه شده و در حال سپری دوره‌های آموزشی هستند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان افزود: اجرای طرح جهادگران قرآنی با همکاری ادارات و نهاد‌های مرتبط، در قالب، اعزام گروهی ۴ نفره شامل، مبلغ، مبلغه، مربی قرآن و مداح قرآنی به ۵ روستای محروم شهرستان از دیگر برنامه‌های ۹ ماهه این مجموعه است.

وی اضافه کرد: محفل انس با قرآن با همکاری اداره اوقاف، شورای هیأت مذهبی و ادارات مرتبط با حضور قاری ممتاز استاد علی پور و ۸۰۰ شرکت کننده در ۲۸ صفر در این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام کاروند ابراز کرد: برگزاری دوره روخوانی و روان خوانی قرآن، ویژه مداحان شهرستان جهت تقویت سواد حرفه‌ای و برگزاری کرسی تلاوت در مسجد النبی (ص) تویسرکان به صورت هفته‌ای یک بار به همراه قرائت و تفسیر سوره مورد نظر توسط قاری یا روحانی از فعالیت‌های شاخص این مجموعه است.

وی عنوان کرد: طرح «تلاوت نور» هرشب در ۳۵ مسجد شهرستان با محوریت قرائت یک صفحه از قرآن کریم به همراه معنی و تفسیر آن در بین الصلاه و یا پس از آن توسط روحانی به عنوان پایان بخش برنامه‌های این مجموعه است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار